دانشنامه دفاعی

گروه تخصصی دانشنامه دفاعی

دانشنامه دفاعی

گروه تخصصی دانشنامه دفاعی

دانشنامه دفاعی
ASLAV-PC از دسته ی خانواده ی خودرو های زرهی ساخت استرالیا است. اساس این خودرو مبتنی بر نفربر زرهی Bison ساخت کانادا است. این نفربر برجک ندارد اما از یک رو بَنا برای محافظت از نیرو ها استفاده می کند. همچنین این خودرو می تواند از یک زره سراشیبی مانند برای محافظت بیشتر در صورت لزوم، از نیرو ها در مقابل گلوله های RPG استفاده کند. اسلحه ی اصلی یک مسلسل اتوماتیک pintle-mounted 12.7 میلیمتری است.
نسخه های فعلی این نفربر با سلاح های ریموت کنترلی مجهز شده اند که می توان از آن ها به عنوان مسلسل 12.7 میلیمتری، مسلسل 7.62 یا مسلسل اتوماتیک 40 میلیمتری نارنجک انداز استفاده کرد. این نفربر توانایی جایگیری 9 نفر، که 2 نفر خدمه و 7 نفر سرباز است را دارد. ورود و خروج نیرو ها از طریق رمپ عقب صورت می گیرد. هیچ گونه قوانینی برای استفاده سربازان از سلاح در داخل نفربر در نظر گرفته نشده است. یعنی مشخص نیست که آیا سربازان می توانند از سلاح در هنگامی که در نفربر نشسته اند به بیرون شلیک کنند یا خیر.
ASLAV-PC از موتور دیترویت دیزل 6V53T با قدرت 275 اسب بخار استفاده می کند. این نفربر میتواند از 4 یا 8 چرخ به تشخیص راننده در هنکام حرکت اسفاده کند. این نفربر زرهی قابلیت جابجایی در آب را نیز دارد. نفربر ASLAV-PC (سمت چپ) در کنار ASLAV-25 (سمت راست)،که نمونه ی 25 آن دارای برجک است و با نسخه ی PC متفاوت است.


تالیف دوست و برادر عزیزم عادل
منبع: اینجا
  • موافقین ۵
  • ۱۰۳۹ بار مطالعه شده است

ASLAV-PC

نظرات (۱)

بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است

سلام از وبلاگ به خوبی استفاده کردم لطفآ آدرس فروشگاه بزرگ اراک نیک را در قسمت پیوندهای سایت لینک کنید موفق باشید آدرس فروشگاه بزرگ **** *** **************

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی