دانشنامه دفاعی

گروه تخصصی دانشنامه دفاعی

دانشنامه دفاعی

گروه تخصصی دانشنامه دفاعی

دانشنامه دفاعی

شناور رزمی و اژدرافکن نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای اولین بار در یک نمایشگاه عمومی به نمایش درآمد.
این شناور دو زیست با طول 17 متر، عرض 3.3 متر و ارتفاع 3.5 متر، وزنی در حدود 22تُن دارد و می‌تواند هم در زیر آب و بر روی سطح آب حرکت کند. سرعت این شناور اژدرافکن در سطح آب، 40 گره دریایی است.
اژدر مورد استفاده از در این شناور نیز به نام اژدر 324، طولی در حدود 4 متر و قطری برابر با 324 میلی متر دارد و برای مقابه با ناوهای هواپیمابر، شناورهای سطحی با وزن 200تُن، سکوهای نفتی و اسکله های تخلیه و بارگیری به کار گرفته می‌شود.

بکار گیری از این شناور ویژه در آبهای خلیج فارس (که محل ماموریت اصلی نیروی دریایی سپاه است) می تواند این منطقه را بیش از گذشته برای انواع شناورهای متخاصم ناامن‌ کند.
شناور اژدرافکن ذوالفقار در نمایشگاه بزرگ نیروی دریایی سپاه در محل دریاچه شهدای خلیج فارس در معرض دید عموم است.
نمایشگاه فوق از امروز تا 16 مهرماه (سالروز شهادت سردار شهید نادر مهدوی) دایر خواهد بود.
نادر مهدوی فرمانده ناوگروه امیرالمومنین سپاه به همراه جمعی از همرزمانش در 16 مهرماه سال 66 در نبرد مستقیم با ناوگان دریایی ارتش آمریکا به شهادت رسیدند. از این شهدا به عنوان نماد مقابله مستقیم با شیطان بزرگ یاد می‌شود.
فارس




با دیدن این تصویر امیدوارم به اهمیت موضوع پی ببرید. یعنی ما به جز مهندسی معکوس ارتقاء هم دادیم. در صورت بروز نبرد کار ناوگان جنوبی‌ها و یانکی‌ها تمام است.
  • موافقین ۵
  • ۱۵۳۷ بار مطالعه شده است

اژدر

نظرات (۳)

عجب چیز خفنی
دانشنامه دفاعی:
خیلی مخوف است.
میرود زیر آب تا از گزند توپ و موشک در امان باشد اما اگر نیاز به سرعت بالا داشته باشد از آب بیروون می‌آید و چنان با سرعت حرکت میکند که انگار دارد پرواز می‌کند.
  • محمد صادق ترابی فرد
  • این کجاش دوزیسته؟!
    یعنی تو خشکی ام میره؟! 
    دانشنامه دفاعی:
    نه دوست عزیز.
    شناورهای دو زیست بر دو قسم هستند. هواناوها که در خشکی و آب با سرعت زیاد حرکت می‌کنند و شناورهایی مانند ذوالفقار (همین شناور) که توانایی اجرای عملیات و کار رزمی در زیر سطح و سطح دریا را دارند.
    به عبارتی این شناور برعکس زیردریایی عمل میکند. زیردریایی برای عملیات در زیر سطح ساخته شده و میتواند در سطح هم حرکت کند. اما ذوالفقار برای حرکت بر سطح ساخته شده و می‌تواند زیر سطح هم حرکت کند.
    اگر توضیحات کامل نبود در خدمتم.
    ذولفقار نمونه معکوس کدوم اژدر افکنه
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی