دانشنامه دفاعی

گروه تخصصی دانشنامه دفاعی

دانشنامه دفاعی

گروه تخصصی دانشنامه دفاعی

دانشنامه دفاعی
ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، یک بار دیگر با یک موشک بالستیک «قاهر 1» مواضع نظامی عربستان سعودی را هدف قرار دادند.

بر همین اساس شبکه خبری «المسیرة»، با تایید این خبر گزارش داد: ارتش یمن و کمیته‌های مردمی یمن با یک موشک بالستیک قاهر1 پایگاه نظامی «الفیصل» در «خمیس مشیط» واقع در «عسیر» عربستان هدف قرار دادند.

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن طی روزهای گذشته در پاسخ به نقض آتش‌بس از سوی متجاوزان بارها با موشک قاهر 1 و موشک «توشکا» پایگاه مزدوران و متجاوزان در داخل و خارج یمن را هدف قرار دادند که در پی آن صدها نفر از آنها به هلاکت رسیده‌اند.

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با حمله موشکی به منطقه «ذوباب» واقع در استان تعز تعدادی از نیروهای طرفدار «عبد ربه منصور هادی»، رئیس جمهور مستعفی یمن را به هلاکت رساندند.

** تداوم حملات جنگنده‌‌های سعودی به مناطق مختلف یمن

از سوی دیگر جنگنده‌های سعودی در ادامه جنایت‌های خود علیه شهروندان غیر نظامی یمن منطقه «الکدن» و شهر «الضحی» واقع در استان «الحدیده» را به شدت بمباران کردند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که خسارت‌های مادی زیادی به این دو منطقه وارد شد، اما هنوز جزئیات دقیق تعداد قربانیان این حمله مشخص نشده است.

جنگنده‌های سعودی در ادامه حملات خود به بازار تجاری شهر «بیجان» واقع در استان «شبوه» یمن حمله کرد، که در این حمله هوایی دو تن از شهروندان غیر نظامی یمن به شهادت رسیدند و تعدادی هم مجروح شدند.

این جنگنده‌ها همچنین در جنایتی جدید همه اعضای یک خانواده یمنی را در یکی از روستای‌های «کتاف» واقع در استان «صعده» به شهادت رساندند.

** عربستان، مسئول کشتار غیرنظامیان یمن است

براساس پایگاه خبری «اخبارالساعه» امارات، «امیرزید بن رعد الحسین» نماینده حقوق بشر سازمان ملل متحد از حملات نظامی کشورهای ائتلاف به سرکردگی عربستان در یمن در حمله به مناطق شهری که تعداد آنها کم هم نیست، انتقاد کرد.

نماینده حقوق بشر سازمان ملل گفت: با نگرانی فزآینده، بمباران شدید هوایی و زمینی مناطق پرجمعیت و نابودی تاسیسات زیربنایی و خدمات شهری مثل بیمارستان‌ها و مدارس در یمن را پیگیری می‌کند.

وی افزود: ائتلاف عربی ضد یمن به رهبری عربستان، مسئول بخش عمده حملات به مناطق مسکونی و کشتار غیر نظامیان در یمن است.

** آزادی 208 زندانی

براساس گزارش خبرگزاری رسمی یمن، رئیس کمیته انقلابی عالی انصار الله دستور آزادی زندانیان گرفتاری را که دارای مشکلات مالی هستند طبق شرایط ومعیارهای کمیته عالی نظارت بر زندانیان وکمک به آنها صادر کرد. بر اساس این حکم دولت، طبق معیارهای مشخص از سوی این کمیته، پرداخت مبلغ 335 میلیون ریال از مبالغی را که زندانیان گرفتار برای آزادی خود باید بپردازند به عهده گرفت.

تجاوز ائتلاف عربی ضد یمن به رهبری عربستان سعودی و با چراغ سبز آمریکایی‌ها که از ششم فروردین سال‌جاری آغاز شده‌است، تاکنون جز ویرانی تاسیسات حیاتی و زیر ساختی این کشور، کشته و زخمی شدن هزاران شهروندان یمنی و هدر رفتن دلار‌های نفتی سعودی‌ها، هیچ دستاوردی نداشته است؛ این در حالی است ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با وجود حملات گسترده جنگنده‌های ائتلاف به مناطق غیر نظامی این کشور به مقاومت اسطوره‌ای خود در دفاع از وطن و ناموس خود ادامه می‌دهند.

  • موافقین ۶
  • ۵۸۱ بار مطالعه شده است

قاهر 1

نظرات (۲)

دورد خدا بر برادران یمنی
دانشنامه دفاعی:
بیش باد
  • محمد محمدیان
  • با وعده ی خدا
    آینده از آن مردان خدا خواهد بود
    دانشنامه دفاعی:
    ان شاءالله