دانشنامه دفاعی

گروه تخصصی دانشنامه دفاعی

دانشنامه دفاعی

گروه تخصصی دانشنامه دفاعی

دانشنامه دفاعی

بسم الله الرحمن الرحیم

زیردریایی

زیردریایی کلاس یاگو که به اشتباه آن را یوگو هم می‌نامند، از زیر دریایی‌های رده‌ی میدجت می‌باشد که توسط کره‌ی شمالی مورد توسعه و بهره‌برداری قرار گرفته است. خاستگاه زیردریایی‌های مدیجت (کوتاه قد ـ سبک) در واقع ژاپن بوده است. این کشور در دوران جنگ دوم جهانی از تعداد بسیار زیادی زیردریایی میدجت برای دفاع در آب‌های نزدیک استفاده کرد. اما یاگو در اصل یک زیردریایی ساخت یوگوسلاوی سابق است که در سال 1965 ترسایی به کره‌ی شمالی عرض شد. از آن پس این کشور در صدد توسعه‌ی زیردریایی مزبور برآمد و حتی تعدادی از آن را نیز صادر نمود (چهار فروند به ایران) این زیر دریایی در اصل برای کارهای شناسایی و جاسوسی مورد استفاده قرار می‌گیرد. با در نظر گرفتن ابعاد اندک و قابلیت کف نشینی می‌توان گفت که یاگو جاسوس کارکشته‌ای می‌باشد.

ژاپن

زیردریایی‌های ژاپن در دوران جنگ دوم

در بدو پیدایش یاگو؛ تناژ این زیردریایی 90 تن بود که کره‌ای‌ها در نسخه‌های بازطراحی شده تناژ آن را بالاتر برده و نمونه‌هایی با تناژ 110 تن را تولید کردند. یاگوی ارائه شده توسط یوگوسلاوی از دو تیوب پرتاب اژدر 400 میلیمتری بهره می‌برد که اژدرهای مزبور مورد توجه کره‌ای‌ها قرار نگرفت و در توسعه‌ی بعدی دو تیوب اژدر 533 میلیمتری برای آن تعبیه کردند. با این به روز رسانی یاگو می‌توانست از اژدرهای دوربردتر و قدرتمند‌تری استفاده کند. همانطور که می‌دانید اساس ارتش قدرتمند کره شمالی بر روی دو اصل اساسی کمیت و توپخانه بنا شده است. برای نویسنده که مدت‌ها در مورد ارتش‌های جهان مطالعه کرده است. ارتش کره شمالی دارای ساختار ایده‌آلی بوده و جبران برخی کاستی‌های کیفی را با تولید بالا و کمیت رفع نموده است. شاید برای همین منظور باشد که کره شمالی بیشترین تعداد زیردریایی در جهان؛ و قدرتمندترین توپخانه دنیا نسبت به تعداد پرسنل را داراست.

اژدر شلیک شده ارتش قهرمان کره به ناوچه‌ی جنوبی‌ها

اژدرهای 533 میلیمتری کره غالباً اژدرهای قدیمی چینی یا شورویایی بوده که توسط کره بهینه سازی و تولید می‌شود. این اژدرها که شاید بتوان آن‌ها را با اژدر والفجر ما مقایسه کرد حالا جزء سریع‌ترین و مخوف‌ترین اژدرهای موجود در دنیا هستند. اژدرهای مخوف کره‌ای با نام CHT-02D با سر جنگی 250 کیلویی و سرعت 30 تا 40 نات؛ مجهز به سونار غیر فعال (پسیو) و فعال (اکتیو) هستند.  وزن این اژدر حدود 1700 کیلو است و برد تقریبی 15 کیلومتری دارد.
CHT-02D
اژدر کره‌ای

ناوچه‌ی دو نیم شده‌ی جنوبی
در سال 2010 ترسایی مناقشات میان دو کره شدت یافت و این درگیری‌ها می‌رفت که به جنگ بزرگی تبدیل شود. در این سال یک ناوچه‌ی جنوبی با حمایت آمریکا تصمیم به تجاوز به آب‌های شمال را داشت که شمالی‌ها آن را رصد و به ناوچه‌ی متجاوز شلیک کردند. پس از شلیک این اژدر به ناوچه‌ی کره‌ای با اینکه طبق تایید و تاکید جنوبی‌ها و آمریکایی‌ها این ناوچه دارای جدیدترین سامانه‌های هشدار و سونار و دفاع بوده است هیچ کاری جز تسلیم شدن در برابر اژدر مزبور نداشته و مورد اصابت قرار می‌گیرد. ناوچه‌ی جنوبی در اثر برخورد این اژدر به دو نیم می‌شود.
زیردریایی
یاگو توانایی گشت زنی در سواحل و همچنین بردی برابر با 1050 کیلومتر را داشت. این زیردریایی‌ می‌توانست به سرعت 50 مایل دریایی برسد که سرعت چشمگیری می‌باشد. توانایی‌ حرکتی یاگو در سطح به حدود 10 گره یعنی 19 کیلومتر در ساعت می‌رسید.

نمایی از محل استراحت خدمه
زیردریایی
نمایی داخلی از یاگو
یاگو از یک موتور دیزل MTU تک شفت استفاده می‌کرد و می‌توانست چهار تا شش کماندو و غواص را برای انجام مأموریت‌های محوله با خود همراه کند. شاید بتوان با این مشخصات یاگو را یکی از موفق‌ترین زیردریایی‌های کلاس مزبور در تاریخ دریانوردی نامید.

موزه دریایی جنوب
در کل شش نمونه‌ی معرفی شده از این زیردریایی (به طور رسمی) ساخته شده که تاریخ ساخت نمونه‌ی نهایی آن به سال 1980 بر می‌گردد. همچنین کره امروزه هیچ کلاس یاگوی در خدمت ندارد و از زیردریایی‌های مدرنتری که اساس ساخت برخی از آنها همین یاگو بوده استفاده می‌کند نام معروف‌ترین این زیر دریایی Sang-O class است.

سانگو کلاس
پایان کار:
امروزه هیچ یاگو کلاسی در دنیا در حال خدمت نیست. یک نمونه از یاگوها در هنگامی که داشت از کره جنوبی جاسوسی می‌کرد توسط عوامل خودفروخته معرفی و توقیف شد. همچنین چهار فروند از این زیردریایی‌ها به عنوان طلب به ایران واگذار شدند که بازنشست شده‌اند و دو فروند از آنان در موزه نگهداری می‌شوند. در برخی از سایت‌ها دیده‌ام که این زیردریایی را با کلاس قدیر مقایسه می‌کنند در حالیکه این یک اشتباه فاحش و محض است. این دو زیردریایی از نظر ابعاد و ساختار و تناژ هیچ شباهتی به یکدیگر ندارند.
حق نشر برای دانشنامه دفاعی محفوظ است
روی تصاویر کلیک کنید
  • موافقین ۱۵
  • ۵۰۵۰ بار مطالعه شده است

زیردریایی

یاگو

یوگو

نظرات (۴۵)

  • دانشنامه دفاعی
  • خجالت آور است.
    اگر تصویر مستهجن با چهار تا جمله‌ی سخیف می‌گذاشتم بیشتر لایک می‌گرفت.
    شما دیگر چطور دوستانی هستید؟
    بدون استثناء تمام مطالب شما را لایک زدم اما ... آدم از خودش خجالت می‌کشد.
    از این به بعد مقابله به مثل می‌کنم.
    الان ما مستقل زیر دریایی میسازیم؟
    دانشنامه دفاعی:
    به تعداد زیاد
  • گوهریا ...
  • باسلام
    مثل مارماهی می مونه
    خوبه تعداد زیاد از این دست زیر دریاییها فله ای می تونند ناو های دشمن رو شکار کنند
    دانشنامه دفاعی:
    علیکم السلام
    یک موضوع خیلی مهم را دارم خدمتتان عرض می‌کنم علی آقا
    پس لطفا با دقت به عرائض بنده توجه کنید.
    همانطور که در مقاله آمد فقط یک زیر دریایی با یک شلیک توانست مدرن‌ترین ناوچه جنوبی‌ها را غرق کند.
    ببینید علی آقا، بر فرض مثال یک سامانه پدافندی با رادار X در باند S کار می‌کند. از یک موشک با قدرت مانور 12 جی و سرعت 4 ماخ استفاده می‌کند. هواگرد دشمن با قدرت مانور 8 جی و سرعت 1.5 ماخ را در فاصله 40 کیلومتری شناسایی و به آن شلیک میکند.
    پس این سامانه فارغ از سال ساخت؛ نوع سوخت، نوع رادار، قدرت مانور مشخص و برد مشخص دارد. وقتی هدف را شناسایی می‌کند به آن شلیک می‌کند.
    متوجه منظورم شدید؟

  • گوهریا ...
  • ببخشید من یه لظحه رفتم شام بخورم
    می شود واضح تر توضیح دهید
    دانشنامه دفاعی:
    نوش جان

    دقت بفرمایید؛
    راکت زلزال با برد 300 کیلومتر توان تخریب ادوات زرهی تا شعاع پنجاه متر را دارد. یعنی جایی که یک راکت زلزال به زمین برخورد کند دایره‌ای به قطر صد متر (در بر گیرنده 6 تا 12 تانک و نفربر) از حیات نظامی خالی می‌شود.
    ما در فاصله 300 کیلومتری مرز چند گردان زرهی دشمن را داریم. می‌توانیم از فاصله 800 کیلومتری با موشک قیام به آن شلیک بکنیم. می‌توانیم از فاصله 120 کیلومتری با راکت نازعات به آنها شلیک بکنیم و می‌توانیم از فاصله 30 تا 45 کیلومتری با توپخانه 170 و 155 م‌م به آن شلیک بکنیم؛ میتوانیم از فواصل 20 تا 16 کیلومتری با خمپاره‌انداز وفا و رزم شلیک بکنیم؛ می‌توانیم از پهپاد انتحاری، جایروکوپتر، بالگردهای توفان و میل و هواپیماهای ملخ دار توکانو یا جت تذرو؛ صاعقه، فنسر، فریدام فایتر، تایگر، فیشبد، ایرگار، فانتوم خیلی موارد دیگر استفاده کنیم. در تمام موارد سطح تکنولوژی و تاکتیک‌ها یکسان نیست اما هدف یکسان است. ما با این گزینه‌ها روبرو هستیم. عاقلانه‌ترین کار چیست؟
    از ارزان‌ترین جنگ افزار تا حد معقول استفاده کنیم.
    اما حد معقول چیست؟
    یعنی اگر ما 24 زلزال، 30 نازعات و ... داریم؛ تمام اینها را بر سر دشمن نریزیم. بلکه از ارزان‌ترین و آماده به راه‌ترین امکانات به شرط خالی نشدن ذاغه مهمات و به خطر نیفتادن جان پرسنل استفاده کنیم.
    اولویت بندی
    اولویت بندی را تاکتیک‌ها و وضعیت مهمات و مواضع دشمن مشخص می‌کنند.
    پس یک سلاح خود به تنهایی تایین کننده سرنوشت جنگ نیست. این تاکتیک‌های رزم و تصمیمات فرمانده‌هان و عملکرد پرسنل است که موجب پیروزی می‌شود.
    پس ضرورت‌های عرصه نبرد کدام‌ها می‌شوند؟
    1- شناخت و اطلاعات از موقعیت و نقاط ضعف و قوت نیروهای خودی
    2- شناخت و اطلاعات از موقعیت و نقاط ضعف و قوت نیروهای دشمن
    یعنی بدانیم چقدر آذوغه، چقدر مهمات، چقدر نیروی پشتیبانی، چقدر سوخت و ... در دو سوی جبهه موجود است و بر اساس این اطلاعات تاکتیک‌های خود را بررسی و تنظیم کنیم.
  • گوهریا ...
  • آها بله دریافتم
    به جز تجهیزات
    مدیریت معقولانه در کنار تاکتیک مناسب به علاوه شناخت درست از تجهیزات نظامی و شناخت درست از دشمن و رویحه بالای نظامی پرسنل و جنگجویان عامل پیروزی هست
    اتکا به تجهیزات نظامی کارآمد نیست
    مشابه آن را هم در جنگ 2006 دیدیم که حزب الله ارتش تا دندان مسلح اسرائیل رو در هم کوبید
    دانشنامه دفاعی:
    احسنت
    در این مورد که زیر دریایی شمالی ناوچه جنوبی را منهدم کردم. تمامی این عوامل لحاظ شده بود.
    به جون خودم من الان از دنیا درس بیرون اومد از صب تا به حال ....گریه ...سلام حرفتون حق حق حق سه بار گفتم چون حرف منم بود ...اون زیر دریایی که در کل شش نمونه ش ساخت شده نوشته موزه جنوب  همون که سیاه نهمین تصویر چرا عکس ادم کنارشو شطرنجی کردن صورتشو؟؟؟
    دانشنامه دفاعی:
    علیکم السلام
    خسته نباشید عمو جان
    آن جوانک یکی از دوستان بنده است. بنده خدا دوست نداشت چهره‌اش شناخته شود. متوجه دلائلش نشدم. یعنی نپرسیدم دلیل کارش چیست.
  • گوهریا ...
  • یه خاطره از چند روز پیش
    رفتم مقاله درباره ام 60 بنویسم توی یکی از فروم ها درباره تانک ماگاچ نوشته بود طرف انگار خیلی اسرائیل دوست بود
    در جواب یکی که منظورش بود حزب الله به تنهایی برای اسرائیل کافیه نوشته بود:(خلاصه)
    تا حالا وجود اسرائیل و این که اسرائیل پایدار مونده و در مقابل انواع گروه های تروریستی . اعراب(همه رو یکی دونسته در حالی که هیچ گروه تروریستی با اسرائیل سرجنگ نداره) به خاطر قدرت نظامی و تجهیزات نظامی برتری که داره
     بعد در جایی نوشته بود:تانک مرکاورا مارک 4 مثل تانک های فضایی میمونه با نگاه بهش اقتدار رو می بینیم و گروه های تروریستی با دیدن این تانک می رن شلوراشون رو می ذارن تا خشک بشه (تا این حد دوستداری از ارائیل طرف همه رو یکی کرده کدوم گروه تروریستی با اسرائیل اومده جنگ کنه جز گروه  قهرمان و ضد ترورویست حزب الله)
    حلال من درباره این یارو چی بگم جز جک
    دانشنامه دفاعی:
    علی آقا این شخص اسمش Deth نبود؟
    ما چنین جانوری توی ارتشی داشتیم که او را بن کردم. البته میبینم که توی میلیتاری هم زیاد می‌پلکد.

    اما یک موضوع خیلی جالب الان اتفاق افتاد
    شبکه 4 را گوش می‌دادم. آقای واژه شناس صدا و سیما آمده بود جک گفتن
    فرمودند:
    در گفتن واژه‌ها دقت نمی‌شود. مثلا واژه‌ی پهبـــــاد (باد) را به اشتباه می‌گویند پهپاد! البته الان بهتر شده و اکثرا همان پهباد می‌گویند!!!
    پناه بر خدا
    اگر تمام پرسنل صدا و سیما مثل این کارشناس عزیز باشند که بنده کلی به آنها مدیون شده‌ام. فکر می‌کردم عامل صهیونیسم هستند. نگو بی سوادند!
  • گوهریا ...
  • آقا یاور
    توی فروم هم میهن بود توجه نکردم ولی اسم جالب داشت
    -----------------------------------------------
    دارم از خنده رو فرش می شم این دیگه کی بوده
    لابد فردا می گه توب درست نه توپ
    آقا یاور شما این رو چگونه می خونید یعنی تلفظ می کنید;Army
    دانشنامه دفاعی:
    فروم هم میهن عضو هستم اما یکبار می‌خواستم زیر نویس یک فیلم را دانلود کنم؛ احتمالن عضو شدم. یک پست هم گذاشتم.
    از این جانورها و انگل‌ها زیاد داریم. ببینمش می‌شویم و می‌اندازمش روی‌بند.
    دوستتون سلام برسونید ههههه بگید خسته نباشید دلاور
    دانشنامه دفاعی:
    سلام دوست عزیز
    خسته نباشی دلاور
    :)))
    سلام خوبید همگی٬ آقای گوهریای صمیمی٬ صمیمی حال شما؟؟؟
    منم یه کتاب دستمه که تا آخر هفته باید تموم بشه٬ زنگ تفریحی دیگه کم دارم
    :(:(:(:(:(
    دانشنامه دفاعی:
    علیکم السلام
    خیلی ممنون
    کتاب چی هست؟
  • گوهریا ...
  • با سلام خدمت
    مرجان خانوم و زهرا خانوم
    ما فرد اامتحان ریاضی داریم و من بی خیال(بدترین درسی که ازش بدم میاد جای شکر عربی و منطق)
    --------------------------------------
    اسم مفلوک ان جانور عجیب و غربی در فروم هم میهن
    Behin بوده است
    دانشنامه دفاعی:
    خدا لعنتش کند.
    گیرم بیفتد چنان خرابش می‌کنم که دیگر در هیچ فرومی کامنت نگذارد.
    نظریه های جامعه شناسی...
    اسکل شدم رفت...
    :(:(:(:(:(:(
    دانشنامه دفاعی:
    اَه‌اَه‌اَه
    اینقدر از کتاب‌های درسی بدم می‌آید.
    آدم هیچی از آن یاد نمی‌گیرد. فقط یک مشت اراجیف خودپسندانه نویسنده است.
    زودتر تمامش کنید که از شرش خلاص شوید.
  • دانشنامه دفاعی
  • راستی علی آقا
    یک عکس برای آواتار شما پیدا کردم
    محشر
    عاشقش می‌شوید.
  • گوهریا ...
  • این تازه اول کار
    اصلا کلا این فروم پر از آدم های قر قاطی هستش
    رفتم دو صفحه پست ها را خواندم حالم بد شد
    کوچیک ها اومدن با مغلطه کاری می خوان یک سری رو گمراه کنند
    ------------------------------
    اخ جان جامعه شناسی
    من عاشق جامعه شاسی و روانشناسی و اقتصاد هستم درس های محبوبم

    عمو این یه کتاب نیست همه کتاب هام جامعه شناسیه...
    الان یه نظریه از اسپنسر خوندم در مورد اصلح بقا( نظریه داروین)...
    میگفت برا اینکه یه جامعه و نژاد خوب باقی بمونه نباید به افراد فقیر و ناتوان کمک کرد... میشه٬ داریم٬ ملت٬ مردم!!!!!!
  • گوهریا ...
  • عکس بله بفرستید ببنیم
    -----------------------------------
    توی یکی از همین صفحات هم میهن می گشتم توی یه بحث یارو نوشته بود(سندی داری که آمریکا پدر داعشه )
  • دانشنامه دفاعی
  • پس باید به پلیس فتا معرفی‌شان کنیم
    اما در مورد کتاب
    من کتابی که داخلش در مورد لوله‌های صدا دار (توپ) و شاسی و میزان مقاومت زرهی و عمق قوس و فرکانس رادار ننوشته باشد را دوست ندارم
    البته کتاب‌های مربوط به دوران کهن و اسطوره شناسی را هم دوست دارم. کتاب‌های تاریخی
    ..
    شعر هم اگر حافظ و سعدی و فردوسی نباشد نمی‌خوانم.
    شعر امروز هم فقط یا باید مال نیمای مردستان باشد، یا اخوان ثالث
    [غم غریبی و غربت و بی‌کتابی]
    گزینه‌هایم محدود است.
  • دانشنامه دفاعی
  • عمو جان این نظریه مال اسپنسر نیست
    این نظریه در واقع به یونان باستان برمیگردد.
    کار به جایی رسیده بود که ورشکاران و شعرا باید با هم ازدواج می‌کردند.
    چند نفر در طول تاریخ هستند که با آنان مشکل اساسی داریم.
    که خب معلوم است چه کسانی هستند
  • دانشنامه دفاعی
  • http://bayanbox.ir/info/6701870428392332321/R-37
    بله عمو نظریه اصلح بقاء مال زیست شناس( داروین)
    ولی اسپنسر برای جامعه شناسی ازش استفاده کرده٬ 
    متاسفانه جامعه شناسی٬ روانشناسی و اقتصاد ما متاثر از جامعه شناسی غربه .
    أه أه أه یاد گرفتن اسماشون وقت گیره...
    دانشنامه دفاعی:
    اسامی غربی‌ها مانند خودشان مضحک هستند.
    اصولا هر بلایی سر ما می‌آید از دوران قاجار و پهلوی می‌آید.
    اگر به خودمان نیاییم مانند مصر باستان از صفحه‌ی روزگار محو می‌شویم.
    بله عمو نظریه اصلح بقاء مال زیست شناس( داروین)
    ولی اسپنسر برای جامعه شناسی ازش استفاده کرده٬ 
    متاسفانه جامعه شناسی٬ روانشناسی و اقتصاد ما متاثر از جامعه شناسی غربه .
    أه أه أه یاد گرفتن اسماشون وقت گیره...
  • گوهریا ...
  • البته اون طور هم یک سری داروین رو مورد آماج حمله قرار دادند و از این نظریه برای اثبات بی خدایی و به وجود آمدن یک دفعه ای و تکامل زدند نیست:
    داروین هم فرد مذهبی بوده و تا آخرعمر مذهبی هم بوده است چیزی که امروز تکامل می گن همون ادامه بحث فعل و انفعالات فیزیکیه که توی وجود جانوران رخ می دهد اینا یعنی داروین فقط به این نتیجه رسیدند که احتیاجات طبیعی و تنازع در بق باعث به وجود آمدن بقای اصلح شده چیزی که موجودات را مورد تغییر قرار می دهند همین عوامل هستش که اون هم از روی دلائل دیرین شناسان و جانوران شناسان و .... به این نتیجه رسیدند و این هم فرضیه و در حد علم نیست
    در ضمن وجود فعل و انفعالات فیزیکی نه تنها دلیل نفی وجود خدا بلکه اثبات برهان نظم و وجود خدا و اصل علیت هست

    دانشنامه دفاعی:
    مشکل با داروین مذهبی بودنش نیست؛ یهودی بودنش است.
    یک زمانی سعی کردند که داروینیسم را به خورد بشر غربی بدهند اما خدا محوری برخی عقاید داروین موجب شد عقاید ماکیاولیستی بیشتر مورد توجه بنگاه‌های ماسونی قرار بگیرد.
    نظریه داروین: در طبعیت افرادی که دارای صفات برتر هستند سازش بیشتری با محیط دارند و احتمال زاد آوری بیشتری دارند که طی نسل های متمادی افرادی با صفات ضعیف تر حذف میشوند و صفات برتر غالب میشه و  شکل جمعیت تغییر پیدا میکنه این نظریه برای توجیه چگونگی تغییر گونه هاست....ولی اسپنسر  گفته که خود ما کاری کنیم جمعیت ضعیف حذف بشه نه شرایط و محیط یعنی یه تغییر جهش دار ولی نظریه داروین تدریجی و با انتخاب محیطه
    دانشنامه دفاعی:
    احسنت دخترم
    آفرین
    آفرین
  • گوهریا ...
  • ایولا عجب تصویر توپه
    احسنت
    بدرد پس زمینه ویندوز می خوره خیلی عالیه
    ممنون
    دانشنامه دفاعی:
    خواهش می‌کنم.
    می‌دانستم آر 37 را خیلی دوست دارید.
  • گوهریا ...
  • روانشناسی و جامعه شناسی و اقتصاد اسلامی داریم اما کسی نیست که به اینها توجه کنند
    در جامعه شناسی نظریه مدینه فاضله رو یادتان نرود هنوز هم جامعه شناسان غربی تو کفشون مونده
  • گوهریا ...
  • در هر حال اون چیزی که امروز از داروین داریم اون داروین نیست و البته نباید فراموش کنیم که داروین هم تحت تاثیر عقاید خودش بوده اما اون طور که روی داروین زوم منفی با بار اضافه دروغ بوده نیست
  • گوهریا ...
  • ممنون آقا یاور
    از تی-90 و میگ 29 تصویر توپ چی دارید؟
    گوهریا پدر علم جامعه شناسی ابن خلدون هستش یه جامعه شگاس مسلمانه ولی متاسفانه فعلا گرایش به سمت جامعه شناسی غرب هستش٬ به خدا کتاب های که من میخونم همه غربی هستن 
    تا جایی که چند جا پدر علم جامعه شناسی رو آدم اسمیت ( اقتصاد دان) نام بردن
  • گوهریا ...
  • اون جامعه شناسی نوین غربی و به اصطلاح با روش های تجربی هستش که یکی دیگه بوده و در نیمه قرن 19 پایه گذاری کرد اسمش را یادم رفته
    من که از این چیزا بلد نیستم .جز اسپرپتوکوکوس نومینا ،استافیلو کوکوس ارئوس ، امونیتا موسکاریا ، مایکوباکتریوم توبرکلوسیز ،، پروپیونی باکتریوم آکنس،تتراسایکین ،امپی سیلین ، ایرتوماستین ، پنی سلیوم  آلکاپتونریا اشیرشیای کلای، نوراسپوراکرسا، کورینه باکتریوم دیفتریا و....والا من هی از همینا به خوردم میدن
  • گوهریا ...
  • والا من بیشتر من به فلاسفه علاقدارم من جمله سقراط و افلاطون
    آها به مان آگوست کنت گفتن پدر جامعه شناسیه
    خدا بخیر کنه٬ اینا چیزی نیست٬ فقط طناب٬ پودر سفید٬ کیف٬ سوسک ووو خوردتون ندن خخخخخ
    خدا بخیر کنه٬ اینا چیزی نیست٬ فقط طناب٬ پودر سفید٬ کیف٬ سوسک ووو خوردتون ندن خخخخخ
  • گوهریا ...
  • ماشاء الله همه مان هم جامعه شناس و زیست شناس و نظریه شناس هستیم
    به خودم خیلی می بالم که با جامعه شناسان و نظریه شناسان بزرگی گفتگو کردم
    امتحان ریاضی دارید  بای فصل احتمالش خیلییییییییی شیرینه و قشنگ
    ببخشید حق با شماست اگوست کنت( نظریه اثبات گرایی) پدر علم جامعه شناسی و 
    ٱدم اسمیت پدر علم اقتصاد...
    پدرا با هم قاطی شدن خخخ
    ببخشید حق با شماست اگوست کنت( نظریه اثبات گرایی) پدر علم جامعه شناسی و 
    ٱدم اسمیت پدر علم اقتصاد...
    پدرا با هم قاطی شدن خخخ
  • گوهریا ...
  • خدا را شکر رشته انسانی هستم و کلا ریاضیمان سبک هست اما باز هم خیلی بدم میاد
    عیبی ندارد روزمان قاطی نشود پداری علوم به کنار
    نظرهام تحت تاثیر نظریه ها دوتایی شدن خخخخخخ
  • گوهریا ...
  • هر چه قدر بالاتر ی رویم این درسا اینطوری میشوند
    من هم فلسفه منطق امتحان داشتیم چنان منطق رو قاطی کرده بودم

  • گوهریا ...
  • اقا یاور کجا رفتند
    فکر کردم دو سه دقیقه رفتند ولی انگار کلی رفتند
    با اجازه من هم برم ریاضی را تمرین کنم فردا گیر نیافتم
    از منطق و فلسفه سخت بدم میاد
    ولی روانشانسی٬ باستان شناسی و جامعه شناسی رو دوست داشتم
    چون جامعه شناسی میخونم در ارتباط با روانشناسی هم هستم..
    موفق باشید...
    خداوند شمارو در پناه خود نگهدارد...
  • گوهریا ...
  • ولی خیلی از فلسفه خوشم میاد
    منطق رو هم خیلی ولی به خاطر تنبلی این جوریشد باید برم کتب منطق دانانارو بگیرم بخونم تا کمی یاد بگیرم
    ناسلامتی رشته دانشگاهیم را می خام منطق یا فلسفه بزنم
  • گوهریا ...
  • باسلام
    اقا یاور
    مواظب این مقاله هم باشید
    چون توی این تب و تاب که کره شمالی درست کرده ممکن است چهارتا دزد بیایند و مقاله دزدی کنند
    این دزدها از هر راهی برای این که کره شمالی را در مزکز قرار بدهند و روش مانور بدهند و سپس بازدید زیاد کنند استفاده می کنند.
    دانشنامه دفاعی:
    علیکم السلام
    صحیح می‌فرمایید علی آقا
    دیروز عصری مقاله رنک اول گوگل بود اما حالا رفته صفحه دوم. مقالات قدیمی و ناقص جایش را گرفته‌اند!
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی