دانشنامه دفاعی

گروه تخصصی دانشنامه دفاعی

دانشنامه دفاعی

گروه تخصصی دانشنامه دفاعی

دانشنامه دفاعی

طراحان مرکز طراحی KMZ همگام با ارتقای 6P41 درگیر تکمیل طرح ویژه خود برای روز آمدسازی PKM نیز بودند . نتیجه تلاشهای آنان در این زمینه ، طرح آزمایشی AEK – 999 بود . طراحان در تلاش برای افزایش عمر خدمتی لوله این جنگ افزار ، آنرا از جنس همان فولادی که برای ساخت توپ هواپیما استفاده می شد بهره گرفتند و از اتصالات قوی برای وصل کردن آن به بدنه استفاده کردند.

تیربار

نیمی از طول لوله دارای دندانه های طولی می باشد . اتخاذ این راهکارها نیاز به تعویض مداوم لوله را از بین برد . میله فلزی نصب شده بر روی لوله ، از خط دید سایت هدفگیری محافظت می کند . ترکیب پیچیده شعله پوش ، فشار شکن دهانه ، دقت شلیک را بطور قابل ملاحظه ای افزایش خواهد داد . دوپایه با فاصله بیشتری از دهانه نصب می شود و واحد اتصال آن از جهت کاهش تأثیر فشار بر روی دقت شلیک تغییراتی یافته است.
طراحان دسته حمل پیشین را که روی لوله قرار داشت ، تغییری ندادند،و از همان بچه قنداق پلاستیکی طرحهای پیشین استفاده کردند تا ویژگی بسیار حیاتی قابلیت حمل و نقل را به AEK – 999 بدهند . البته این تیربار را میتوان به یک صدا خفه کن جدا شونده نیز مجهز کرد که قابلیت انجام دو طرفه را دارد :
کاهش فشارهای آکوستیک بر روی تیرانداز و کاهش گرد و خاک حاصل از شلیک آن که می تواند روی کم پیدایی تأثیر منفی بگذارد ، ضمن اینکه وجود شعله پوش بر روی اسلحه نیز می توان به افزایش این کم پیدایی بویژه در هنگام شب کمک کند.

تیربار

مختصات فنی تیربار چند منظوره AEK – 999:
کالیبر : 7.62 میلیمترفشنگ مصرفی : 7.62 × 54R
وزن : 74/8 کیلو گرم
طول : 1188 میلیمتر
طول لوله : 605 میلیمتر
سرعت دهانه : 825 متر بر ثانیه
نرخ آتش : 650 تیر در دقیقه
نرخ آتش کارآمد : 250 تیر در دقیقه
برد هدفگیری : 1500 متر
ظرفیت قطار فشنگ : 100 و 200 تیری

 

  • موافقین ۴
  • ۱۴۶۳ بار مطالعه شده است

نظرات (۱)

  • پیام غدیر ...
  • ماهمان نسل جوانیم که ثابت کردیم
    درره عشق جگردارترازصد مردیم
    هرزمان یادخمینی به سرافتد مارا
    دورسیدعلی خامنه ای میگردیم

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی