دانشنامه دفاعی

گروه تخصصی دانشنامه دفاعی

دانشنامه دفاعی

گروه تخصصی دانشنامه دفاعی

دانشنامه دفاعی

نشریه آمریکایی The National Interest می نویسد توپولف 160، هواپیمای بمب افکن استراتژیک مافوق صوت موشک انداز روسیه در جریان عملیات هوایی در سوریه امکانات خود را بطور کامل نشان داده و استفاده از نوع جدید موشک های کروز قدرت آنرا باز هم بیشتر کرده است.

اتحاد شوروی سابق توپولف 160را در دوره جنگ سرد در پاسخ به ساخت بمب افکن سنگین و استراتژیک رادار گریز آمریکایی Northrop B-2 Spirit ساخت اما معلوم شد توپولف ـ 160 حتی از B-2 برتر است. به نوشته The National Interest ، توپولف 160 در خارج از تیررس سامانه های پدافند هوایی پرواز کرده و دارای سرعت برق آسا بوده و مسلح به موشک های کروز دوربرد است. این هواپیما که حداکثر سرعت آن 2200 کیلومتر در ساعت است، با سرعت از زمین بلند شده و موشک های کروز را قبل از اینکه دشمن بتواند واکنش نشان دهد، شلیک می کند.

  • موافقین ۶
  • ۱۳۳۳ بار مطالعه شده است

نظرات (۷)

چقد قشنگه
دانشنامه دفاعی:
خیلی
جاش توی نیروی‌ هوایی ما خالیه
دانشنامه دفاعی:
شدیــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــدن موافقم
سلام علیکم بسیار عالی ممنون
دانشنامه دفاعی:
علیکم السلام
خواهش می‌کنم
اینکه هواپیمای مسافر بری است . از همونایی که تا حالا خیلی هاشون افتادن پایین . چون توپولو بودن
دانشنامه دفاعی:
ممنون به خاطر شیرین کاری
سلام برادر 
ببخشید راست است که روس به داعش کاری ندارد و ب اونا وقت داده؟؟؟
دانشنامه دفاعی:
علیکم السلام برادر
بنده به چنین موضوعی بر نخوردم.
سلام.خوبید؟وقتی دیدم نمیشه نظر داد اعصابم خورد شد.ولی باور بفرمایید فقط به خاطر گل روی شما و سایت خوبتون ثبت نام کردم ها!!حالا بگذریم.آقا دوتا سوال دارم.
1-شما چرا اینقد از این توپولوف 160 تعریف میکنید؟مطمئنید از b2 پیشرفتس؟قیمت b2 حدود 2میلیارده!فناوریهاش خیلی خیلی پیشرفتس.کاملا رادارگریزه.اگه اینطوری نیست لطفا توضیح بدید.
2-علت اینکه ایران بمب افکنهای روسی رو ساپورت میکنه چیه؟مگه آسمون ایران امن نیست؟اگه میشه توضیح بدید.پیشاپیش ازتون ممنونم.
دانشنامه دفاعی:
علیکم السلام
اگر دقت بفرمایید سایت آمریکایی گفته که توپولوف 160 برترین است. همان سایتی که بی 2 1.2 میلیارد دلاری را با تبلیغات و لابی به دو میلیارد رساند و بر سر نقص و سقوط بی 2 سر پوش گذاشت. همان سایتی که مشکلات استال بی 2 و رادار آن را در ارتفاع بالای 50000 پا نادیده می‌گرفت و می‌گفت این بهترین بمبر دنیاست. ما فقط ترجمه خبر را قرار دادیم.
اگر به سقف پرواز و سرعت و قابلیت لود بی‌نظیر تی‌یو160 دقت کنید متوجه می‌شود که بی‌راه هم نگفته. اگر هم به خاطر پنهان‌کاری می‌فرمایید که دماغه و سرتاسر قسمت زیرین تی‌یو 160 از مواد کامپوزیت ساخته شده و همینطور عایق‌های حرارتی فوق سری دارد که احتمالن در پکفا مورد استفاده قرار گرفته.
علت اینکه بمب افکن‌های روس در مسیر بازگشت از آسمان ایران عبور می‌کنند امن بودن آسمان ایران و گرفتن اجازه رسمی از ایران است. در حین عبور هم همواره رهگیرهای ایرانی بمبرهای روس را اسکورت می‌کنند.
خب چرا اسکورت میکنن و سامانه های پدافندی روشون قفل میکنن؟مگه روسیه متحد ما نیست؟
دانشنامه دفاعی:
این جزء قوانین داخلی کشور است.
حتا در بین ناتو هم همینطور است. البته اسکورت ندارند اما هیچ هواپیمای فول لود بدون اسکورت اجازه عبور از فراز شهرها و حاشیه را ندارد.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی