دانشنامه دفاعی

گروه تخصصی دانشنامه دفاعی

دانشنامه دفاعی

گروه تخصصی دانشنامه دفاعی

دانشنامه دفاعی

گروه "صدای یهود برای صلح" هم‌زمان با روز مذهبی "تیشا بآو" به یاد فلسطینیانی که سال گذشته در حملات اسرائیل به غزه جان خود را از دست دادند، تجمع کرده و جنایات رژیم صهیونیستی را علیه مردم این باریکه محکوم کردند.
به گزارش جبهه جهانی مستضعفین، گروه مردم‌نهاد "صدای یهود برای صلح" برای گرامیداشت یاد فلسطینیانی که سال گذشته در حملات رژیم صهیونیستی جان خود را از دست دادند به سوگواری یهودیان شرکت‌کننده در این مراسم که روز گذشته و هم‌زمان با روز "تیشا بآو" انجام شد، سیاست‌های غیرانسانی و نژادپرستانه اسرائیل علیه فلسطینیان که مغایر با اصول دین یهود است را محکوم کردند.

فعالان گروه "صدای یهود برای صلح" با در دست داشتن تصاویری از کودکان شهید جنگ غزه، بیانیه‌ای را در محکومیت اسرائیل قرائت و تأکید کردند خواسته یهودیان واقعی دنیایی سراسر صلح و عدالت است.

گفتنی است روز "تیشا بآو" نهمین روز از ماه آو عبری و شوم‌ترین روز تاریخ یهود است که پیروان دین یهودیت درآن روز، روزه می‌گیرند و بر طبق سنت یهود به سوگ اورشلیم می‌نشینند.
بر طبق نوشته‌های مذهبی در این روز معبد هیکل سلیمان در اورشلیم در سال ۵۸۶ قبل از میلاد توسط بخت‌النصر دوم پادشاه بابل و معبد دوم در اورشلیم در سال ۷۰ میلادی توسط تیتوس فرماندهٔ ارتش روم تخریب و هم‌چنین در این روز در سال ۱۳۲ میلادی ۱۰۰۰۰۰ یهودی کشته شدند.
پرداختند.
جبهه مستضعفین
  • موافقین ۴
  • ۷۱۳ بار مطالعه شده است

صهیونیسم

غزه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی