دانشنامه دفاعی

گروه تخصصی دانشنامه دفاعی

دانشنامه دفاعی

گروه تخصصی دانشنامه دفاعی

دانشنامه دفاعی
YJ 14







Export Designation: --
Other Designations: Great Wall
Supplier: ECRIEE
Parametrics:  
RF (MHz) 1,850 ~ 2,150
  2,300 ~ 2,500
  2,700 ~ 3,400
RF Agility 30 channels across 15% of band in use
PRF (pps) Staggered
PD (µsecs) --
Modulation LFMOP
ST Circular
SP (sec / Hz) 9.5 ~ 10.5 sec

 

دیوار بزرگ چین

رادار نظارت تاکتیکی سه بعدی جی وای 14

این مطالب بر گرفته شده از جزوه گزارشی از رادارهای چینی در سی سال گذشته است که در 600 صفحه منتشر گردیده است!

رادار YJ-14 یک رادار متوسط به بلند سه بعدی می‌باشد که طبعن یک پیش اخطار اولین تابع از یک پدافند هوایی محسوب می‌شود. با توجه به کاربری گفته شده به نظر می‌رسد که در شبکه‌های پدافندی منطقه‌ای مستقر شود.

این رادار از 8 آر اف (RF) تغذیه می‌شود که 6 عدد از آنتن‌های آن از باند E تا F و دو عدد دیگر در باندD  قرار دارند؛ که این دو برای پوشش بیشتر و در محدوده‌های نزدیک‌تر بعنوان IFF بکار می‌روند.

در مجموع 30 کانال رادیویی در اختیار این رادار می‌باشد که بطور متوسط فقط پانزده درصد هر باند را مورد استفاده قرار می‌دهد تا در مواقع لزوم با تغییر سیگنال سریع از محدوده جَمینگ دشمن در هر باند عبور کند.

رادار JY-14 با بهره‌گیری از مدرن ترین تکنولوژی های روز نظیر آنتن آنت رو به پایین  +-lobe ، فشرده‌سازی پالس، نشانه‌روی خودکار و نگه داشتن آنتن روی اهداف متحرکAMTI ، با قدرت ارسال فرکانس بالا در حدود یک مگاوات .

همچنین گزارش شده است که این رادار از طیف وسیعی از امکانات ضد جَمینگ برای عملکرد نرمال در شدید ترین محیط های جنگ الکترونیک بهره می‌برد.

مشخصات عمومی:

جستجو در باندهای: E-F و  D

پهنای باند: 450 مگاهرتز

زاویه گردش افقی: 360 درجه

زاویه گردش عمودی: 20 درجه

برد جستجو تا عمق: 320 کیلومتر

ارتفاع جستجو: 25000 متر

قابلیت شناسایی اهداف: بیش از 72 هدف

در 22 اکتبر 2001 منبع چینی (چاینا رفورم مونیتر شماره 401) گزارش داد سامانه‌های کاشف الکترونیکی آمریکایی امواج فرستنده دیوار بزرگ را در نزدیکی مرز افغانستان با ایران کشف کردند .

طول موج و باندهای فعال این رادار توانایی شناسایی موقعیت تقریبی اهداف پنهان‌کار را دارد؛ همین امر موجب می‌شود تا حدودی احتمال غافلگیر شدن پدافند هوایی در نقاطی که این رادار مستقر هستند یا در برد این رادار قرار دارد کم شود.

این مطلب توسط دوست عزیزم جناب سلحشور در انجمن میلیتاری ارسال شده بود. بنده فقط اندکی تغییر (بسیار جزئی و افزودن یکی دو سطر) در مطلب دادم.

پیوند صفحه موجود در میلیتاری

یاور
  • موافقین ۵
  • ۱۱۱۱ بار مطالعه شده است

YJ 14

رادار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی