دانشنامه دفاعی

گروه تخصصی دانشنامه دفاعی

دانشنامه دفاعی

گروه تخصصی دانشنامه دفاعی

دانشنامه دفاعی

سید حسن نصر الله دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم ویژه نهمین سالگرد پیروزی مقاومت در جنگ تابستان سال ۲۰۰۶ با دشمن صهیونیستی (جنگ ۳۳ روزه ) با عنوان « پیروزی همیشگی شما» سخنرانی کرد.
این مراسم که با حضور مهمانان خارجی و  شخصیت های لبنانی در منطقه وادی الحجیر برگزار شد.

در منطقه وادی الحجیر  ۵۴ تانک مرکاوای ارتش صهیونیستی به دست رزمندگان مقاومت منهدم شد و باعث توقف پیشروی ارتش صهیونیستی بوده است.و پس از آن رژیم این منطقه را وادی الموت ( دشت مرگ) نامید.

سید حسن نصرالله در ابتدای سخنرانی  با خیر مقدم به مهمانان، به شهدای راه مقاومت سلام و درود فرستاد و سپس با اشاره به حمله تروریستی روز گذشته در شهرک صدر بغداد که منجر به شهید  شدن ۷۵ تن و زخمی شدن ۲۱۰ تن دیگر شد، عنوان کرد: امروز منطقه و ملت‌ها با تهدیدی جدی مواجه هستند.‎
وی با اشاره به سالگرد پیروزی در جنگ ۳۳ روزه تصریح کرد که در چنین روزی خداوند عز وجل صداقت ما را دید و این پیروزی را فرستاد‎.
دبیرکل حزب‌الله لبنان ادامه داد: زبان از تقدیر و تشکر و بیان عاجز است و بنابراین کلام به بوسیدن دستان خانوده‌های شهدا، مجروحان و مقاومین و تمام اسیب‌دیدگانی که به برکت جانفشانی آن‌ها این پیروزی‌ها رقم خورد؛ تبدیل می‌شود و ان‌شاءالله پیروزی شما همیشگی است.

نصرالله از همگان دعوت کرد تا این روز را به عنوان روز پیروزی الهی در جنگ تموز ثبت کنند  و گفت: همچون روز ۲۵ می ۱۴ آگوست نیز روزی است که از پیروزی لبنان حکایت دارد.
وی در دلیل این سخن خود گفت: اولا اینکه امروز روز پایان تجاوز دشمن است و دوما اینکه امروز، روزی است که خانواده‌های ما از مکان‌هایی که به آن‌ها مهاجرت کرده بودند به سوی شهرشان بازگشتند.
سید حسن نصرالله با اشاره به اینکه پیروزی نیروهای مقاومت بر ارتش رژیم صهیونیستی برخلاف موازنه قوا بوده است، تاکید کرد که پیروزی در این جنگ معجزه‌ای حقیقی بود که با معیارهای مادی قابل تفسیر نیست.‎

وی با اشاره به اینکه مقاومت به پیروزی خود ایمان داشت گفت: بازگشت مردم پاسخی به دشمن بود که حکایت از تمسک آنها به سرزمین ابا و اجدادیشان داشت.
سید حسن نصرالله  ادامه داد: در این مکان بود که کنفرانس تاریخی با رهبری «امام سید عبدالحسین شرف الدین» با حضور علمای لبنان برگزار شد و راه مقاومت و مجاهدت پی گرفته و این راه به امام غایبمان سید موسی صدر منتقل شد و او بود که این راه را راسخانه ادامه داد و ابعاد جدیدی به آن بخشید و همچنان فرزندان وی این راه را ادامه می‌دهند و بیعت خود را با بزرگان و رهبران جهاد و راستی در میدان‌ها نگه داشته‌اند.
دبیرکل حزب‌الله لبنان افزود: آموختیم که هر گونه اشغال‌گری را رد کنیم و با تمام امکانات در مقابل آن بایستیم و این مقاومت با انواعمختلف خود ادامه دارد و پیروزی‌های بزرگی را رقم زده و معادلات را تغییر داده و برنامه‌های اشغالگران را از بین برده است.
وی با بیان اینکه مقاومت همینه اسرائیل را در لبنان و منطقه از بین برد ادامه داد: جنگ تموز نمونه‌ای از مقاومت مردم، ارتش و مقاومت بود.

نقش نبرد الحجیر در جنگ ۳۳ روزه
سید حسن نصرالله در ادامه با اشاره به اینکه نبرد «الحجیر» یکی از شدیدترین نبردها در خلال جنگ ۳۳ روزه بوده است، ابراز داشت که پیروزی در این نبرد نقش مهمی در متوقف کردن دشمن صهیونیستی داشت.‎
وی افزود: نبرد ۳۳ روزه تکامل مقامت نظامی در عرصه مقاومت بود، هرچند شکاف میان مقامات دولتی با مردم در سال ۲۰۰۶ مشهود بود.‎
دبیرکل حزب الله با بیان اینکه صهیونیست‌ها در منطقه الحجیر آتش جهنم را تجربه کردند و در این عرصه بود که تانک‌های مرکاوا شکست خوردند‎.
سید حسن نصرالله گفت: صهیونیست‌ها در ۱۱ آگوست با استفاده از قطعنامه جانبدارانه ۱۷۰۱ اقدام به حمله‌ای همه جانبه کردند که یکی از آنها از منطقه «الحجیر» بود و اسرائیلی‌ها با هلی برن نیروهای خود در این منطقه در پشت جبهه مقاومت وارد عمل شدند.
دبیرکل حزب‌الله لبنان با تأکید بر تسلیم اسرائیل در برابر مقاومت گفت: بمباران هوایی نمی‌تواند درگیری را به نفع خود رقم بزند؛ چنان که جنگ غزه، یمن و لبنان ثابت کرد که آتش و خون و قتل و کشتار نمی‌تواند مردم را به هنگامی که ایستادگی و ایمان دارند، فراری دهد.
وی ادامه داد: رئیس ستاد ارتش اسرائیل در مورد میزان بالای اعتماد خود به نیروهای زمینی‌اش سخن می‌گوید، در حالیکه این موضوع در جنگ تموز امتحان شد و شکست خورد.
سید حسن نصرالله تأکید کرد: اعلام می‌کنم که هر نقطه‌ای از سرزمین ما به زودی حفره‌ای برای تانک‌های شما و کشتن سربازانتان خواهد شد و من بعد دیگر ارتش اسرائیل استراتژی در لبنان نخواهد داشت و در مقابل استراتژی جنگ زمینی که دشمن از آن صحبت می‌کند ما نیز استراتگی منطقه «الحجیر» را مطرح می‌کنیم.
وی جنگ تموز را تغییر دهنده استراتژی‌های بزرگ نزد آمریکا و ناتو و اسرائیل دانست که مدعی شکست بزرگترین ارتش‌های منطقه هستند.

 عربستان در صدد تجزیه لبنان
دبیرکل حزب‌الله لبنان با بیان اینکه این پیروزی در سایه اختلافات سیاسی در لبنان رقم خورد، گفت: فراموش نمی‌کنیم که چگونه تصمیم می‌گرفتند و گفت‌و‌گوها را در آن برهه سخت پیش می‌بردند و فراموش نمی‌کنیم که «نبیه بری» در ابتدای صف پشتیبانی از مقاومت بود و «لحود» که در قصرش در محاصره بود.
وی ادامه داد: هنگامی که ما در اختلاف و دچار چند دستگی بودیم، پیروز شدیم، حال اگر اختلافات را کنار بگذاریم در مقابله با تهدیدات، چه اسرائیل و چه تکفیری‌ها چگونه خواهیم بود؟
دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به وضعیت فعلی لبنان گفت: امروز موجودیت و امنیت و سیادت کشورمان تهدید می‌شود و من به وحدت و دوری از درگیری‌ها دعوت می‌کنم.
وی بار دیگر گفت: التزام خود را به مقاومت و ایستادگی در کنار مقاومت فلسطین دوباره اعلام می‌کنیم و مقاومت راه ما برای دفاع از کشور و کرامت ماست.
سید حسن نصرالله با اشاره دوباره به کنفرانس «الحجیر» گفت: در این کنفرانس بود که تجزیه لبنان رد شد و ما دوباره باید تجزیه را رد کنیم، چرا که تکه تکه شدن لبنان چیزی است که آمریکا، اسرائیل و برخی کشورهای منطقه در راستای آن اقدام می‌کنند، کشورهایی که ندانسته یا عامدانه به آن می‌پردازند و در رأس آن‌ها عربستان قرار دارد.

  • موافقین ۶
  • ۴۲۹ بار مطالعه شده است

سید حسن نصرالله

نظرات (۲)

  • پیمان پورجبار
  • اگر این صهیونیسم بی پدرومادر نبود در خاور میانه هم صلح بیشتر میبود.این جاهل ها برای مقابله با خطر ایران منطقه را به هم ریختند در حالیکه ندانستند ایران آنچه را باید انجام میداده انجام داده و دشمنان ریزتر از آنی هستند که خودی نشان دهند.ما ادامه راه همان شهدایی را میرویم که از همه چیزشان در راه خدا عاشقانه گذشتند...
    دانشنامه دفاعی:
    ولله اگر صهیونیسم نبود دنیا خیلی جای بهتری بود.
    تفکر صهیونیسم باید رسوا و نابود شود.
    این شامل از بین رفتن خیلی از فرقه‌ها تفکرها میشود که یکی از آنها هم وهابیت است.
    همیشه دعا می‌کنم خدایا دشمنان شیعه را رسوا و خار و خفیف کن.
  • یاور گلدوز مطلق
  • باشد
    پس مشترک اعلامش میکنیم.
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی