دانشنامه دفاعی

گروه تخصصی دانشنامه دفاعی

دانشنامه دفاعی

گروه تخصصی دانشنامه دفاعی

دانشنامه دفاعی

جمعه شب صدایی از بی‌سیم‌ها مخابره شده؛ «ایکاردو» آزاد شد. پیش به سوی شکست محاصره شهرک‌های الفوعه و کفریا.

ارتش سوریه، نیروهای حزب‌الله لبنان و گروه مقاومت «النجباء» عراق و مستشاران سپاه پاسداران جمعه شب گذشته موفق شدند ارتفاع راهبردی «ایکاردو» را در حومه جنوب غربی استان حلب از لوث وجود عناصر تروریستی پاکسازی کنند و پس از سه سال خود را به 500 متری مسیر بین المللی دمشق – حلب برسانند.

با تسلط ارتش سوریه و نیروهای مقاومت بر ارتفاع راهبردی «ایکاردو»، مرکز تحقیقات کشاورزی «ایکاردو» نیز که در غرب این ارتفاعات قرار دارد از لحاظ نظامی ساقط شده محسوب می‌شود و با آزادسازی این منطقه، ممکن است عملیات شکست حصر شهرک‌های شیعه‌نشین و محاصره شده الفوعه و کفریا در استان ادلب آغاز شود.

هنوز روشن نیست پس از جبهه جنوب غربی حلب که هنوز کامل آزاد نشده، شمال است یا جنوب؛ قرار است نوک پیکان به سمت شمال غرب حلب و پیشروی به سوی شهرک‌های محاصره شده «نبل و الزهراء» باشد یا در جنوب غربی در استان ادلب، شهرک‌های محاصره شده «الفوعه و کفریا»؟

به گزارش فارس، فاصله نیروهای سوری و مقاومت از ارتفاعات ایکاردو تا شهرک‌های محاصره شده الفوعه و کفریا به کمتر از 18 کیلومتر رسیده است. برای شکست محاصره شهرک الفوعه نیروهای سوری و رزمندگان مقاومت می توانند از دو بخش عملیات شکست حصر آغاز کنند.

بخش اول: فاصله ارتفاع ایکاردو تا روستای راهبردی «تفتناز» در شرق استان ادلب 10.5 کیلومتر است.

در این مسیر نیروهای ارتش سوریه و مقاومت می‌توانند راحت‌تر از مناطق شهری و روستایی پیشروی کنند زیرا این مسیر خالی از سکنه و موانع طبیعی (جنگل، صخره، کوه) و تقریبا بیایانی است.

بخش دوم: روستای مهم تفتناز با شهرک محاصره شده الفوعه نزدیک به 7 کیلومتر فاصه دارد و با کمک توپخانه ارتش، نیروهای مردمی و حملات جنگنده‌ها می‌توان این روستا را پاکسازی کرد اما وجود هزاران بمب و مین‌های کار گذاشته شده در مسیر هفت کیلومتری روستای تفتناز تا الفوعه پیشروی‌ها را کند می‌کند.

روستای تفتناز در مسیر اصلی بین استان‌های حلب - ادلب قرار دارد و با پاکسازی این منطقه، کمک‌رسانی تروریست‌ها به یکدیگر فلج خواهد شد.

  • موافقین ۳
  • ۴۸۱ بار مطالعه شده است

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی