دانشنامه دفاعی

گروه تخصصی دانشنامه دفاعی

دانشنامه دفاعی

گروه تخصصی دانشنامه دفاعی

دانشنامه دفاعی

فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: ما در بخش جنگ زمینی به کمک نیروی قدس در سوریه رفتیم و از برادران باتجربه بعنوان مستشار به سوریه فرستادیم که الان هم آنجا هستند و باز هم اعزام خواهیم داشت.

* سرعت تبدیل «اعتراض‌»ها به «جنگ مسلحانه» در سوریه بالا بود

سردار پاکپور درخصوص شکل‌گیری بحران در سوریه اظهار داشت: یکی از نکات قابل توجه در شروع بحران، سرعت و شدت تحولات بود که شاهد اوج‌گرفتن این وقایع و حرکت های اعتراضی به صورت جنگ‌های مسلحانه در مدت زمان بسیار کوتاهی بودیم.

وی افزود: این نشان از آن می‌دهد که کشورهایی نظیر آمریکا، عربستان، ترکیه و ... به دنبال این بودند که کشور سوریه را به عنوان یک کشور در خط مقدم جبهه مقاومت از بین ببرند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه، فلسطین و لبنان را جبهه مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی عنوان کرد و گفت: از سال 1948 که اشغالگری رژیم صهیونیستی آغاز شد تا به حال مقاومت‌های مختلفی در برابر آن صورت گرفت که البته دنبال دار نبود و بعضا بعد از مدتی از بین می‌رفت تا اینکه انتفاضه رخ داد.

سردار پاکپور خاطرنشان کرد: بعد از انتفاضه اول، مقاومت در منطقه، شکل خاصی به خود گرفت به‌گونه‌ای که رژیم صهیونیستی به وحشت افتاد و حامیان آن مخصوصا آمریکا فهمیدند که اتفاق جدیدی در حال رخ دادن است و این بار، بدنه مردم است که نسبت به اشغالگری حساس شده‌ و مبارزه می‌کند.

وی تصریح کرد: پشتیبانی از انتفاضه، هم درون مناطق اشغالی و هم از بیرون آن صورت می‌گرفت که یا در لبنان بود و یا در سوریه. علاوه بر این، دفاتر بسیاری از گروه‌های مقاومت مثل حماس و جهاد اسلامی سایر گروه‌های مبارز فلسطینی در سوریه قرار داشت.

* سوریه خط مقدم حمایت از مقاومت است

فرمانده نیروی زمینی سپاه، سوریه را پشتیبان اصلی و خط مقدم حمایت از مقاومت در جریان جنگ 33روزه معرفی کرد و اظهار داشت: کشوری که می‌توانست بستر مناسبی برای پشتیبانی از جبهه مقاومت باشد، سوریه بود که یک دولت مستقر و همراه با جبهه مقاومت داشت.

سردار پاکپور یادآور شد: در جریان همان جنگ، شاهد بودیم مردم جنوب لبنان و ضاحیه که آواره شده بودند، عمدتا به سوریه رفتند و مردم سوریه هم مهمان نوازی خوبی از آوارگان جنگ 33 روزه داشتند.

وی گفت: وقتی دنیای استکبار همه این موضوعات را تحلیل می‌کند، می‌بیند سوریه یک کشور مهم و هم مرز با رژیم صهیونیستی و پشتیبان مقاومت است که تن به خواسته‌های آمریکایی‌ها هم نداده و متحد و هماهنگ با جمهوری اسلامی است. لذا از فرصت پیش آمده استفاده کردند و بر آن شدند که دولت بشار اسد را ساقط کنند که به همین دلیل نیز این اتفاقات را در منطقه رقم زدند.

* تلاش ترکیه برای ایجاد انحراف در جبهه مقاومت

فرمانده نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه حمله به سوریه به وسیله کشورهای حامی رژیم صهیونیستی و همراه با آمریکا ازجمله عربستان، امارات،‌ قطر و ترکیه شروع شد، تصریح کرد: این کشورها از وضع موجود ناراحت بودند و می‌خواستند خودشان را به عنوان بازیگران اصلی منطقه به اربابانشان نشان دهند.

سردار پاکپور اضافه کرد: ترکیه در مقطع جنگ غزه، یک حرکت نمادینی را انجام داد و می‌خواست خودش را به عنوان پشتیبان جبهه مقاومت نشان دهد که البته طولی نکشید و ارتباطش را با رژیم صهیونیستی برقرار کرد و هدفشان هم کمرنگ کردن نقش ایران و سوریه در پشتیبانی از جبهه مقاومت بود که اگر روند و خط دهی گروه‌هی مبارز در دست آنها افتاد، از نفوذشان استفاده کرده و مبارزه و حرکت ضدصهیونیستی آنها را با یک شیب ملایم از بین ببرند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه افزود: آنها فکر می‌کردند ترکیب جمعیتی سوریه همراه کشورهای منطقه و مخالف دولت است، لذا در برآورده‌هایشان اشتباه کردند. آنها فکر نمی‌کردند که اغلب جمعیت اهل سنت سوریه با نظام قانونی این کشور همراه است و از طرفی وحشی‌گری‌های تکفیری‌ها و تروریست‌ها نیز عزم آنها را نسبت به پشتیبانی از دولت قانونی سوریه بسیار زیاد کرد.

* مداوای مجروحین تروریست‌ها در اسرائیل

سردار پاکپور گفت: الان چند سال است که این گروه‌های تروریست، هم مرز با اسرائیل هستند مثل منطقه قنیطره، اما یک گلوله هم سمت اسرائیل شلیک نکرده‌اند و اگر هم اشتباها شلیکی شود، سریعا عذرخواهی می‌کنند.

وی افزود: حتی ما خبرهایی داریم که در درگیری‌های قنیطره، بسیاری از مجروحین تکفیری‌ها را به داخل اسرائیل می‌بردند و مداوا می‌کردند. لذا در مجموع، ایجاد این شرایط در سوریه، حرکت حساب شده‌ای بود که اسرائیل را از هجمه‌هایی که علیه‌اش شروع شده بود، دور کرده و امنیتی برایش ایجاد کردند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه تصریح کرد: الان در سوریه جنگ مسلمان علیه مسلمان است و از هر طرف کشته شود، به نفع آمریکا و اسرائیل خواهد بود چون از هر طرف کشته شود، یا فریب خورده گروه‌های تکفیری با مغزهای منجمد است یا مسلمانانی هستند که از کشورشان دفاع می‌کنند. لذا پشتیبانی‌های عظیمی که از تروریست‌ها در سوریه شد و داعش را ایجاد کردند، به همین دلیل است.

سردار پاکپور افزود: آیا ابوبکر بغدادی و گروهک‌های تکفیری یک بار هم علیه رژیم صهیونیستی حرفی زده‌اند؟ واقعا اگر همین خودروهای انتحاری که افراد بی‌منطق می‌آورند و منفجر می‌کنند، علیه اسرائیل اقدام می‌کردند، آیا صهیونیست‌ها این آرامش را داشتند؟ به هیچ وجه. اگر همه این گروه‌ها علیه اسرائیل متحد می‌شدند، وضع اسرائیل اینگونه نبود. ولی در حال حاضر همه افراد و گروه‌هایی که بایستی در جبهه مبارزه با رژیم صهیونیستی بجنگند، در دو سنگر و علیه هم در حال نبرد و برادرکشی هستند؛ همان هدفی که آمریکا و رژیم صهیونیستی دنبال می‌کنند.

* ایران پشتیبان اصلی جبهه مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی است

وی ادامه داد: حزب‌الله لبنان که باید علیه رژیم صهیونیستی آماده شود، در مقابل تروریست‌ها در سوریه می‌جنگند که البته آن هم منطقی دارد چراکه اگر سوریه که پشتیبان جبهه مقاومت است، ساقط شود و به دست حامیان رژیم صهیونیستی بیفتد، حتما جبهه مقابله با اشغالگران تضعیف خواهد شد.

فرمانده نیروی زمینی سپاه درخصوص نقش ایران در حمایت از جبهه مقاومت در سوریه نیز گفت: همه دنیا می‌دانند ایران یکی از کشورهایی‌ است که پشتیبان اصلی جبهه مقاومت در برابر اشغالگری رژیم صهیونیستی است. آنها فکر می‌کردند اگر سوریه را تبدیل به یک کشور مخالف ایران کنند، دست جمهوری اسلامی از پشتیبانی جبهه مقاومت قطع می‌شود و در آن صورت می‌توانند مقابل حزب‌الله لبنان بایستند.

* سلاح و مهمات در حزب‌الله بومی شده است

سردار پاکپور این تحلیل را یک برآورد غلط از سوی دشمنان عنوان کرد و اظهار داشت: امروز دیگر حزب‌الله لبنان کاملا روی پای خود ایستاده و حتی اگر فاصله ما با آنها ده‌ها هزار کیلومتر هم بود، آنها کار خودشان را می‌کنند چراکه سلاح و مهمات و تجهیزات در حزب‌الله بومی شده و آنها در جنگ 33روزه این را بخوبی نشان دادند.

* جنگ زمینی در یمن شکست فضاحت‌برای برای دشمنان خواهد بود

وی همچنین به وضعیت جبهه یمن اشاره کرد و افزود: دقت کنید مبارزین یمن چگونه می‌جنگند؟ ما که به آنها دسترسی نداریم ولی خودشان ابزارشان را تهیه می‌کنند و بعد از 3 سال با انبوهی از تکنولوژی‌های ائتلاف ضد یمن مبارزه می‌کنند و البته یمن سر جای خودش است.

فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: البته مردم یمن شرایط بسیار سختی دارند ولی به هر حال هستند. هزاران هواپیما و بمب‌افکن یمن را بمباران کردند اما تا روی زمین نیایند یمن سرجایش خواهد بود و آنها هم می‌دانند اگر بخواهند جنگ را بر روی زمینی بکشانند، شکست فضاحت‌باری خواهند خورد.

* در همه ابعاد مستشار نظامی در سوریه داریم

سردار پاکپور تصریح کرد: با توجه به تمام این مسائل، دشمنان چنین برنامه‌ای در خصوص سوریه داشتند و ما هم نمی‌توانستیم دست روی دست بگذاریم و نظاره‌گر باشیم که سوریه را به عنوان جبهه و خط مقدم مقاومت از بین ببرند. همانطوری که حضرت آقا فرمودند، جمهوری اسلامی در همه ابعاد به سوریه کمک کرد و در بُعد نظامی هم کمک‌های مستشاری انجام می‌شود.

وی درخصوص کمک های مستشاری و تعریف این کمک‌ها به سوریه نیز اظهار داشت: کمک مستشاری تنها در بُعد طراحی نیست بلکه در تکنیک و تاکتیک هم هست و برای همین نیروها باید در میدان حاضر باشند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه افزود: شما وقتی می‌خواهید به ارتش یک کشور در جنگ کمک مستشاری بدهید، باید در صحنه حضور داشته باشید و ما هم در ابعاد مختلف مثل طراحی، فنی، تخصصی و تاکتیکی و تکنیکی در سوریه مستشار داریم.

* همکاری نیروی زمینی و نیروی قدس سپاه در سوریه

سردار پاکپور درخصوص نقش نیروی زمینی سپاه در سوریه نیز گفت: یک جنگ ابعاد مختلفی دارد که مهمترین بخش آن بخش زمینی است و ما هم در این بخش به کمک نیروی قدس رفتیم و از برادران باتجربه زمان جنگ و درگیری‌های چند سال اخیر شمال غرب و جنوب شرق کشور -که شکل آن با جنگ سوریه نزدیک بود- به عنوان مستشار به سوریه فرستادیم که الان هم آنجا هستند و باز هم اعزام خواهیم داشت و تا زمانی که نیاز داشته باشند کمک مستشاری خودمان را ادامه می‌دهیم لذا وقتی می‌گوییم «مستشار»، نباید تصور 4-5 نفر را داشته باشیم.

وی تاکید کرد: ما در همه ابعاد برای اینکه جبهه مقاومت شکسته نشود، مستشار می‌فرستیم و هر کمکی هم از دست‌مان برآید، انجام خواهیم داد.

 

فرمانده نیروی زمینی سپاه درخصوص اعزام نیرو از یگان ویژه صابرین نیز گفت: نیروهای صابرین دارای تجربه بسیار خوبی هستند و از نظر علم نظامی، جایگاه بلندی دارند و این توانمندی را در مقاطع مختلفی نشان دادند. لذا اکنون برخی آنها به عنوان مستشار در حوزه‌های تاکتیک و تکنیک مشغول هستند.

* نیازی به اعزام یگان نظامی از ایران به سوریه نیست

وی افزود: تروریست‌ها و تکفیری‌ها عددی نیستند که ما بخواهیم یگان‌های سازمان یافته به منطقه اعزام کنیم. نیروهای مردمی و ارتش سوریه، علی‌رغم اینکه چند سال است درگیر جنگ هستند، توان خوبی دارند و نیازی برای اعزام یگان نظامی به این کشور نیست.

* افسران ایرانی مانند برادر در کنار ارتش سوریه هستند

فرمانده نیروی زمینی سپاه درخصوص همکاری و نوع برخورد فرماندهان ارتش سوریه با ایرانی‌ها خاطرنشان کرد: غالب ارتش‌های دنیا اقبال زیادی به پذیرش مستشار نشان نمی‌دهند چون عمدتا مستشارانی که به کشورهای دیگر می‌روند -مثل آمریکایی‌ها- رویکردشان استکباری است و کشور مقصد را یک کشور ضعیف و بدون علم می‌بینند ولی ارتش و نیروهای مردمی سوریه دید دیگری به نیروهای ما دارند و می‌دانند سپاه فقط برای کمک مستشاری به آنجا رفته است و هدفشان فقط و فقط کمک به جبهه مقاومت و ارتش سوریه است و هماهنگی بسیار تنگاتنگی بین ارتش سوریه و مستشاران سپاه وجود دارد.

سردار پاکپور ادامه داد: آنها تشنه برگشتن برادران ایرانی هستند چون رفتار و منش نیروهای ما، رفتار و منش اسلامی است و با آنها بسیار خوب برخورد می‌کنند و عین برادر کنار آنها هستند و هدفشان فقط کمک به آنهاست.

  • موافقین ۲
  • ۳۶۸۸ بار مطالعه شده است

نظرات (۴)

  • ابوالفضل احمدی
  • طراحی سایت با هزینه فقط 50 هزار تومان

    به ما سر بزن  منتظر انتقاد و پیشنهادهای شما هستیم  

    سیستم مدیریت محتوا فارسی

    http://www.cmsarya.ir
  • ابوالفضل احمدی
  • سلام دوست گرامی

    طراحی سایت با کمترین هزینه

    شامل یک قالب اختصاصی + به همراه پنل مدیریت با تمام امکانات

    مدیریت محتوا فارسی آریا       http://www.cmsarya.ir 

    به ما سربزن خوشحال میشیم
  • محمدعلی حسینی
  • سلام ... من ... برگشتم ( تشویق بی امان حضار ) :))) 
    اما این بار با رویکرد جدید : به دنبال نویسندگی 
    بعد از دو سال و نه ماه پسر قمی برگشته ... به یاد قدیما به روزیم با مطلب « عصبانیت دوست داشتنی » بخونید و نظرتون رو بگید ... ممنونم 
    کمک ایران باعث شده تکفیریها تو تمام جبهه هاشون شکست بو خورن
    چرا دیگه مثل اول مغاله نمیزارید
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی