دانشنامه دفاعی

گروه تخصصی دانشنامه دفاعی

دانشنامه دفاعی

گروه تخصصی دانشنامه دفاعی

دانشنامه دفاعی

طراحی اکثر بمب افکن های این کشور به زمان جنگ سرد باز می گردد اما نیروی هوایی این کشور همواره به وسیله بروز رسانی های الکترونیکی و کامپیوتری،شرایط آنها را برای عملیات ممکن ساخته است.

بوئینگ بی-52 استراتوفورترس هواپیمای جت بمب‌افکن راهبردی فروصوت است که شرکت بوئینگ آن را نیروی هوایی ایالات متحده طراحی کرده و ساخته‌است.

این هواپیما برای ماموریت‌های بازدارندگی هسته‌ای در دوره جنگ سرد و به عنوان جایگزینی برای بمب‌افکن بی-36 ساخته شد. اولین نمونه بی-52 در سال 1952 پرواز کرد و از سال 1955 تاکنون به طور پیوسته در خدمت فعال ارتش ایالات متحده است.

تولید این هواپیما تا سال 1962 ادامه داشت و 744 فروند از آن تولید شد.بی-52 قادر به پرواز با سرعت‌های نزدیک به سرعت صوت تا ارتفاع 15 هزار متری است.
این هواپیما قادر به حمل بمب‌های اتمی یا متعارف هدایت‌شونده و قابلیت ناوبری دقیق جهانی است. از بی-52 در جنگ‌های متعارف برای مأموریت‌های تهاجمی استراتژیک، پشتیبانی نزدیک هوایی، و عملیات‌های دریایی استفاده می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، این هواپیما قادر است در طول دو ساعت 364 هزار کیلومتر مربع از سطح اقیانوس را دیده‌بانی کند.هم‌اکنون تنها مدل بی-52اچ این هواپیما در خدمت نظامی است. از این مدل، که قادر به حمل و شلیک بیست موشک کروز هواپایه است، در مجموع 102 فروند در سال‌های 2-1961 ساخته شد.

وزن خالی این هواپیما حدود 83 تن و حد اکثر وزن برخاست آن 219.6 تن است و می‌تواند حداکثر 31.5 تن انواع مهمات شامل انواع بمب، موشک، مین و موشک‌های کروز را حمل کند. سرعت بی-52 حدود 1045 کیلومتر در ساعت (0.86 ماخ) است و پنج خدمه شامل فرمانده هواپیما، خلبان، ناوبر، مسئول رادار و افسر جنگ الکترونیک دارد.

تسنیم

  • موافقین ۱۰
  • ۱۸۷۷ بار مطالعه شده است

b 52

نظرات (۳)

بانوی چاق؟؟؟!!!
دانشنامه دفاعی:
لقبش بانوی چاق است
  • عبداله سعادت
  • سلام:
    جالب بود.
    دانشنامه دفاعی:
    علیکم السلام
  • مهدی ابوفاطمه
  • لایک
    دانشنامه دفاعی:
    ممنون
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی