دانشنامه دفاعی

گروه تخصصی دانشنامه دفاعی

دانشنامه دفاعی

گروه تخصصی دانشنامه دفاعی

دانشنامه دفاعی

قال امام صادق علیه‏‌ السلام:

آکِلُ الرِّبا لا یَخرُجُ مِنَ الدنیا حتّى یَتَخَبَّطَهُ الشیطانُ

ربا خوار از دنیا نرود، تا آن که شیطان دیوانه‏‌اش کند.


یکى از گناهان کبیره در اسلام ، رباخوارى است که خداوند به خورندگان آن وعده عذاب داده و آن را از هر گناهى بزرگتر به حساب آورده است . حضرت رسول صلى الله علیه و آله و سلم مى فرماید: ربا هفتاد نوع است و کوچکترین آن پیش خدا مانند کسى است که با مادر خود نزدیکى کرده باشد.
روایتى دیگر از جمیل بن دراج از امام صادق علیه السلام مى گوید آن حضرت فرمود: یک درهم ربا پیش خدا از هفتاد زنا که تمام آنها با محارم انسان در بیت الله الحرام انجام شده باشد، بزرگتر است.
از حضرت رسول صلى الله علیه و آله و سلم روایت شده : وقتى مرا به آسمان بردند، مردانى را دیدم که شکم آنها مثل خانه هایى است که پر از مارها باشند و از بیرون داخل آنها پیدا است . پرسیدم : اى جبرئیل ! اینان چه کسانى هستند؟ گفت : این ها ربا خواران اند.
و به گفته قرآن : ربا خواران روز قیامت بر نمى خیزند مگر مانند کسى که شیطان آنان را مس کرده باشد.
علامت ربا خواران این است که شیطان ، هم در دنیا و هم در آخرت آنان را مس مى کند و حالت جنون و صرع به آنها دست مى دهد. تعادل خود را از دست مى دهند و مانند دیوانگان به این طرف و آن طرف مى افتند.
درباره مس شیطان در دنیا، روایتى از امام صادق علیه السلام هست که گوید: رباخوار از دنیا بیرون نمى رود، مگر این که به نوعى از جنون دچار خواهد شد.
این روایت ، مس شیطان در دنیا را بیان مى کند: در همین دنیا ربا خوار، اگر چه یک روز به آخر عمرش باقى مانده باشد، به صرع و جنون و از کار افتادن مغز گرفتار مى شود.
و اما مس شیطان بر رباخوار، در آخرت این که مال ربایى و ثروت حرامشان و بال آنان خواهد شد. حدیثى است که پیامبر اکرم صلى الله علیه و آله و سلم که فرمود: هنگامى که به معراج رفتم ، دسته اى از مردم را دیدم که شکم آنان بس بزرک بود، هر چه تلاش مى کردند برخیزند و راه بروند، براى آنان ممکن نبود و پى در پى به زیمن مى خوردند. از جبرئیل پرسیدم این چه افرادى هستند؟ و جرمشان چیست ، جواب داد: این ها ربا خواران هستند.
هم چنین ممکن است روز رستاخیز و هنگام زندگى در آن جهان در شکل دیوانگان و مصروعان محشور شوند.!
شیطان ، اول انسان را به ربا گرفتن وادار مى کند و در آخر عمر هم او را به جنون و دیوانگى و از کار افتادن مغز دچار مى نماید. در قیامت هم بى اختیار شدن و پى در پى به زمین خوردن و در آخرین مرحله هم انسان را محکوم کردن و گناه را به گردن او انداختن است.

خداوند در آیه 275 سوره بقره می‌فرماید: «الَّذینَ یَأْکُلُونَ الرِّبا لا یَقُومُونَ إِلاَّ کَما یَقُومُ الَّذی یَتَخَبَّطُهُ الشَّیْطانُ مِنَ الْمَس...؛ کسانى که ربا مى‏خورند، برنمى‏خیزند مگر مانند کسى که بر اثر تماس شیطان، دیوانه شده...» یعنی رباخوار تعادل خودش را نمی‌تواند حفظ کند، و وقتی می‌خواهد حرکت بکند گاهی زمین می‌خورد و گاهی بر می‌خیزد.

در آیه 278 سوره بقره آمده: «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ ذَرُوا ما بَقِیَ مِنَ الرِّبا إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنین‏؛ اى کسانى که ایمان آورده‏اید! از (مخالفت فرمان) خدا بپرهیزید؛ و آنچه از (مطالبات) ربا باقى مانده، رها کنید اگر ایمان دارید!» این آیه با ایمان به خدا شروع می‌شود و با ایمان به خدا ختم می‌شود؛ یعنی خداوند در صدد تاکید بر این معناست که ربا خواری با ایمان و خداپرستی سازگار نیست. بنابراین ایمان برای کسانی حاصل می‌شود که تقوای الهی را پیشه کنند و به فرموده خداوند از باقی مانده مطالبات ربوی چشم بپوشند.

در آیه 279 سوره بقره آمده است: «فَإِنْ لَمْ تَفْعَلُوا فَأْذَنُوا بِحَرْبٍ مِنَ اللَّهِ وَ رَسُولِهِ وَ إِنْ تُبْتُمْ فَلَکُمْ رُؤُسُ أَمْوالِکُمْ لا تَظْلِمُونَ وَ لا تُظْلَمُون‏؛ اگر (چنین) نمى‏کنید، بدانید خدا و رسولش، با شما پیکار خواهند کرد! و اگر توبه کنید، سرمایه‌‏هاى شما، از آنِ شماست [اصل سرمایه، بدون سود] نه ستم مى‌‏کنید، و نه بر شما ستم وارد مى‌‏شود.» این یعنی خداوند زنگ خطر را به صدا در می‌آورد و به کسانی که حتی بعد از رسیدن این فرمان الهی باز هم با پند و اندرزهای قرآنی متنبه نشوند و به ربا خواری ادامه بدهند هشدار می‌دهد اگر همچنان به ربا خواری ادامه بدهند و در برابر حق و عدالت تسلیم نشوند و همانند زالو به مکیدن خون مردم ضعیف و محروم مشغول باشند حکومت اسلامی ناچار است با توسل به جنگ جلوی آنها را بگیرد.

این جانب در سلامت عقل هستم و قسم جلاله می‌خورم و شهادت می‌دهم:

والله، والله، والله بانک‌ها رباخوار هستند

والله، والله، والله ولی‌الشیطان اره، بدتر از تمام رباخواران دنیاست و گاه تا چهار برابر اصل مال را از مردم می‌ستاند.

والله، والله، والله داد و ستد با ربا خوار حرام است

والله، والله، والله جرأت داد و ستد با دیگران را از دست داده‌ام

یا الله تو شاهد باش که من مکتوب شهادت دادم. یا الله تو شاهد باش که من گفتم، مبادا مرا هم پیش حسین و عباس و حسن و علی شرمنده بداری. یا الله، مبادا خجالت بکشم به روی مبارک حضرت رسول نگاه کنم. تو شاهد باش که من فریاد زدم و از این پس فریاد می‌زنم.

یا الله، یا الله، یا الله، قسم به حشمت و جلالت بر مردم رباخوار عذاب سختی فرو فرست.

یا الله، یا الله، یا الله گفتم و گفتم و گفتم، نوشتم و گفتم اما ایشان گوش‌هاشان کر و چشم‌هاشان کور و شکم‌هاشان از لقمه حرام (رباء) پر شده است. (ای به قربانت بروم حسین جان. فقط ذره‌ای از درد و غم تو را امروز حس می‌کنم. یا حسین)

یا الله، یا الله، یا الله حجت برای من تمام است، بر ایشان هم تمام کن.

یا الله، یا الله، یا الله یا مرا صبر عطا کن یا از این دنیا ببر.

یا الله، یا الله، یا الله، بر معصیت صبر نشاید، خیرت را نثار من و دلسوزان امت برگزیده‌ات کن.

یا الله، یا بصیرتم بده، یا شهادتم بده، یا توان مبارزه با قارونیان زمان.

یا الله، طاقتم تمام شده، آنچه مرا صلاح می‌دانی بده.

  • موافقین ۷
  • ۷۴۹ بار مطالعه شده است

نظرات (۶)

سلام علیکم بسیار عالی.
دانشنامه دفاعی:
علیکم السلام
ممنون
سلام علیکم.ممنونم بخاطر این مطلب. فقط میتونم بگم اعوذبالله من الشیطان رجیم.خدایا پناه میبریم به تو از شر شیطان رانده شده پس پناهمان ده یا ارحم الراحمین
دانشنامه دفاعی:
علیکم السلام خواهرم.
خواهش می‌کنم.
احسنت بر شما.
توی این دوره و زمانه اگر کسی به خودش شک نداشته باشد و شیعه هم باشد در برابر این رباخواران ساکت نمی‌نشیند.
اینجاست که فرق بین مرد و نامرد مشخص می‌شود.
فرق بین حسینی‌ و یزیدی معلوم می‌شود.
خیلی‌ها خیلی حرف‌ها می‌زنند. اما پای عمل که می‌رسد با گفتن (به صلاح نیست) خودشان را خر می‌کنند... نخیر جانم. به صلاح هست تو جراتش را نداری، تو شرافتش را نداری، تو خط‌‌ حسین را نمی‌شناسی.. فقط ژست می‌گیرند. فقط ژست می‌گیرند.
می‌گویند: رهرو آن است که آهسته و پیوسته رود..
ببند دهانت را مردک؛ تا تو آهسته و پیوسته از کنار رباخواری این حرام بزرگ بگذری کل ملت را رباخوار کرده‌ای.
دلم خون است از این شیعه نماهایی که با اذکار اسلامی پزهای غربی می‌دهند.
حسینی باش
مرد باش
شرف داشته باش.
این فساد اظهر من الشمس است.
والله، والله که دنبال و ریشه و علل هر فسادی را میگیری به این بانک‌ها می‌رسی
آقایان فقط ژست می‌گیرند.
فقط ادعا دارند.
از وبلاگ نویسش بگیر تا روزنامه نگارش
بدبختی اینجاست که الان می‌دانند دارم حقیقت را می‌گویم و به خاطر همینکه حقیقت را می‌گویم در دلشان مرا دشنام هم می‌دهند.
اما خدا شاهد است و می‌داند. خدا شاهد است و می‌بیند.
من به خاطر همین او را شکر می‌گویم.
شکرا یا الله
شکر که می‌دانی
خوشحالم که می‌بینی
خدا به راه راست هدایتشون کنه بعضی واقعا نیازمندن ،چرا دستی نباشه که یاریشون کنه که مجبور به این کار نشن،؟
دانشنامه دفاعی:
با چند تا از آنها صحبت کردم.
مردم این دنیا در رابطه با من دو جور هستند.
یا متنفرند یا خیلی دوستم دارند. این شاخصه شخصیتی همیشگی‌ام بوده است.
طرف آمده و گفت: 16 میلیون وام گرفتم بدون دیر کرد تا اینجا 16 میلیون داده‌ام و حساب که کرده‌ام باید 24 میلیون دیگر هم بدهم!
به طرف گفتم: چرا گرفتی؟
می‌گوید: نیاز داشتم. باید یک سرمایه‌ای درست می‌کردم یک لقمه نان حلال ببرم خانه!
گفتم: با دادن ربا؟ با پول ربا می‌خواهی نان حلال ببری!؟
سرش را پایین انداخته..
از اول هم می‌دانسته که دارد ربا می‌دهد.
این محاربه با خداست
اااااای خدا.. چرا بعضی نمی‌خواهند بفهمند. این محاربه با خداست.
این کثیف‌ترین مال دنیاست.
از دزدی هم بدتر است
محاربه با خداست
  • دانشنامه دفاعی
  • خواهرم بهار خانم،
    الان که پاسخ کامنت را خواندم متوجه شدم ممکن است از آن برداشت پاسخ مستقیم به شما را داشت. در حالی که صحبت من تکمیل کننده فرمایشات شما بوده و ادامه صحبت قبل.
    هرکسی میتونه یه نظری داشته باشه مهم نیست مهم نظر خداونده.واقعا ناحقیه
    دانشنامه دفاعی:
    احسنت
    مهم دستور خداوند است
    سلام برادر خوبی خوشی 

    ربا همه گرفتارن از صغیر و کبیر بخدا مثلا جامعه ی اسلامیست که روی وام ها درصد میذارن یا دیرکرد میگیرن چرا خداااااااااا
    دانشنامه دفاعی:
    علیکم السلام برادرم
    دقیقن حرف دل مرا زدی برادر
    آدم از خشم به نقطه انفجار می‌رسد
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی