دانشنامه دفاعی

گروه تخصصی دانشنامه دفاعی

دانشنامه دفاعی

گروه تخصصی دانشنامه دفاعی

دانشنامه دفاعی

۲۵۴ مطلب در مرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

در ایران همزمان با روز صنعت دفاعی موشک نقطه زن "فاتح 313" رونمایی شد. به گزارش شبکه تلویزیونی "پرس تی وی"، مراسم رونمایی از این موشک در سازمان هوا-فضای وزارت دفاع با حضور حسن روحانی رییس جمهور این کشور برگزار شد.

رونمایی از این دستاورد سازمان صنایع هوا فضای وزارت دفاع بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها داشت؛ که به بخشی از این بازتاب‌ها در برخی از رسانه‌های عربی اشاره می‌شود.

** شبکه خبری المنار در پایگاه اینترنتی خود نوشت: امروز همزمان با «روز صنعت دفاعی» ایران، از موشک نقطه‌زن فاتح 313 که توسط سازمان صنایع هوا فضای وزارت دفاع ساخته و طراحی شده است، رونمایی شد.

امروزه شیطان‌گرایی فراتر از حرکتی زودگذر، با داعیه معنویت به میدان آمده است. این مرام برخلاف تصور رایج،‌ جذابیت‌هایی دارد که فهم و درک آن برای کسانی که تصور روشنی از آموزه‌های این آیین ندارند، بسیار دشوار است. برای بازخوانی مفهوم شیطان‌گرایی به تورق کتاب «کاوشی در معنویت‌های نوظهور» اثر حجت‌الاسلام حمزه شریفی‌دوست پرداختیم که بخش انتهایی آن در ادامه می‌آید:

داعش تصاویری را از یک فروشگاه تجهیزات نظامی خود در شهر بعاج سوریه منتشر کرد.
گروهک تروریستی داعش در ادامه افتتاح فروشگاه‌های نظامی در مناطق تحت سیطره خود به تازگی فروشگاهی را نیز در شهر بعاج سوریه واقع در ایالت الجزیره افتتاح کرد.

گفتنی است فروشگاه‌های تجهیزات نظامی داعش تنها منحصر به اعضای این گروهک تروریستی است و هیچ شخص دیگری حق ورود و خروج به این مکان‌ها را ندارد. شما تصاویر این فروشگاه را در ادامه مطلب خواهید دید.

فیلم شلیک فاتح 313

برای اینکه سایت‌های تبلیغی سوء استفاده نکنند: لینک دانلود در ادامه مطلب قرار می‌گیرد.

موشک نقطه زن فاتح313 با برد500 کیلومتر توسط دانشمندان، محققان و متخصصان افتخار آفرین سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع با بهره گیری از توانمندی های داخلی و فناوری بومی طراحی و ساخته شده است.

در طراحی موشک فاتح 313 که نوع جدیدی از موشک های سری فاتح به شمار می رود، علاوه بر سبک سازی بدنه آن نسل پیشرفته ای از پیشرانه های سوخت جامد مرکب و سنسور که با دانش بومی طراحی شده، در آن به کار گرفته شده است.

رهبر کره شمالی دستور آماده باش کامل نیروهای مسلح این کشور برای آتشباری و حملات تاکتیکی را صادرکرد.

به گزارش سایت روسی Gazeta.ru، طبق دستور کیم جونگ اون نیروهای مسلح این کشور از ساعت 17 روز 21 اوت به وقت محلی در حالت آماده باش کامل قرار می گیرند.

روز سه شنبه و در جریان نشست خبری سردار دهقان وزیر دفاع کشورمان رسما اعلام شد که جمهوری اسلامی ایران بر اساس قراردادی که هفته آینده با طرف روسی امضاء خواهد شد، به 4 گردان از سامانه پدافندی اس 300 که به‌روزرسانی شده اند، دست پیدا خواهد کرد. اگرچه در سالهای گذشته برخی رسانه ها از پیوستن 5 گردان از این سامانه به یگانهای پدافندی کشورمان خبر داده بودند، اما از زمان اعلام این خبر جدید بسیاری از کاربران و مردم علاقمند کشورمان، این سوال را مطرح می کنند که 4 گردان به چه معناست و در حقیقت با خرید 4 گردان چه تعداد موشک و رادار مربوط به این سامانه به کشور وارد خواهد شد؟

 

قبل از اینکه این مطلب را بخوانید می‌خواهم یک نکته را بگویم. من سالها پیش این موضوع را شنیدم و تصاویر این رزمنده را در تلوزیون دیدم. خیلی سال پیش؛ بیش از بیست و اندی سال پیش بود. امروز خیلی دنبال این مطلب گشتم تا پیدایش کردم. امیدوارم باز نشر آن برای کسی که میخواهد دوباره چنین کند ساده باشد.

یکی از مناسبت‌هایی که این موضوع را برای به اشتراک گذاشتن انتخاب کردم این بود که تاریخ وقوع این حادثه تقریبن مقارن با تاریخ باز نشر است. دیگر اینکه دو سه هفته بود که از جانبازان و شهدای دوران دفاع مقدس مطلبی را به اشتراک نگذاشته بودم. فکر کنم آخرین مطلب مربوط می‌شد به شهید بزرگوار و دلاور اسلام و ایران (شهید حسن شفیع‌زاده) پس بسیار بجا و بسزا بود تذکر یکی از دوستان که دانشنامه دفاعی دارد از شهداء و جانبازان غفلت می‌کند. خدا آن روز را نیاورد که یاد شهداء از ذهنمان و از قلبمان پاک شود. این مردان خوب خدا، معنای شیعه بودن را خیلی شیوا و صریح برای ما به تصویر کشیدند. شیعه‌ای که ولی خود را تنها نمیگذارد. شیعه‌ای که با فریاد هیهات من الذله مولایش را بر لب، شوق امام زمانش در دل و شوری کربلایی در سر به سوی شهادت شتافت.

داعش با کامیون انتحاری حامل ۸ تن مواد منفجره به منطقه مفرق در حمص شرقی سوریه حمله کرد.
سایت خبری "زمان الوصل" به نقل از منابع رسانه‌ای داعش نوشت بعد از تسلط این گروهک بر دیوار المفرق در نزدیکی شهر القریتین در حمص شرقی سوریه، صدای انفجار بسیار شدیدی در نزدیکی فرودگاه نظامی تیفور (تی4 ) به گوش رسید که ناشی از عملیات انتحاری داعش بوده است.
گفتنی است داعش ضمن تأیید این خبر تصاویری از کامیون زره‌پوش شده و داعشی انتحاری به نام ابو عبدالله انصاری منتشر کرد و تصریح کرد، در این کامیون ۸ تن مواد منفجره به کار رفته بود.

چندی پیش بوده که خبرگزاری مختلف مانند فارس نیوز و مشرق و دیگر خبرگزاری ها خبری مبنی بر تحویل 6 فروند میگ-31 به سوریه را منتشر کردند اما امروز خبرگزاری فارس در خبری بنا به اعلام خبرگزاری اینترفیکس به نقل از شرکت میگ خبر تحویل این جنگنده را رد کردند.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

شرکت روسی: جنگنده میگ ۳۱ به سوریه نداده‌ایم

خبرگزاری اینترفکس به نقل از منابع شرکت سازنده روسی گزارش داد که روسیه هواپیمای میگ 31 به سوریه نداده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، خبرگزاری اینترفکس به نقل از منابع شرکت سازنده روسی گزارش داد که روسیه هواپیمای میگ 31 به سوریه نداده است.

شرکت «آر اس کی میگ» خبر مربوط به تحویل هواپیماهای رهگیر میگ 31 به دمشق را رد کرد.

پیش از این گزارش شده بود روسیه 6 فروند هواپیمای میگ 31 در پایگاهی در دمشق مستقر کرده است اما اشاره نشده بود که آیا این هواپیماهای جنگنده به دولت دمشق تحویل شده است یا خیر..

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------