دانشنامه دفاعی

گروه تخصصی دانشنامه دفاعی

دانشنامه دفاعی

گروه تخصصی دانشنامه دفاعی

دانشنامه دفاعی

موشک بالستیک قاره پیمای RS 28 ملقب به شیطان 2
سارمات یا RS 28 یک موشک بالستیک قاره پیمای ساخت روسیه است که جانشین موشک بالستیک RS 36  شد.

موشک

تصویری از موش بالستیک آر اس 36

موشک آر اس 36  یک موشک سوخت مایع دو مرحله ای یادگاری دوران جنگ سرد با بردی حدود 10 تا 16 هزار کیلومتر در مدلهای مختلف بود. این موشک با طول حدودی 32 متر و قطر 3 متری خود وزنی بالغ بر 200 تن داشت.
پس از آنکه روسها در زمینه تولید و تامین قطعات موشکهای قاره پیمای موجود خود به اوکراین وابستگی پیدا کرد، تصمیم گرفته شد که موشک جدیدی طراحی و تولید شود که جوابگوی نیازهای روسیه باشد و همچنین موجب برتری آنها بر آمریکا باشد.

موشک
تصویری از موشک آر اس 28

موشک سارمات یا آر اس 28 نیز مانند آر 36 دو مرحله ای و قابلیت جداشدن سر محمول است. این موشک از موتور پیشران اصلاح شده RD274 بهره میبرد که روی نمونه آر اس 36 نیز بازدهی قابل قبولی را از خود نشان داده بود.
این موشک 220 تنی با طولی برابر با 30 متر و موتور قدرتمند خود توانایی حمل 10 تن کلاهک اتمی را دارد که به صورت MIRV و چند گانه 100 کیلوتنی و یا یک کلاهک اتمی یک پارچه یک مگاتنی با قدرت تخریب بالا را در خود  جای بدهد.
از نکات جالب در مورد این موشک این است که مدتی پیش یکی از کارشناسان نظامی روسیه اظهار داشته بود که غرب برای رهگیری و هدف قراردادن موشکی مانند سارمات به دستکم پانصد سامانه دفاعی نیاز دارد.
نکته حائز اهمیت دیگر در مورد این موشک این است که سارمات کلاهک های اتمی خود را در ارتفاعی بالغ بر 200 کیلومتری از جو خارج میکند و این مهمات اتمی با قدرت تخریب بالا میتوانند اهداف خود را طبق برنامه ریزی یافته و مورد اصابت قرار دهند. میشود اینطور گفت که سیستم دفاعی هیچ کاری برای مقابله با این موشک نمیتواند بکند
مشخصات کلی
طول + 30 متر
قطر حدود 3 متر
نوع سوخت مایع
پیشران RD 274
وزن سر جنگی 10 تن
نوع سر جنگی کلاهک های MIRV با قدرت 100 کیلوتن و یا کلاهک 1 مگاتنی
سرعت بیش از 20 ماخ
نوع پرتاب شلیک سرد
اطلاعات در مورد این موشک بسیار ضد و نقیض است و منابع از برد تا ابعاد این موشک به اعداد مختلفی اشاره میکنند

ما را در اینستاگرام همراهی کنید

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی