دانشنامه دفاعی

گروه تخصصی دانشنامه دفاعی

دانشنامه دفاعی

گروه تخصصی دانشنامه دفاعی

دانشنامه دفاعی

یک افسر آمریکایی با نام "دانیل دویس" که در افغانستان در ترکیب فرماندهی یگان های آمریکایی خدمت میکرد در مجله آمریکایی "ناشنل اینترست" نوشت: آمریکا از لحاظ نظامی چنان مقتدر نیست که باراک اوباما فکر می کند.

به عقیده خیلی ها در آمریکا ، عملیات "طوفان در صحرا" پایان بخش پیروزی آمریکاییان بر بقایای شکستی چون "سندروم ویتنامی" بود و بر اثر آن نقش آمریکا بعنوان یگانه ابر قدرت نظامی در جهان مستحکم تر شد.

تی 14 آرماتا
 

 به مرور زمان وقتی که اخرین جشن های با بوق و کرنای پیروزی بر عراق و صدام حسین پایان یافت حس افتخاری که آمریکایی ها در جریان آن جنگ پروراندند به تکبر کریحی تبدیل شد و اکنون سلامتی کل ملت آن کشور را تهدید می کند. حس تکبر بویژه در حین تبلیغ سلاح های جدید در ارتش نمایان می شود.

یکی از اشتباهات فاحش پنتاگون برنامه "سیستم های جنگی آینده" بود که در سال 2003 برای تجدید تسلیحات و سازمان دادن مجدد ارتش آمریکا راه اندازی شد. دانیل دویس سپس نوشت: رابرت گیتس وزیر دفاع آمریکا بعد از شش سال آن برنامه را بست. در نتیجه در طول ده سالی که در آن می شد مطلقا مدرنیزه شد و از بقیه کشور ها فاصله گرفت در واقع به هدر رفت.

این تحلیلگر نوشت: تفاوت چشمگیر ظرفیت های نظامی که زمانی میان آمریکا و دیگر کشور ها وجود داشت بسیار کاهش یافت. روسیه با تولید تانک اونیورسال "آرماتا" این اشتباه آمریکایی را بر ملا کرد.

"دیویس" تاکید کرد: "سیستم های جنگی آینده" بایستی پایه کل سیستم ها شوند زیرا قرار بود که در آن از شاسی زنجیری عمومی برای 8 نوع از ماشین های زرهی و برای تانک و دستگاه سیار توپخانه استفاده شود. در 10 سال 20 میلیارد دلار مصرف شد ولی هیچ کدام از این طرح ها پیاده نشد.

تی 90

تانک روسی "تی 90"

 

ولی روسیه توانسته است فقط در 6 سال تانک تی — 14 "آرماتا" و نفربر زرهی تی — 15 را طراحی کرده و تولید آنها را راه اندازی کند. این ماشین ها از نظر فناوی تکنیک پیشرفته و به روز شده است.

این محقق نوشت: آزمایش ها نشان داد که تی- 14 "آرماتا" حداقل مانند تانک آمریکایی آبرامز غیر قابل شکافت و نیرومند است. در 1991 آبرامز می توانست هر دشمن بالقوه خود را شکست دهد ولی حالا این برتری را از دست داده است.

دانیل دویس این سوال را مطرح می کند که توضیح شکست برنامه پنتاگون در زمینه موفقیت مسکو چیست؟ وی به این نتیجه می رسد که آمریکا از بسیاری لحاظ بخاطر تکبر خودویرانگر ،ضعیف تر از روسیه می شود. آمریکا این صفت را در جریان کارزار عراق کسب کرده و الان مجبور است توان آنرا پرداخت کند.

پی‌نوشت: روی تصاویر راست کلیک کنید و گزینه ذخیره را بزنید تا آن را در ابعاد اصلی روی دستگاه خود مشاهده کنید.

پی‌نوشت 2: لازم به ذکر است که اینجا عرض کنم خود این افسر آمریکایی هم گرفتار همان تکبر است. زیرا قبل از آرماتا، بلک ایگل و تی 90 اس ام و سلاح‌هایی مانند ویخر و کورنت بودند که برتری زرهی آمریکا را نقش بر آب کرده‌اند.

  • موافقین ۹
  • ۲۰۴۷ بار مطالعه شده است

آرماتا

تی 14

تی 90

نظرات (۴)

درود برادر . پسرم رو تشویق کردم در انجمن وحدت مسلمان امریکا داوطلب بشه . گروه بسیار خوب و فعالی هستند ، باورتان نمیشود از همه نوع ملیت مسلمان میاد . کانادایی اندونزی خیلی جالبه😊باید این جوون ها رو مشغول کار مفید کرد . هر خدمتی کاری داشتین هم در خدمتم . 
دانشنامه دفاعی:
سلام علیکم
خوشخبر باشید برادر
خدا را صد هزار مرتبه شکر
بسیار کار خوبی کردید
ان شاءالله که موفق باشند
التماس دعا
فعلا که با این که آرماتا تولید انبوه نشده هنوزم از لئوپارد دو آ هفت ضعیف تره آبرامز آ دو هم که بر تی نود برتره آبرامز آ 3 رو هم تا پنج سال دیگه رونمایی میشه که بازم آرماتا عقب میفته
دانشنامه دفاعی:
سلام علیکم
ممنون از نظر کارشناسانه شما
  • ههـــ ـــــ
  • سلام برادر من نمیفهمم آمریکا با این که با این حرفا ملت خودشو عزت خودش رو زیر سوال میبره چرا بازم اعتراف میکنه که بازندس

    معمولا ماها اینجور نیستیم نقطه ضعف هامون رو پنهون میکنیم 
    دانشنامه دفاعی:
    علیکم السلام
    برادرم، در رگان سربازان آمریکایی به جای خون، لجن جریان دارد و در وجود منحوسشان به جای شجاعت، قصاوت انباشته شده است.
    این‌ها تا زمانی موجب پیروزی می‌شود که با لگشر مردان فداکار و مدافع روبرو نشده باشند. اما وقتی به جایی مانند ویتنام و یمن می‌رسند همان نقاط قوت تبدیل به نقطه ضعف می‌شود.
    کار آمریکا بیشتر حول محور تجهیزات و تبلیغات است. از نظر بنده پتانسیل رشد نظامی آمریکا به بالاترین لول خودش رسیده و رشد نظامی این ملث کثیف از این پس یا کندتر از دیگر رقبا خواهد بود یا نرخ منفی خواهد داشت.
    در یمن دیدیم تانکی که گاه ادعا می‌شد بیش از هزار میلیمتر توان دفاع در برابر شکافنده‌ها دارد در برابر موشکی که قدرت موشکی که توان نفوذش چهارصد میلیمتر عنوان شده است شکست خورده. نه تنها در یمن، بلکه در عراق و ... هم شاهد این امر بوده‌ایم. وقتی شش زیردریایی مثلا مدرن آمریکایی در یک تمرین به زیردریایی سوئدی غرق می‌شوند. وقتی که جنگنده نسل 5 آنها در داگفایت به نسل چهار می‌بازد و ... دیگر نمی‌توانند بر این ضعف‌ها پوشش بگذارند.
    البته امکان این هم وجود دارد که برخی انتقادها از سوی افسران ارتش به عنوان یک سوپاپ اطمینان عمل کند. چون موج نارضایتی در آمریکا (با توجه به مطالعاتی که من دارم) بسیار زیاد است.
    سلام عمو
    خوبین؟
    چه عجب باختن را قبول می کنند؟
    دانشنامه دفاعی:
    علیکم السلام عمو جان
    ظاهرا دیگر چاره‌ای ندارند
    البته آنقدر مدافع چشم و گوش بسته در دنیا دارند که همچنان از ایشان دفاع کنند.
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی