دانشنامه دفاعی

گروه تخصصی دانشنامه دفاعی

دانشنامه دفاعی

گروه تخصصی دانشنامه دفاعی

دانشنامه دفاعی
عملیاتی شدن «کاوه» در رزمایش محرم +عکس
این سلاح قابلیت نواخت 350 تا 400 گلوله را در دقیقه دارد و نوع گلوله آن شدید الانفجار بوده و قابلیت انهدام اهداف مختلف دارد که در دفاع زمینی برایپشتیبانی از نیروهای واکنش سریع به کار می رود.

دوربین نصب شده بر روی این سلاح قابلیت تنظیم 45 درجه در اطراف و 75 درجه در ارتفاع را دارد. نارنجک انداز کاوه قابلیت نصب بر روی خودور، قایق و هلی کوپتر را داراست و به خاطر وزن پایین قابلیت حمل توسط نفر را دارد.
این سلاح به خشاب حلزونی مجهز است و توسط صنایع شهید کاوه وزارت دفاع طراحی و ساخته شده است. نارنجک انداز کاوه بدون پایه 18کیلوگرم وزن و با احتساب پایه 30 کیلو وزن دارد.




ساخت روسیه
مهمات نارنجک انداز AGS-17
کالیبر 30 م م
ارتفاع 130 م م
وزن 270 گرم
نوع مواد منفجره RDX
سرعت اولیه 185M/S
حد اکثر برد 1800 متر
نارنجک انداز خودکار 30 میلیمتری AGS – 17 در دفتر طراحی KBTM تکمیل شده است .این اسلحه در سال 1971 مجوز ورود به خدمت را کسب کرد و کارخانه ( مولات ) کار ساخت آنرا بر عهده گرفت.
این نارنجک انداز برای شلیک نارنجکهای VOG – 17 M و VOG – 17 طراحی شده است.از جمله ویژگیهای بارز AGS-17 با نام AG-17 وارد خدمت شده لوله سریعا جدا شونده آنست.این نارنجک انداز دارای عملکرد رفت و برگشتی میباشد و دافعه لگد هیدرولیکی آن باعث نرم شدن عملکرد قطعات و کاهش نرخ آتش و در نتیجه افزایش دقت شلیک میشود.مکانیزم مسلح سازی دوباره اسلحه از نوع سیمی میباشد.
مکانیزم شلیک نارنجک انداز خودکار AGS – 17 از نوع کوبشی بوده و در سمت چپ بدنه جای گرفته است.این مکانیزم هیدرولیک برای تنظیم نرخ آتش به کار میرود و بوسیله برگه ناظم آتش دو وضعیته کنترل می شود.حداکثر نرخ آتش 50 تا 100 تیر در دقیقه میباشد.
نارنجک انداز خودکار AGS – 17 از یک قطار فشنگ فلزی 30 تیری با اتصالات باز تغذیه می شود.مکانیزم تغذیه خشاب از نوع اهرمی می باشد و امکان نصب سایت هدفگیری بر روی اسلحه وجود دارد.مهمترین عامل مورد نظر در طراحی این اسلحه نرخ آتش و سادگی استفاده میباشد.
کلیپی کوتاه از این سلاح
http://www.aparat.com/v/8cRkW
  • موافقین ۴
  • ۱۵۰۲ بار مطالعه شده است

نارنجک انداز کاوه

نظرات (۱)

  • عبداله سعادت
  • با سلام بسیار عالی بود.فقط دعا کنیم که شرمنده شهدا نشویم.وبزودی حرم با صفای بیبی حضرت زینب نصیب شود.
    دانشنامه دفاعی:
    علیکم السلام
    ان‌شاءالله
    به مدد اربابم ابوالفضل علیه السلام
    ان‌شاءالله
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی