دانشنامه دفاعی

گروه تخصصی دانشنامه دفاعی

دانشنامه دفاعی

گروه تخصصی دانشنامه دفاعی

دانشنامه دفاعی

بسم الله الرحمن الرحیم
الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوِلاَیَةِ مُولانا أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْأَئِمَّةِ عَلَیْهِمُ السَّلاَمُ

نمی‌دانم از کجا و چگونه شروع کنم برای همین رک و راست می‌روم سر اصل مطلب، همه ما شاهد این هستیم که جوانان و نوجوانان بسیاری به خاطر دور ماندن از تعالیم و هیأت و مکتب دچار لغزش شده و چه بسا سقوط کرده‌اند. قطعا شما هم در بین دوست و آشنا و ... به چنین مواردی برخورده‌اید و موجب تأسف و ناراحتی‌تان شده است. زیرا جوانی که می‌توانست خادم اهل بیت علیهم السلام باشد و فرزندی صالح و در آینده پدر یا مادری دلسوز و مؤمن شود با تربیت خیابانی گاه به ورطه سقوط و اعتیاد و یک ابدیت عذاب افتاده است.
ابتدا که می‌خواستم شروع کنم به نوشتن این مطلب تصمیم گرفتم از صنایه و آرایه‌های ادبی استفاده کنم. اما موضوع این ایست که احساس کردم باید جوری مطلب و منظورم را منتقل کنم که اگر با هم چشم در چشم می‌شدیم آن را مطرح مینمودم.


هیأت

یک هیأتی داریم به نام هیأت غوث الفقرا عج الله که در شهر خرم آباد، این هیأت جوانان بسیاری را جذب خود کرده و بنده شخصاً آشنایی با این جوانان دارم، مؤمن، با غیرت، با شرف، انقلابی، عاشق اهل بیت علیهم السلام. مدتی پیش یک مشکلی برای این هیأت به وجود آمد. سیستم صوتی و الکترونیکی که این جوانان با پول پس انداز خود تهیه کرده بودند سوخت و از بین رفت. بچه‌های این هیأت و روحانی آنها از آن دسته آدمهایی هستند که آدمی دوست دارد فرزندش در بین ایشان رشد و پرورش پیدا کند. اما شوربختانه به خاطر این موضوع این بچه‌ها بسیار دلشکسته و مغموم هستند. اگر اول تابستان بود می‏رفتند کارگری و دستفروشی تا مثل دفعه قبل با دسترنجشان اقدام به خرید کنند. اما فصل درس است و قطعا شما هم مثل من دوست ندارید بین نوکران آقایمان اباعبدالله و حضرت فاصله بیفتد.


هیأت

اگر بتوانیم کمی ناچیز کنیم و این هیأت دوباره سر پا شود ذخیره‌ای برای آخرتمان خواهد بود. چرا که اگر فقط یک نوجوان، فقط یک جوان که تازه با هیأت آشنا شده خدای ناکرده به خاطر وقفه در جلسات هفتگی هیأت دوباره به خیابان‌های پر از گناه و نکبت برگردد... وای بر ما؛ من شخصاً اگر بتوانم کمکی بکنم و انجام ندهم آن دنیا نمی‌توانم در برابر حضرت ارباب سر بلند کنم.


هیأت

اگر فقط شور و شوق این بچه‌های با ادب و مؤمن را می‎دید شما هم عاشقشان می‌شدید. این بچه‌ها محرم و صفر و ماه رمضان هر شب در هیأت هستند؛ روحانی شریف حاج آقا مهدی برایشان کتابخانه راه انداخته است. تکیه و نذری دارند و هیأتشان در محرم بسیار پر رونق می‌شود. این منطقه منطقه محرومی است. شما را قسم به الله اگر این نوکر روسیاه اباعبدالله پیشتان ذره‌ای اعتبار و آبرو دارد و اگر می‌توانید کمکی کنید. مهم نیست چقدر باشد. فقط کمک کنید که این بچه‌ها نوای حسین حسینشان دوباره در محل پیچیده شود.
شماره حساب در نزد بانک حکمت خرم آباد:
16011717719161
شماره کارت:
6369491010094400
بچه‌های حسینی هیأت غوث الفقرا عج الله
نشانی: خرم آباد - کیو - فار یک - خیابان خرداد. جنب پارک ایت الله بروجردی (ره) نبش کوچه‎ی خرداد ۵ مسجد امام هادی علیه السلام

  • موافقین ۶
  • ۳۲۰۰ بار مطالعه شده است

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی