دانشنامه دفاعی

گروه تخصصی دانشنامه دفاعی

دانشنامه دفاعی

گروه تخصصی دانشنامه دفاعی

دانشنامه دفاعی

۸۹ مطلب در خرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

تاریخ ایران و شیعه به یاد خواهد داشت نام بزرگمردی از عاشقان اهلبیت را که وقتی نامش میامد دشمنان از ترس و وحشت به خود میپیچیدند.
برای سلامتی و پیروزی حاج قاسم و افرادش دعا کنید.

 این حمله دو هفته پیش انجام شد. نشریه خبری وترنز اعلام کرد: افسران اسرائیلی برای کمک به ارتش سعودی در پایگاه هوایی خالد بن عبدالعزیز مستقر بودند.

افسران اسرائیلی هم به تهیه طرحهای حمله به مناطق مختلف یمن با سلاحهای ممنوع بین المللی ساخت اسرائیل کمک می کردند. وترنز نوشت موشک

اسکاد به دقت به هدف خود اصابت کرده و بر خلاف ادعای عربستان رهگیری و سرنگون نشده بود.

این پایگاه اینترنتی خبری آمریکایی نوشت محمد الشعلان فرمانده نیروی هوایی بر اثر اصابت موشک اسکاد یمن به پایگاه هوایی خالد کشته شد.

وترنز نوشت:  منابع سعودی مستقر در نیویورک نیز کشته شدن الشعلان را در این پایگاه تأیید کردند و گفتند جسد الشعلان و افسران و سربازان بر اثر این حمله موشکی سوخته بود.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر

(بازرسی مقدمه حمله نظامی)

به نام خداوند رحمان

نگاهی به استراتژی مواجهه نظام استکباری جهانی به سرکردگی آمریکا در مقابل کشورها و رژیم‌های مختلف نشان می‌دهد بازرسی از کشورها به بهانه‌هایی چون تسلیحات کشتار جمعی همواره به عنوان ابزاری برای جاسوسی و شناسایی توانایی‌های نظامی و موقعیت تأسیسات حیاتی و حساس آن کشورها مورد استفاده قرار گرفته و در حقیقت مرحله پیش از حمله نظامی آمریکا به کشورهای هدف بوده است.


دو نمونه ملموس استفاده از بازرسی‌های به اصطلاح بین‌المللی برای اهداف جاسوسی و شناسایی ایالات متحده عراق و لیبی هستند که هر دو کشور با اتخاذ سیاست اعتماد سازی با غرب، به امید بهبود شرایط سیاسی و اقتصادی خود درهای کشور خود را در مقابل بازرسی‌های بی سابقه سازمان ملل و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باز گذاردند اما قبل از آنکه وعده های طرف غربی برای بهبود روابط اقتصادی و سیاسی تحقق یابد، حملات نظامی ناتو به رهبری آمریکا به این دو کشور با بهره‌گیری حداکثری از اطلاعات جمع‌آوری شده در بازرسی‌ها انجام شد. در این مقاله به روند خلع سلاح و بازرسی عراق در مقابل وعده‌های اقتصادی و برداشته شدن تحریم‌های نفتی و سرانجام آن می‌پردازیم.

سازمان اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی، که عملکرد میدانی مبارزان حزب الله در امتداد رشته کوه الشرقیه را زیر نظر دارد، فقط به یک چیز می اندیشد: این نوجوانان، چگونه می توانند در یک یخچال بجگند؟

یکی از رزمندگان حزب الله در مناطق عملیاتی قلمون

یکی از رزمندگان حزب الله در مناطق عملیاتی قلمون

پایگاه اینترنتی لبنانی “الدیار”، به نقل از یک روزنامه نگار انگلیسی که در یکی از روزنامه های عربی می نویسد و در کشورهای منطقه تردد می کند و در فلسطین اشغالی نیز بوده است، می نویسد: یک افسر اسرائیلی، وقتی تصاویرِ دقیقه به دقیقۀ عملیات نظامی را مشاهده می کرد، در برابر چشمان من، حیرت زده شد. چیزی که باعث حیرت و شگفتی او شده بود، موانع طبیعی بود که آن را “دشمنِ اساسی انسان” خواند و گفت: جنگ در چنین شرایطی، مانند جنگ در سطحِ کرۀ ماه است.
تنها تفاوتی که وجود دارد، آن است که در زمین، جاذبه وجود دارد و همین مساله، جلوی حرکت مبارزان را می گیرد. اما تصاویر، صدها تن از مبارزان را نشان می داد، مبارزانی که گویی در این دشت ها و کوه ها، بزرگ شده اند.

این افسر اسرائیلی، هنگام پخش تصویر، آن جا که گرگ ها تا چند متری جایگاه مبارزان نزدیک می شوند تا پس ماندۀ غذای آن ها را بخورند، تصویر را نگه می دارد، و می پرسد: آیا حزب الله، برای مبارزان خود خاویار می فرستد؟!
این سئوال پس از آن در ذهن او شکل گرفت که اطلاعاتی از توجهِ ویژه حزب الله به همه جزییاتی پرده برداشت که مبارزان را در فائق آمدن بر شرایط دشوار منطقه یاری می کند. منطقه ای که از نظر پیچیدگی، چیزی از پیچیدگی های منطقۀ تورابورا واقع در محدودۀ میان پاکستان و افغانستان کم ندارد.

اما واقعیت آن است که علاوه بر غذاهای داغی که مسئولان حزب الله برای مبارزان تامین می کنند، زنانِ روستاهای مختلفِ اطراف نیز از طایفه های مختلف، برای این مبارزان، غذاهایی آماده و کامل ارسال می کنند. زنانی که با این کار، می خواهند در جنگ با داعش و النصره یا آن گونه که روزنامه نگار انگلیسی توصیف می کند “نومغول ها” شریک باشند.

آن چه، شگفتی روزنامه نگار انگلیسی را موجب شد، توجهِ اسرائیلی ها به جزئی ترین جزییات است. آن ها تصاویر مبارزانی را در دست داشتند که بیش از هفتاد سال سن دارند اما مانند پرنده ها، بین صخره ها از این سو به آن سو می روند.
اینجا دیگر فقط صحبت از رام کردن گرگ ها و مارها نیست، بلکه باید گفت که مبارزان حزب الله، حتی صخره ها را هم رام کردند. افسر اسرائیلی می پرسد: اگر فعالیتِ آن ها در طول روز، این گونه وحشتناک باشد، حرکتِ آن ها در آن سرزمین مخوف چگونه خواهد بود؟ حرکت در میان صخره های یخ بستۀ آن ارتفاعات، نیازمند اعصاب پولادین است، زیرا نه امکان روشن کردن آتش وجود دارد و نه می توان از پتو استفاده کرد زیرا مبارزان همواره در حال انتقال از جایگاهی به جایگاه دیگرند که ممکن است از جایگاه پیشین خطرناک تر باشد.

آن چه اسرائیلی ها را نگران می کرد این بود که عناصر جبهه النصره، که آن ها هم از پیش زمینه اعتقادی برخوردارند و مدت یک سال را در همان موقعیت جغرافیایی سخت به سر برده اند و برای این گونه جنگ ها کاملا آموزش دیده اند، قرارگاه ها و غارها و موقعیت های خود را رها می کردند و مانند روباه ها پا به فرار می گذاشتند. تشبیه آنان به روباه، تشبیهی مجازی نیست، بلکه تشبیهی واقعی است زیرا هرگاه موشک اندازها به کار می افتادند روباه های واقعی به سرعت به هر سمتی می گریختند.

یکی از سئوالاتی که برای اسرائیلی ها مطرح بود این بود که حزب الله، چگونه توانسته است، ترس را در مبارزان خود بکشد. روزنامه نگار انگلیسی در این خصوص می گوید: شاید آن ها تنها مبارزانِ جهان باشند که پرچم سفید را بالا نخواهند برد.
جنگ، تا حد مرگ. به این ترتیب، دشمنان آن ها، جز جسد، اسیری به دست نمی آورند و افسر اسرائیلی تعجب می کند که چطور ارتش های عربی اهمیتی برای اجساد کشته های خود قائل نمی شوند؛ اما حزب الله، تلاش هایی بی امان برای مبادلۀ پیکر مبارزان خود به کار می بندد تا جایی که حتی حاضر است آن ها را با اسیرانِ زنده، مبادله کند.

در هر صورت، این به آن معنی نیست که اسرائیلی ها، از حزب الله خشمگین نیستند. آن ها بر این باورند که این گونه جنگ ها “سوپر جنگجو”یی می سازد، که برای مبارزه با صهیونیست ها ساخته شده است به همین سبب عملکرد روان و کامل فرماندهان میدانی حزب الله را به دقت زیرنظر می گیرند.
اسرائیلی ها امیدوار بودند که مبارزان جبهه النصره و داعش، حزب الله را زیر پا له کنند، اما دقیقا عکس این توقع اتفاق افتاد. در این میان، نباید سخنی که از زبان یکی از کارشناسان اسرائیلی شنیده شد، را نادیده گرفت، آن گاه که گفت از نظر اسرائیل، فرقی میان جنوب لبنان و جنوب سوریه نیست.

تل آویو که برای بازی در جنوب سوریه مهره چینی کرده است و از طریق جبهه النصره و دیگر گروه های مسلح، نقشه های خود را گام به گام اجرا می کند تا عناصر مسلح سوری را به سمت منطقه العرقوب پیش ببرد؛ تلاش هایی برای متصل کردن حوره و جبل الشیخ انجام داد و این به آن معنی است که آن چه در جنوب سوریه می گذرد، طرح راهبردی پیچیده و بلندمدتی است که بی ارتباط به آن چه این رژیم برای جنوب لبنان می اندیشد، نیست. اما آمریکا در این وضعیت چه می گوید؟ درباره سفر ژنرال مارتین دمپسی به تل آویو حرف و حدیث بسیار است. او در یک کلام گفت: نمی خواهیم در خاورمیانه، جنگی بزرگ اتفاق بیفتد.
منبع

کسانی که اگر شانس بیاورند کشته میشوند و به دست من نمیافتند زیرا خودم با خلاقانه‌ترین شکل ممکن آنها را سر خواهم برید

تصاویر مناسب همه نیست. اگر مایل بودید به ادامه مطلب بروید

زمندگان حشد الشعبی عراق طی هفته های اخیر صدها تروریست تکفیری را در درگیریهای اطراف پالایشگاه نفت بیجی واقع در حاشیه شمالی شهر تکریت مرکز استان صلاح الدین به هلاکت رسانده اند. این پالایشگاه از زمان حمله سراسری گروه تروریستی تکفیری داعش و بعثی های هوادار صدام دیکتاتور سابق عراق هدف اصلی حملات آنها بوده است.


شکار روزانه دهها تروریست در بیجی بدست حشد الشعبی+تصاویر

شکار روزانه دهها تروریست در بیجی بدست حشد الشعبی+تصاویر

ساده‌ایم اگر فکر کنیم این به اندازه داعش خطرناک نیست


به گزارش خبرنگار قسم از حوزه 209 موحد، گروه تروریستی داعش ابتدا در منطقه عراق و با داعیه ایجاد حکومت به اصطلاح اسلامی اعلام موجودیت کرد.

این گروه با اوج گرفتن درگیریهای داخلی در سوریه و دخالت بیگانگان، جغرافیای خود را به سمت منطقه سوریه و شام گسترش داد.

با توجه به تحولات منطقه و شروع درگیری در هر منطقه داعش هر روز بر وسعت حکومت ذهنی خود می افزاید.

ادوارد اسنودن افسر اطلاعاتی سیا که به روسیه پناهنده شده است، این گروه را دست پرورده سرویستهای اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل می داند و اخیرا هیلاری کیلینتون وزیر خارجه سابق آمریکا اطلاعاتی در مورد نحوه شکل گیری این گروه تروریستی در مصاحبه با رسانه ها ارائه داد.

جدا از عدم وجود عقبه فکری و ایدئولوژیک قوی در این گروه، نباید فکر و ذهنمان فقط به این تکه از پازل گرم شود. در تحلیل این گروه تروریستی و وقایع اخیر منطقه و جنگ غزه می بایست تمامی تکه های پازل را تا جایی که می شود در کنار هم قرار داد و بعد تحلیل کرد. در واقع تحلیل تکه ای این پازل راه به جایی نخواهد برد.

به نظر نگارنده، چارچوب این پازل، مبتنی بر دیدگاه آخرالزمانی جنگ بین حق و شر است و سایر اهداف امپریالیسم از جمله تسلط بر منابع نفت، استثمار و استعمار فرهنگی، فروش سلاح از طریق ایجاد جنگ، از جمله اهداف راهبردی آنها است.

نظر شما چیست؟

برای دیدن تصویر در اندازه اصلی روی آن کلیک کنید

برگرفته از: اینجا


 

فصل اول پیشگیری (سایت قبلی اجازه آپلود و دانلود به برخی سرورها نمیدهد)

نمونه با کیفیت بهتر
دریافت کتاب پیشگیری -1
حجم: 118 کیلوبایت

خودآموز نبرد- فصل دوم ساخت سلاح

 

دریافت کتاب
حجم: 244 کیلوبایت

نمونه با کیفیت بیشتر

دریافت
توضیحات: قسمت دوم ساخت سلاح

 

 

گذرواژه: margbaralesaud

قیمت: ده صلوات

به نیت؛ شادی قلب مبارک حضرت ولی عصر (عج) ـ سلامتی و طول عمر رهبر عزیزمان حضرت امام خامنه‌ای (روحی فداک) ـ شادی ارواح طیبه شهیدان صیاد، آبشناسان، مقدم، شفیع‌زاده، مهدوی، گُرد و همت ـ شادی ارواح طیبه تمام شهدای شیعه در طول تاریخ ـ سلامتی و طول عمر رهبر گرانقدر مقاومت لبنان، سید حسن نصرالله ـ شادی ارواح طیبه شهدای مقاومت ـ شادی ارواح طیبه شهدای مدافع حرم ـ پیروزی رزمندگان شیعه در یمن و عراق و شام ـ موفقیت و سلامت و پیروزی تمام بچه‌های سپاه و سربازان گمنام امام زمان (عج) ـ پیروزی و سلامتی بچه‌های خوب، شریف با غیرت، مؤمن و با ادب نداسا و نداجا.

برای مطالعه بخش نخست به زبانه (خود آموز نبرد) بروید.
با سپاس فراوان از دوست و برادر عزیزم آقای گوهر صمیمی

دانلود کلیپ تعرض گروهی به مسیح علی نژاد


دانلود کلیپ داعش: تهران هم می آییم

برگرفته از: اینجا

اسکرمبل (Scramble) چیست: به ساده‌ترین زبان ممکن می‌شود به رهگیری کردن معنی شود. اگر بخواهیم خیلی ساده‌تر توضیح بدهیم یعنی عملیات رهگیری برای درگیر شدن.

امیدوارم این توضیح کوتاه توانسته باشد تا حدودی پاسخگوی پرسش شما باشد. سعی می‌کنم که به ساده‌ترین شکل ممکن توضیح بدهم اما اگر سؤالی پیش آمد در خدمتم.