دانشنامه دفاعی

گروه تخصصی دانشنامه دفاعی

دانشنامه دفاعی

گروه تخصصی دانشنامه دفاعی

دانشنامه دفاعی

آیت الله نجم الدین مروجی طبسی، مدرس مرکز تخصصی مهدویت در برنامه "نشان صبح" به بررسی نسب سفیانی می پردازد.
بحث راجع به یکی از علامات ظهور امام زمان(ع) است و آن جریان سفیانی است. سفیانی کیست؟ شخص است یا جریان؟ اگر شخص است نام او چیست؟ عثمان ابن عنبسه یا اسم های دیگر؟ و یا اینکه از نسل کیست؟ از نسل ابوسفیان است یا بنی امیه؟ آیا جنایات و عملکردش ادامه جنایات ابوسفیان است؟

از کجا سر در می‌آورد؟ آیا از شام است یعنی اردن، سوریه، فلسطین یا لبنان؟ یا مقر و محل استقرارش شام است؟ از روم حرکت می کند یا با پشتیبانی روم است؟ روم شاید اروپای فعلی باشد. از علامات حتمی است یا نه؟ و اینکه دایره و حدود فعالیت و جنایاتش کجاست؟ کل عالم را می گیرد؟ مانند دجال؟ یا یک محدوده جغرافیایی خاص دارد؟ بخشی از ایران، شام و حجاز؟
ماموریتش چیست؟ با چه کسی درگیر است؟ با تمام مسلمانان درگیر است یا طائفه خاصی از شیعه؟ با اهل بیت(ع) و پیروان خاندان رسول الله مشکل دارد؟، سرنوشت او چه می شود؟ کشته می شود یا زمین دهان باز می کند و خسف صورت می گیرد؟
روایات سفیانی بسیار است. روایات کثیری راجع به سفیانی در کتب شیعه و عامه وجود دارد. به طوری که در این روایات به خصوصیات این قیام هم پرداخته شده است.
روایتی را مرحوم شیخ طوسی در الغیبه نقل می کند که به معصوم منتهی نمی شود. با این توضیح که سفیانی از سرزمین های روم سر درمی آورد و این هدیه اروپا برای شرق است. نصرانی است و مظاهر نصرانیت هم از چهره اش آشکار است. مانند اینکه گردنبند صلیب دارد.
معلوم شد ریشه و اساس جریان سفیانی از غرب و روم است. پس باید ببینیم روم در زمان نقل روایت کجاست؟ با توجه به روایات متعدد در این باره، امام صادق(ع) از امام باقر(ع) و از امام علی(ع) نقل شده که سفیانی از نوادگان هند جگرخوار است. از شام بوده و چهار شانه و تنومند است، چهره کریهی دارد، صورتش آبله دارد، به او نگاه کنی او را لوچ می بینی، اسمش عثمان است. از طایفه سفیان است، می آید و یکی از بلاد آنجا را محل فرماندهی خود قرار می دهد.
از این روایت فهمیده می شود، از نسل امویون است. روایت قبلی می گوید از روم می آید. نکته اول آیا امویون عرب هستند؟ که باید گفت بنی سفیان و بنی امیه اینها عرب نیستند، رومی هستند و همه بنی امیه رومی هستند.
مطلب اول ارتباط امیه با عبد شمس برادرش. مطلب دوم ریشه خود امیه. مطلب سوم اعتقادات اینها و عملکرد اینها، جریان سفیانی جریان تازه ای نیست. بلکه دنباله جنایات امویون است. در روایات راجع به سفیانی دارد که هیچ دغدغه ای ندارد مگر یک چیز و آن اینکه سرلوحه برنامه اش کشتار و ریختن خون آل محمد و شیعه آل محمد و هدفش متوجه شیعه است، به کوفه نیرو می فرستد. به جان شیعه می افتد و هم می کشد و هم زنده زنده به دار می آویزد. به صغیر و کبیر رحم نمی کند. به جرم اینکه طرفدار اهل بیت(ع) هستن.
این سرلوحه اهداف اوست، چرا فقط شیعه چون اسلام ناب محمدی و همان تشیع و اینکه جلودار او شده، همین تشیع است. تنها مذهبی که برهانی و با منطق است، تشیع است، غرب و استکبار می بینند به بن بست رسیدند و کاری نمی توانند بکنند، سفیانی را می فرستند.
آیا این قضیه سفیانی جدید است؟ معاویه در نامه ای که برای رئیس جلادانش فرستاد. دستور العمل برای او فرستاد که شما تا دندان مسلح هستید. به عراق که رسیدی، روستاها را روی سر مردم خراب کن. شیعه را بکش، خانه هایشان را خراب کن، اموال شان را ویران و از هستی ساقطشان کن.
جریان سفیانی در آخرالزمان کپی جریان معاویه و بنی امیه است، هیچ هدف و مقصدی ندارد الاّ قتل شیعه.

  • موافقین ۸
  • ۱۲۹۱ بار مطالعه شده است

سفیانی

سوریه

نظرات (۴)

جالب بود.
لایک
دانشنامه دفاعی:
ممنون
  • یـک مـعــلـم . .
  • باسلام وتحیت،
    مطلب مفیدی بود،
    وسوالات خوبی هم دراین مطلب مطرح شده است؛
    یکی ازموضوعات جذاب درفرهنگ اسلامی،بحث"ملاحم"وحوادث آخرالزمانی ورویدادهای منتهی به ظهوراست.
    ونویسندگان وگویندگان ومحققان زیادی،دراطراف این موضوع،صحبت کرده وتحلیل های گوناگونی ارائه داده اند.
    .
    یک سوال مهم دیگرهم دراینجامطرح است:
    وآن هم اینکه درمیانه ی این حوادث ورویدادها،وظیفه ی ما- مومنین ومسلمانان-چیست؟
    آیابایددرمقابل این خبرهاوحوادث،منفعل باشیم؟
    یاوظایف وتکالیفی هم  برعهده ی ما،هست؟
    آیاصرفابایدبه"دعا"رو کنیم؟
    یااینکه ضمن دعاکردن،به تقویت نظامی -دفاعی جبهه ی خودی وگسترش "عده و عده" ی خودبپردازیم؟
    برنامه های مابرای مقابله با"خروج های آخرالزمانی" چیست؟
    برنامه های مابرای" آگاه سازی وبسیج مردمی"،درمنطقه ی غرب آسیا،کدام است؟
    چه سناریوهای محتملی برای "نبردآخر"تدارک دیده شده است؟
    به نظرم زمان" انفعال" درمقابل اینگونه اخبار،گذشته است.وماهمچون"شطرنج بازی ماهر"،بایدقاطعانه وقدرتمند،برنامه های خودراپیاده کرده ونقشه های دشمنان راپیش بینی نموده ،
    وخودراازتمامی ابعادآماده ورودبه عصرآینده،کنیم.
    .
    درپناه حق باشید . .
    دانشنامه دفاعی:
    علیکم السلام برادرم
    خواهش میکنم
    شما لطف دارید
    همانطور که خود شما اشاره فرمودید «زمان" انفعال" درمقابل اینگونه اخبار،گذشته است.وماهمچون"شطرنج بازی ماهر"،بایدقاطعانه وقدرتمند،برنامه های خودراپیاده کرده ونقشه های دشمنان راپیش بینی نموده ،وخودراازتمامی ابعادآماده ورودبه عصرآینده،کنیم» زمان انفعال گذشته است. به جز این بنده معتقدم که حجت تمام شده، باید با قدرت وارد عمل شد.
    جالب است این روزها می‌شنویم که «بله، در یمن و عراق و شام دخالت نکنیم. اینها دارند شرایط ظهور ...» حتا از بازگو کردن این سخن ابا دارم.
    پیامبر ما فرمود که در برابر ظلم سکوت نکن. معصوم فرود اگر از مظلوم دفاع نکنی شریک ظالمی.. سخن در این مورد بسیار آمده است. همچنین در قران هم اشارات و دستورات محکمی داریم که همواره باید برای نبرد با دشمن و جبهه کفر آماده بود.
    من خیلی از شنیدن این اخباری که این روزها به گوش می‌رسد ناراحت می‌شوم.
    نمی‌دانم علمای گرانقدر ما چرا حکم جهاد صادر نمی‌کنند؟ والله من که تحملم به سر آمده. از طرفی هم چون نمی‌توانم این سکوت علمای گرانقدر را درک کنم و بفهمم عذاب می‌کشم. این را هم خیلی خوب میدانم که ایشان مسائل بسیاری را در نظر می‌گیرند و بر همه چیز اشراف دارند. اما درک نکردن سکوت ایشان از یک طرف، دیدن دشمنان اسلام و شیعه و اهل بیت از یک طرف دیگر دارد به جگرم آتش می‌زند.
    خیلی دارم عذاب می‌کشم.
    سلام علیکم
    تشکر
    در کتاب عصر ظهور و سخنرانی های استاد رائفی پور هم به این موضوع اشاره شده
    یا علی...
    دانشنامه دفاعی:
    علیکم سلام
    خواهش میکنم خواهرم.
    چه عالی
    خیلی بهتر است که در این موارد اطلاع‌رسانی شود
    خدا این‌ها رو از زمین برداره بدون اینکه نیاز به قیام مولا باشه
    اقا بدون هیچ مشکلی ظهور کنه در صلح و ارامش
    دانشنامه دفاعی:
    انشاالله
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی