دانشنامه دفاعی

گروه تخصصی دانشنامه دفاعی

دانشنامه دفاعی

گروه تخصصی دانشنامه دفاعی

دانشنامه دفاعی

به گزارش خبرنگار قسم از حوزه 209 موحد، گروه تروریستی داعش ابتدا در منطقه عراق و با داعیه ایجاد حکومت به اصطلاح اسلامی اعلام موجودیت کرد.

این گروه با اوج گرفتن درگیریهای داخلی در سوریه و دخالت بیگانگان، جغرافیای خود را به سمت منطقه سوریه و شام گسترش داد.

با توجه به تحولات منطقه و شروع درگیری در هر منطقه داعش هر روز بر وسعت حکومت ذهنی خود می افزاید.

ادوارد اسنودن افسر اطلاعاتی سیا که به روسیه پناهنده شده است، این گروه را دست پرورده سرویستهای اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل می داند و اخیرا هیلاری کیلینتون وزیر خارجه سابق آمریکا اطلاعاتی در مورد نحوه شکل گیری این گروه تروریستی در مصاحبه با رسانه ها ارائه داد.

جدا از عدم وجود عقبه فکری و ایدئولوژیک قوی در این گروه، نباید فکر و ذهنمان فقط به این تکه از پازل گرم شود. در تحلیل این گروه تروریستی و وقایع اخیر منطقه و جنگ غزه می بایست تمامی تکه های پازل را تا جایی که می شود در کنار هم قرار داد و بعد تحلیل کرد. در واقع تحلیل تکه ای این پازل راه به جایی نخواهد برد.

به نظر نگارنده، چارچوب این پازل، مبتنی بر دیدگاه آخرالزمانی جنگ بین حق و شر است و سایر اهداف امپریالیسم از جمله تسلط بر منابع نفت، استثمار و استعمار فرهنگی، فروش سلاح از طریق ایجاد جنگ، از جمله اهداف راهبردی آنها است.

نظر شما چیست؟

برای دیدن تصویر در اندازه اصلی روی آن کلیک کنید

برگرفته از: اینجا


  • موافقین ۵
  • ۶۲۰ بار مطالعه شده است

داعش

نظرات (۲)

  • علی گوهر صمیمی
  • یا علی
    این داعشی ها چه قدر جوگیرن بدبختا دارن تو عراق می پوکن اونوقت که نتوسنتن کاری کنن می گن ما اینجاهارو می خوایم فتح کنیم و دولت به اصطلاح اسلامی راه بیاندازیم.
    اگه اشتباه نکنم آقا اما علی (ع) در حدیثی شکل گیری داعش رو پیش بینی کرده بودند و گفتنه بودند که حرف از اسلام می زنند ولی بویی از اسلام نبرده اند.

  • علی گوهر صمیمی
  • راستی وقتی نقشه و عکس شماره یک رو نگاه می کردم دیدم فلسطین و رژِم جعلی اسرائیل جزو نقشه تصرفی نیست
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی