دانشنامه دفاعی

گروه تخصصی دانشنامه دفاعی

دانشنامه دفاعی

گروه تخصصی دانشنامه دفاعی

دانشنامه دفاعی

«منعم الشاعری» یکی از فرماندهان نظامی انصارالله یمن خبر داد: نیروهای ارتش و کمیته‌های انقلابی این کشور عملیات گسترده‌ای را در سمت جنوب غربی استان تعز در اقروض، احیوق و الشریجه آغاز کردند.

وی افزود: نیروهای کمیته‌های انقلابی عملیات پاکسازی ارتفاعات الدبی و مواضع تحت سیطره مزدوران دشمن در پایین کوه‌های النبی شعیب در الشریجه را آغاز کردند.

الشاعری گفت: این عملیات با فرار جمعی مزدوران دشمن سعودی از سمت شمال مفرق الحیوق همراه بود که هدف حمله موشکی نیروهای یمنی قرار گرفتند.

فرمانده انصارالله گفت: در این عملیات رزمندگان ارتش و کمیته‌های مردمی تجهیزات نظامی بزرگی را به غنیمت گرفتند و اجساد مزدوران هنوز در این مناطق روی زمین رها شده است.

این منبع تصریح کرد: ارتش و کمیته‌های مردمی سلسله کوه‌هایی را که از کعبین تا تپه‌های مشرف به حیدین در اقروش کشیده شده است، پاکسازی کردند.

عملیات‌های بی‌نظیر ارتش و کمیته‌های انقلابی یمن در منطقه اشغالی جیزان

یک منبع نظامی یمن گفت: ارتش و کمیته‌های مردمی عملیاتی را در میدان‌های نبرد در منطقه جیزان اجرا کردند که با نابودی ده‌ها خودروی زرهی و بیش از سه انبار سلاح و کشته شدن ده‌ها تن از نظامیان دشمن سعودی همراه شد.

این منبع گفت: در حمله این حملات، پایگاه معقر الصید جیزان شاهد حمله موشکی و توپخانه‌ای نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بود که با کشته شدن نظامیانی سعودی و نابودی انبار سلاح همراه شد، علاوه بر اینکه در عملیاتی دیگر دو دستگاه تانک آبرامز در دو پایگاه سعودی در دو منطقه «مثعن» و «الرمضه» منهدم شدند.

دستاوردهای ارتش و کمیته‌های انقلابی در استان لحج

 
از عصر دیروز تاکنون درگیری‌های مسلحانه شدیدی بین یگان‌های ارتش و کمیته‌های انقلابی از یک سو و شبه نظامیان دشمن سعودی در جبهه کرش جریان دارد.

این منابع تاکید کرد: در این درگیری‌ها انواع مختلف سلاح از سوی 2 طرف درگیری در جبهه کرش و الشریجه در شمال استان لحج به کار گرفته می‌شود.

این درگیری‌ها هم اکنون در منطقه اشجور به سمت شمال غرب شهر کرش جریان دارد.

ارتش و کمیته‌های مردمی عصر دیروز (شنبه) به سوی اطراف شهر کرش پیشروی کردند.

از غروب دیروز شنبه 2 طرف دو طرف با تسلیحات متوسط، خمپاره و آرپی جی به تبادل آتش پرداخته‌اند.

این درگیری‌ها به سمت کوه‌های البقر و المشجوره در کرش انتقال یافته و ارتش درصدد پیشروی به سمت العند است به همین دلیل نیروهای مزدور اعلام آماده‌باش کرده‌اند.

فارس

  • موافقین ۱۰
  • ۱۰۵۸ بار مطالعه شده است

نظرات (۲۰)

  • بــــــانـــو شـــــیــــطــــــونه
  • حقشونه
    دانشنامه دفاعی:
    بله دخترم
    ان شاءالله عذاب اللهی بر ایشان نازل شود
  • بــــــانـــو شـــــیــــطــــــونه
  • :"(
    دانشنامه دفاعی:
    هنوز حالم سر جایش نیامده
    اصلن با زمین و زمان جنگ دارم
  • بــــــانـــو شـــــیــــطــــــونه
  • مثل من:"(
    دانشنامه دفاعی:
    خدا به شما صبر و آرامش بدهد ان شاءالله
    برای من دعا کنید فاطمه خانم
    دعا کنید به آرامش برسم
  • بــــــانـــو شـــــیــــطــــــونه
  • چشم حتما
    دانشنامه دفاعی:
    چشمت بی بلا دختر گلم
    شاد و سلامت باشی ان شاءالله
  • بــــــانـــو شـــــیــــطــــــونه
  • نیستم
    دانشنامه دفاعی:
    می‌دانم
    احساست می‌کنم
  • بــــــانـــو شـــــیــــطــــــونه
  • :"(
    دانشنامه دفاعی:
    می‌خواهم این وبلاگ را رها کنم و بروم
    فکر می‌کردم با دوباره نوشتن می‌توانم به خودم و گروهی دیگر آرامش بدهم
    اما خشم و اندوه غم‌ام آنقدر زیاد است که دیگر مجال آرام گرفتن به من نمی‌دهد.
    خسته‌ام.
    خسته‌تر از آنچه که بتوانی فکرش را بکنی...
  • بــــــانـــو شـــــیــــطــــــونه
  • منم تو فکرشم
    دانشنامه دفاعی:
    به نظرم فکر خوبی است
  • بــــــانـــو شـــــیــــطــــــونه
  • :"(
    نه زیاد واسه من
    دانشنامه دفاعی:
    ?
  • بــــــانـــو شـــــیــــطــــــونه
  • بعد میگم بهتون فعلا
    سلام به تک عموی خودم که جای تمام نداشته هایم را( عمویی ) پر کرده....چشم دشمن کور عمو حالتون خوبه خوشید ...؟؟؟ چه خبرا؟؟؟؟ هییییی عمو از بی اینترنتی هی میخواستم کامنت بزارم ولی بسته نداشتم گریه...حالتون خوبه؟؟؟
    دانشنامه دفاعی:
    علیکم السلام زهرا خانم دختر گلم
    خوبید عمو جان؟
    بی تو چه گویم که مرا حال نیست..
    نگرانتان شده بودم عمو
    نبودید، این عموی دلشکسته و مغموم دو روز خیلی سخت را پشت سر گذاشته.
    سلام حال شما عمو جان...
    جز تاسف چیزی برا گفتن نمونده...
    ان شاءالله همه چیز درست میشه...
    دانشنامه دفاعی:
    علیکم السلام عمو جان
    کار بشر از تاسف هم گذشته است..

    از دیروز چند بار از خدا طلب مرگ کرده‌ام.. آنقدر شرمنده‌ام که حد ندارد.
    گفتم خدایا اگر صلاح نیست اسبابش مهیا شود چون مولایم حسین با کفار جهاد کنم. دستکم این زندگی را از من بگیر چون نمی‌توانم علی اصغر کشی را تحمل کنم.
    آدم گاهی چیزهایی از دلش می‌گذرد که پیش خدا شرمنده می‌شود.
    صبر خدا بسیار است اما تحمل من اندک
    ان شاءالله که همه چیز درست می‌شود.
  • کدخدا (م.م.ز)
  • سلام حاجی
    دمت گرم ;)
    ایشالا آرامش داشته باشی
    دانشنامه دفاعی:
    علیکم السلام حاجی جان
    زنده باشید ان شاءالله
    اللهی آمین
     خدا نکنه دلتون بشکنه دل دشمناتون بشکنه
    دانشنامه دفاعی:
    کاش کی سر بشکند، پا بشکند، دل نشکند...
    خیلی بد است آدم قسمی بخورد که نتواند انجامش بدهد.
    من قسم خوردم تا پای جان از مظلوم دفاع کنم. اما هنوز کودکان یمنی دارند شهید می‌شود.
    بچه‌های خیلی کوچک را از لای خاک‌ها بیرون می‌کشند.
    دلم خون است.
    حساسیت عجیبی نسبت به این طفلان معصوم دارم.
    عمو جان ناپلئون به عراب حمله میکنه و در یکی از مساجدشون قرآن رو میبینه٬ قرآن رو براش ترجمه میکنن و بعد میگه اعراب این کتاب رو دارن به جایی نمیرسن...
    عمو این عراب ها مثل اسراییل نفرین شدن رفت...
    دانشنامه دفاعی:
    عمو جان شما تصاویر این بچه‌ها را دیده‌اید؟
    اگر ندیده‌اید نگاه نکنید..
    در عراق دیگر هیچ خانواده شیعه‌ای پیدا نمی‌شود که عزیزانش توسط مزدوران بعث، آمریکا و عمله‌های عربستان به شهادت نرسیده باشد.
    سوریه‌ی مظلوم روزی قشنگ‌ترین کشور غرب آسیا بود. الان تلی از خاک شده است.
    افغانستان عزیز و مظلوم نزدیک 50 سال است روی آرامش به خود ندیده است و این ملت شریف و عزیز و برادر هر روز شاهد یک فاجعه و دردی تازه هستند. ما هم چون داریم از اینها حمایت می کنیم و صدایمان علیه ظالم بلند است این وضعمان شده...
    اوضاع خیلی بد است..
    حالا از یمن عزیز و بحران (بحرین) و اران چیزی نمی‌گویم که ابعاد فاجعه در آنجا بسیار گسترده است.
    ان شاالله که خداوند به همه صبر ایوب بدن 
    دانشنامه دفاعی:
    کارم ز دور چرخ به سامان نمی‌رسد
    خون شد دلم ز درد و به درمان نمی‌رسد
    چون خاک راه پست شدم همچو باد و باز
     تا آبروی می‌رسدم، نان نمی‌رسد
    از حشمت اهل جهل به کیوان رسیده‌اند
    جز آه اهل فضل به کیوان نمی‌رسد
    ...
    این عربستان در برابر ایران هیچ غلطی نمیکنه٬ به ساعت نکشیده شده با خاک یکسان میشه...
    دانشنامه دفاعی:
    برای همین با صهیونیست‌ها و امارات دارند مانور حمله به ایران را برگذار می‌کنند.
    ترکیه هم به طور حتم به ما حمله خواهد کرد.
    هر چه می‌گویم یمن را مسلح کنید به گوش کسی نمی‌رود.
    واقعا؟؟؟؟ 
    دانشنامه دفاعی:
    بله
    متاسفانه سر دولت جای دیگر گرم است و بودجه‌ی نظامی را در سالهای گذشته به خاطر اعتماد سازی کم کرده است.
    خدا بخیر کنه٬ به لطف خدا ایران فرمانده ای دارد که دستش در دست امام زمان است...
    دانشنامه دفاعی:
    ما در این مورد شک نداریم. اما باید حواسمان را جمع کنیم.
    خردوغان دیگر چطور بگوید که الگویش هیتلر است!؟
    پوففففف 
    دیگه کی این جنگ سایه از دنیا برمیداره ؟؟؟که یه عده ادم مظلوم مثل مردم یمن هر روز قربانی این جنگ هستند
    دانشنامه دفاعی:
    فقط راهش نابودی آمریکاست.
    اگر آمریکا و تفکر استکباری آمریکا نابود شود دیگر رژیم‌هایی مانند سعودی و صهیونیستی و هاشمی و خلیفه روی کار نمی‌آیند.
    فقط باید آمریکا تجزیه مردمان اوانجلیستش نابود شوند.
    خدا لعنتشون کنه...
    همه چیز درست میشه...
    دانشنامه دفاعی:
    نه تا وقتی که نیش بعضی از ما شیعیان همیشه برای لندن و واشنگتن باز است.
    من اصلا خوشبین نیستم عمو جان
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی