دانشنامه دفاعی

گروه تخصصی دانشنامه دفاعی

دانشنامه دفاعی

گروه تخصصی دانشنامه دفاعی

دانشنامه دفاعی

۲۲ مطلب در خرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

دعا برای شهادت و مفقود شهید شدن
در جنگ احد عمرو بن جموح، پسر و برادر زنش به شهادت رسیدند. چون همسر جموح(همسر، مادر و برادر شهید) به قتلگاه احد آمد، پیکر شوهر، پسر و برادر را بر شتری سوار کرد و به سمت مدینه حرکت کرد. در حالی که از سلامتی پیامبر صل الله علیه و آله شادمان بود. هر چه کردند شتر به سمت مدینه نرفت بلکه در همان منطقه زانو زد و مهار انداخت. خبر به پیامبر صل الله علیه و آله رسید.
حضرت فرمود: این شتر مأمور است. سپس رو به همسر عمرو کرد و از او پرسید: آیا به هنگام خروج شوهرت از خانه برای جنگ از خدای خود چیزی نخواسته بود؟ همسر عمرو گفت: چرا؛ وقتی عزم جهاد کرد، رو به قبله نمود و گفت:

بسم الله الرحمن الرحیم

این پروژه  بروزرسانی  لباس رزم سرباز ها در سال ۲۰۲۰ با نام انحصاری ” اف ۱۶ ”عملیاتی گردیده است.این لباس ها مطابق با جدیدترین فناوری ساخت لباس های رزمی و ضد گلوله ساخته می شوند و بنا بر ادعای طراحان، پاسخگوی همه نیاز های سربازان در صحنه نبرد خواهند بود. لباس های جدید سربازان در دو نوبت تحویل نیرو های نظامی این کشور میشود.

بسم الله الرحمن الرحیم

بی مقدمه می‌روم سر اصل مطلب، زیرا شیعه امروز کمی کاهل شده است و مقدمه و مؤخره نمی‌خواند. موضوع این است که از چند روز پیش یک عده‌ای فعال شده‌اند و آیدی هایی درست می‌کنند با مصادیق توهین به اسلام و اهلبیت علیهم السلام و پیامبر؛ یک عده هم با اینها همدست می‌شوند. عده‌ای از روی غرض و عده‌ای از روی نادانی. موضوع این است که می‌گویند این شخص به اسلام توهین کرده آی‌دی‌اش فلان است بروید و بلاک کنید.

«سرگئی چمیزوف» رئیس شرکت دولتی «روس تک» روسیه این مطلب را امروز ضمن مصاحبه با روزنامه «کمرسانت» چاپ مسکو بیان کرد.

بنابه گفته وی، ایران خواستار دریافت هواپیمای سوخو-30 و تانک تی-90 می باشد ولی به دلیل تحریم های شورای امنیت سازمان ملل متحد تحویل این تجهیزات به تهران امکانپذیر نمی‌باشد.