دانشنامه دفاعی

گروه تخصصی دانشنامه دفاعی

دانشنامه دفاعی

گروه تخصصی دانشنامه دفاعی

دانشنامه دفاعی

9h17olser5zi7aq4t0nz~0.jpg

موقعیت قرارگاه مرکزی منافقین:

در 90 کیلومتری شمال بغداد ،پس از عبور از شهر "الخالص" به "قرارگاه  اشرف" خواهید رسید.این پادگان با وسعت6 در 8کیلومتر مربع تا سال 1365 هجری شمسی تحت عنوان "معسگر الخالص الخاص" محل استقرار یکی از تیپ های گارد ریاست جمهوری صدام حسین بود.این پادگان از شمال به انبارهای بزرگ مهمات و تسلیحات و یک روستای کوچک عراقی،از شرق به یک فرودگاه متروکه،از جنوب شرق به روستای "شیخ شنیف" ، از جنوب به یک مرکز مرغداری و از غرب به جاده بغداد- کرکوک محدود شده است."اشرف بزرگ" 12*10 کیلومتر مربع است  که پادگان اشرف و زمین های اطراف آن را شامل می شود.

 

27822.jpg

 

riryuo.jpg

پس از اخراج مسعود رجوی به عراق و ملاقات او با صدام حسین ، این پادگان بطور کامل تحویل گروهک منافقین  شد و  آنها پایگاه های خود در سلیمانیه و کرکوک را جمع آوری کرده و از سال 1366 هجری شمسی تحت عنوان به اصطلاح "ارتش آزادیبخش ملی " در این محل تجمع کنند.

در کیلومتر 90 جاده قدیم بغداد-کرکوک انشعابی از قسمت شرقی، شما را به درب اصلی پادگان اشرف هدایت خواهد کرد.شمال و جنوب این جاده آسفالته و فرعی محل استقرار 2 گردان ارتش صدام حسین ،گروهان رادار،گروهان موشکی پدافند هوایی و مقر سازمان استخبارات صدام حسین است که در نزدیکی ورود به پادگان قرار دارد.از سال 1365 شمسی تا زمان سرنگونی صدام  حسین ،نقش این نیروها پدافند هوایی،حفاظت بیرونی و کنترل ورود و خروج به پادگان اشرف بود.

 

79993.jpg

مرصاد ، کمینگاه منافقین 

ببرها وارد می شوند:

اگر چه نیروی های مسلح جمهوری اسلامی ایران ( ارتش  جمهوری اسلامی ایران ، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  ، بسیج و..)  در جریان عملیات مرصاد ، شکست سنگینی بر پیکره گروهک منافقین وارد آورد ، بازماندگان فرقه رجوی ، مجدداً نیروی های باقی مانده خود را در قرارگاه های  متعدد خود در عراق ، جمع آوری و با حمایت رژیم بعثی ، فعالیتهای خود را از سر گرفتند . اما بدنبال شکست مفتضحانه رژیم بعثی حاکم بر بغداد در مقابل تهاجم گسترده نیروهای ائتلاف به منظور بازپس گیری کویت در ماه مارس 1991 و بغرنج شدن وضعیت در این کشور که همراه با بروز تشنجات و حرکتهای مسلحانه در شمال و جنوب آن گردید ، باعث شد تا گروهک منافقین  با یک بن بست غیر قابل تصور مواجه گردد.

11547.jpg

به همین دلیل ، تروریستهای مسلح این گروهک ، دست به تحرکات جدیدی در داخل خاک ایران زده و در یکم آوریل 1991 ، با استفاده از شرایط حاد منطقه ، یکسری اقدامات مسلحانه تروریستی  در غرب ایران ، بویژه ارتفاعات استان کرمانشاه  را رقم زدند که موجبات به شهادت رسیدن صدها نفر از شهروندان کرد ساکن در این منطقه را فراهم آورد .

بنابراین در پاسخ به شرارتهای این گروهک تروریستی ، در بامداد روز 5 آوریل ، نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران  با استفاده از 9 فروند جنگنده- بمب افکن F-4E ، جمعی پایگاه سوم شکاری (TFB-3)  یک ضربت اساسی را به پادگان اشرف که قرار گاه مرکزی این گروهک بشمار می رفت ، وارد آورد که درعمق 80 کیلومتری داخل خاک عراق و در 28 کیلومتری شمال شهر  خالص  قرار داشت . 5 دقیقه بعد از این حمله ، 9 فروند جنگنده- بمب افکن F-5E جمعی پایگاه چهارم شکاری (TFB-4) بقیه تاسیسات این قرار گاه را با مهمات سنگین مورد حمله قرار دادند که براساس اطلاعات منتشر شده ، تلفات گسترده ای را موجب گردید.

1~87.jpg

 

با این حال ، در جریان این حمله غافلگیرانه  ، خدمه یکی از فانتوم های شرکت کننده (سریال 6688-3) موفق به اجرای صحیح مانور POP-UP نگردید و هر دوخدمه مجبور به اجکت شده و توسط شبه نظامیان مستقر در منطقه  بازداشت و بسرعت به دولت عراق تحویل داده شدند.

 

bb.jpg

 

201112521641562469028956251.jpg

بقایای فانتوم ساقط شده نیروی هوایی به سریال 6688-3

در شمال عراق ، دولت ترکیه که سالهاست در حال جنگ غیر رسمی با شورشیان حزب کارگران کرد که به شکل محرمانه از حمایتهای اطلاعاتی و تسلیحاتی دولت وقت عراق بهره می برد ، قرار داشت ، به منظور سرکوب این شورشیان ، چندین عملیات رزمی را در امتداد مرز با ایران ، طراحی و اجرا نمود.

 

post-19311-0-36841900-1386082666.jpg

 

در جریان این عملیات رزمی ، فانتوم های  نیروی هوایی ترکیه بارها و بارها حریم هوایی ایران را مورد تجاوز قرار داده و نقض نمودند و در این سو ، در موارد متعددی  ، رادار مراقبت منطقه ، هشدارهای لازم را به ترکها ارسال نمود ولی علی الظاهر نیروی هوایی ایران هرگز عملیات رهگیری را اجرا ننمود . این مساله  را می توان بدین دلیل تشریح نمود که  تایگرهای مستقر در پایگاه دوم شکاری ،اگر چه بسیار سریع تر از فانتوم های ترک بودند اما بدلیل اینکه  تیم های ضربتی نیروی هوایی ترکیه توسط جنگنده های F-16C این نیرو  اسکورت می شدند ، حضور تایگر عملاً بی اثر بشمار می رفت . به همین علت ، فرماندهی وقت نیروی هوایی ایران تصمیم گرفت تا سازمان رزم پایگاه دوم شکاری را با اعزام جنگنده های MIG-29 که به تازگی از اتحاد شوروی تحویل گرفته شده بودند ، تقویت نماید.

 

post-19311-0-87325600-1386538218.jpg

 

اعزام فالکروم های تهرانی  ، اگر چه در ابتدا به شکل موقت به این پایگاه مامور شده بودند ، اما با تغییر شرایط ، این استقرار به شکل دائمی در آمد و اسکادران 22 تاکتیکی نیروی هوایی (TFS-22) با حضور میگ های روسی تشکیل گردید و از آن سو ، تمامی  تایگرهای موجود در این پایگاه (F-5E) به اسکادارن 21 تاکتیکی (TFS-21) انتقال یافتند .

با فروکش کردن آتش جنگ در آسیای جنوب غربی ، شرایط تقریباً به حالت عادی بازگشت ، اما این آرامش زیاد بطول نیانجامید ، چرا که در سال 1994 ، گروهگ منافقین مجدداً با اعزام تیم های ترورویستی بداخل کشور ، به شکل منظم دست به تخریب ، ترور مردم عادی و شماری از مقامات ارشد نظامی و غیر نظامی  زدند .

 

66216_orig.jpg

سپهبد شهید صیاد شیرازی 

د رنتیجه نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ، مجدداً ماموریت یافت تا حملات هوایی خود را علیه قرارگاه مرکزی این گروهک در داخل خاک عراق ، از سر بگیرد .

این ماموریت کمتر شناخته شده ، توسط یکفروند جنگنده- بمب افکن F-5F و سه فروند جنگنده – بمب افکن F-5E جمعی پایگاه دوم شکاری در 9 نوامبر 1994 اجرا گردید . در این حمله جمعاً 16 تیر مهمات هوا به زمین مارک-82 به روی هدف حمل شد و پرنده های رزمی با موفقیت کامل و بدون خسارت جانبی ، ماموریت خود را به انجام رساندند .

 

3~56.jpg

 

اما بدلیل اینکه این حمله غافلگیرانه  در داخل محدوده موسوم به منطقه پرواز ممنوع (NO FLY ZONE) شمال عراق که توسط ایالات متحده و بریتانیا حفاظت می گردید ، انجام شد ، به محض اطلاع از وقوع این حمله ، 20 فروند جنگنده  متحدین شامل  جنگنده – بمب افکن های F-16  و F-15 نیروی هوایی ایالات متحده به منظور رهگیری این دسته پروازی از پایگاه های خود واقع در خاک ترکیه به پرواز در آمدند که با توجه به پایان ماموریت دسته رزمی نیروی هوایی ایران ، برخوردی میان این دو پیش نیامد . 

 

2~86.jpg

 

منبع : با اندکی تصرف ، RANIAN TIGERS AT WAR  BY BABAK TAGHVAEE

 

مرجع: millitary

دانلود کلیپ

پی‌نوشت: این مقاله اندکی ایرادات فنی دارد اما از آنجا که نویسنده آن یکی از دوستان مورد احترام بنده است به خود اجازه ندادم تصرفی انجام بدهم. اما از مشکلات این مقاله می‌توان به این نکته که تایگر را سریعتر از فانتوم معرفی کردند اشاره کرد. همچنین در مورد منطقه پرواز ممنوع، بنده معتقدم این حمله به شکلی نبوده که انگلیس‌ها از آن بی خبر بوده باشند به خصوص اینکه نیروهای متجاوز از آواکس و رادارهای هشدار زود هنگام برخوردار بودند.

  • موافقین ۹
  • ۳۳۲۹ بار مطالعه شده است

F4

F5

اشرف

اف 4

اف 5

تایگر

فانتوم

نظرات (۱۶)

من یه چیزای شنیده بودم ولی نمیدوستم حقیقت داره یا نه...
بعد از اون چی؟
دانشنامه دفاعی:
بعد از آن موشک‌های شهاب 1 و 2 شلیک شدند
من بچه شیعه اصفهانم. کمرتون رو می شکونم نتونی قدم از قدم برداری 
دانشنامه دفاعی:
هوشنگ جان سلام
خسته نباشید
یک چیزی را می‌خواستم به عرض برسانم
هموطن گرامی
امیدوارم شیعه واقعی بشوید
شیعه واقعی به کسی نسبت حرامزادگی نمی‌دهد.
در دهان شیعه واقعی فحش ناموسی نمی‌جنبد.
شیعه کسی است که نسبت به برادر مسلمان خود بردبار است.
البته از حرف زدنتان معلوم است که خیلی جوان هستید.
عصبانیت شما هم نشانگر این است که احتمالا من یک کاری کرده‌ام که شما را ناراحت کرده.
اما من نه شما را می‌شناسم و نه یادم می‌آید کسی جز بهائیان و جهودان اینقدر از من نفرت داشته باشد.
البته قبلا هم افرادی مانند شما بنده را مورد ملاطفت قرار داده‌اند.
این بار اول نیست.
در موارد قبل شخصی با نام و آدرس وبلاگ من برای دیگران کامنت می‌گذاشت و آنها هم نادانسته بازی می‌خوردند و بار گناه خود را سنگین می‌کردند.
من نمی‌دانم کی و کجا شما را ناراحت کرده‌ام. اما هر چه که هست امیدوارم خدا از سر تقصیرات هر دوی ما بگذرد.
آقا هوشنگ؛ قبل از اینکه به خانواده و ناموس یک برادر شیعه اینطور توهین کنی حرف دهانت را مزمزه کن. ببین اگر طرف به شما بگوید خودتی چه حالی می‌شوی؟
آدمهای با غیرت فحش ناموسی نمی‌دهند.
البته معلوم است که شما خیلی جوان هستید. اما من سرد و گرم دنیا را چشیده‌ام. شاید بهتر از شما بتوانم در این موارد قضاوت کنم. هر چند که قضاوت کار خداست و میان من و شما هم او به قضاوت خواهد نشست.
امیدوارم هر دوی ما بیامرزد و به من صبر بیشتر و به شما درایت دو چندان عطا کند.
یک پیشنهاد هم دارم؛ بازیچه دست کسی نشو. چیزی ننویس که فردای قیامت نتوانی به روی مولا نگاه کنی. خوب فکر کن ببین داری چه کار می‌کنی. مغزت را به کار بیانداز. امیدوارم نور و روشنی هنوز در قلبت مانده باشد. اما اگر هنوز ذره‌ای حقیقت طلبی و آزادگی در وجودت باقی مانده باشد. می‌توانی راه درست را پیدا کنی.
برایت دعا میکنم. اما از شما می‌خواهم بازیچه احساسات اینطوری، یا شانتاژ موجودات بی آبرو نزد خداوند نشوی.
اللهی آمین
ان شا ءالله به زودی باقیمانده این گروهک هم نابود بشن
دانشنامه دفاعی:
ان شاءالله
  • ههـــ ـــــ
  • سلام برادر ان شاالله ما از گول خوردگان نباشیم
    دانشنامه دفاعی:
    علیکم السلام برادرم
    ان شاءالله
    خوب حالت رو گرفت :))))))) حقت بود. وقتی به دعوت مردم این جواب رو می دی : گستاخ ، همین میشه جوابت. آقا هوشنگ دستت درد نکته. ای ول داری! همیشه تو زندگی نگاه کن ببین چه جوری با مردم رفتار می کتی ، بعد می فهمی چرا چنین جوابهایی هم می گیری. زندگی اینه آقا
    دانشنامه دفاعی:
    یعنی چون کمک شما را رد کردم
    باید به بنده فحش ناموسی داده شود؟
    خب، خیلی ممنون
    شما بارها ثابت کرده‌ای که چقدر مؤدبی علی آقا
    اما دیگر این را حتی از شما هم انتظار نداشتم
    البته هم من و هم خودت خیلی خوب می‌دانیم موضوع چیست دوست عزیز
    فراموش نکن علی آقا
    خدا می‌بیند
    به جمله آخرم دقت کند
    خدا من و شما را می‌بیند
    دیگر خود دانی
    من برای این جوان نگرانم؛ شما می‌گویی حالت را گرفت!؟
    یعنی الان شما خوشحالیت اینقدر ارزان است؟
    با دشنام دادن به یک مسلمان خوشحال می‌شوی؟
    فکر کن
    به کارهایی که می‌کنی فکر کن جانم
    شیطان بازی‌ات می‌دهد
    مغروری؛ داری به بی‌راهه می‌روی
    چند بار به شما گفتم مایل نیستم در مورد مسائل خصوصی خودم در وبلاگ بنویسم
    شما اصرار کردی و دلخور شدی که چرا کامنتت را تایید نمی‌کنم.
    بعد به من پیشنهاد می‌دهی بیایم مغازه شما شیرینی بخورم!؟
    شما به رفتار خودت توجه نداری
    فقط خواست خودت را می‌بینی جوان
    داری راهت را اشتباه می‌روی عزیز برادر

    این پاسخ کامنت من به اصرارهای شما بود:
    آقای صبوری؛ برادر گرامی
    در مورد مسائل خصوصی و شخصی زندگی بنده سوال نکنید.
    اگر در مورد مسائل نظامی و یا مقالات سوال دارید بپرسید بنده و همکارانم در حد بضاعت پاسخ می‌دهیم.
    بنده تجربه خوبی از دوستان اینترنتی ندارم و به هیچ وجه تمایلی به گفتن مسائل خصوصی خود در اینترنت ندارم.
    البته می‌دانم که شما حسن نیت دارید و از شما سپاسگذارم. اما بنده مویی و ریشی سپید کرده‌ام و صلاح خودم را بهتر می‌دانم.

    اما شما مدام به درخواست‌های غیر موجه‌تان ابرام کردید.
    به جز این بنده دوبار دیگر هم از شما خواهش کردم در مورد مسائل خصوصی بنده کامنت نگذارید و همچنین تاکید کردم که تمایلی ندارم با کسی در اینترنت رابطه نزدیک داشته باشم. اما شما همچنان اصرار کردید.
    نمی‌دانم منظورتان از اینکه بیایید مغازه ما شیرینی بخورید چه بود. اما پیشنهاد جالبی نبود. یعنی من چند صد کیلومتر بیایم تا با شما شیرینی بخورم؟ شما هنوز آشنا نشده ثروت و مکنت و مغازه‌تان را به رخ دیگران می‌کشید و آنوقت طلبکار هم هستید!؟
    به کارها و حرفهای خودت دقت کنید جوان؛ شما به عنوان یک جوان باید جوانمردی و عزت خود را بپایید.

    شاید این موضوع خوشحالت کند علی آقا!
    از چند روز پیش آنقدر از سوی بهایی‌ها و جهودان کامنت‌های دشنام آلود گذاشته می‌شود که من مجبور شدم با دوستانم قطع همکاری کنم. چون نمی‌خواستم یک جوان 16-17 ساله با این موضوعات روبرو شود. فردای قیامت نمی‌توانم جواب پدر و مادرش را بدهم که بپرسند چرا اجازه داده بچه‌ی ما این چیزها را بخواند!؟
    من نمی‌دانم شماها چطور فکر می‌کنید؟
    این افرادی که می‌آیند و فحش می‌دهند یعنی یک لحظه پیش خودشان فکر نمی‌کنند این آدم شبیه کسانی که بیاید در وبلاگ و سایت دیگران حرف‌های رکیک بزند نیست!
    چرا اینقدر سطحی به هر چیزی نگاه می‌کنید؟
    برادر من، وسعت دیدت را زیاد کن.
    مثلا بناست ما ملتی باشیم که چون عقاب می‌پرد و چون صاعقه بر بنی اسرائیل فرود می‌آید. اما با یک تحریک کوچک از سوی دو تا عامل صهیونیست و پان فلانیسم می‌افتیم به جان برادران شیعه خود؛ چاک دهان را می‌کشیم. بار گناه خود را زیاد می‌کنیم و دشمن را خشنود.
    به کارهایی که می‌کنی فکر کن علی آقا
    یک روزی خدای ناکرده، دور از جانت، زمانی می‌رسد که قبح این کار برایت می‌شکند. قلب جوانت زنگار می‌بندند. خدا آن روز را نیاورد. اما اگر همینطوری دنیا را ببینی آن روز دیر نیست.
    به خودت بیا
  • دانشنامه دفاعی
  • جواب دوست چینی، دوست آمریکایی و همچنین کاربر محترم نازی سنتر
    اینطور که شما سیل دشنام به سویم روان کردید نشان داده که کارم را دارم درست انجام می‌دهم.
    به یاری مولایم حسین علیه السلام. تندتر از قبل می‌نویسم. چون مطمئن شدم مسیر را درست می‌روم.
    حالا هزارتای دیگر از این جوان‌ها بفرستید. یا چشمشان به حقیقت باز می‌شود یا اینکه تکلیف خودشان را می‌فهمند.
    برای من زحمتی نیست. سه بار که کامنتش را اسپم کنم دیگر حتی لازم نیست زحمت حذف کردنش را بکشم.
    تو یه جٌکی والا :)))))))))))) روزم رو ساختی. کلی بهت خندیدم :))))))))))))))) ممنون :))))))))))))))))) بورو به سلامت. یه آب هم بخور نترکی از حرص :)))))))))))) بورو به سلامت خدافظ
    دانشنامه دفاعی:
    چشم
    ممنون که حجت را تمام کردید
    خدا را شکر که دینی بر من نیست
    برادر گرامی سلام علیکم و خسته نباشید 
    من واقعاً از نحوه برخورد شما و ادبیاتی که استفاده می کنید تشکر می کنم، 
    ان شاء الله که همگی عاقبت به خیر شویم و در اخر هم اشاره ای دارم به ایه کریمه و اذا خاطبهم الجاهلون قالوا سلاماً
    علی یارت، برادر کوچک دینی تان
    دانشنامه دفاعی:
    علیکم السلام
    بنده می‌خواهم دستکم دینی بر من نباشد.
    کاملا صحیح می‌فرمایید
    اللهی آمین
    بزرگ مایید برادر
    یا علی علیه السلام
    در ضمن تو باید برای خودت دعا کنی که از این پستی و نفهمی و عقب مانده گی بیرون بیای. آدم بدبختی هستی که جز کپی پیست کردن مطالب از این ور و اون ور هیچی در مخ نداری. ادمی که به بهاییان یا هر انسان دیگری توهین می کنه دهانش نجسه برای آوردن اسم خدا. نباید بهت بربخوره. اگر می دانستم انقدر نادان و عقب مانده هستی و انقدر از دنیای امروز به دور هستی، هرگز و هرگز نه تو را به مغازه ام دعوت می کردم و نه حتی به تو می گفتم افتخار ایران. حضرت علی (ع) انسان واقعی بود مثل تو مزیض نبود. بورو خدا کمکت کنی اد شی . 
    دانشنامه دفاعی:
    ان شاءالله اینطور که شما می‌گویید نیست
    خدا همه‌ی ما را آدم کند و آدم نگه دارد

    قَالَ سَآوِی إِلَى جَبَلٍ یَعْصِمُنِی مِنَ الْمَاء قَالَ لاَ عَاصِمَ الْیَوْمَ مِنْ أَمْرِ اللّهِ إِلاَّ مَن رَّحِمَ وَحَالَ بَیْنَهُمَا الْمَوْجُ فَکَانَ مِنَ الْمُغْرَقِی
    خدا کند هر چه زودتر این را درک کنید. خیلی در اشتباهی، آنقدر که حتی نمی‌دانی جز غرق شدگانی. پسر نوح علیه السلام هم به خاطر غرور بیجا و به روز بودنش (به قول شما) غرق شد.
    دعا می‌کنم برای صبر خودم و دعا می‌کنم که غرور شما در خلوت خودتان بشکند
  • مهدی ابوفاطمه
  • هم متن رو خوندم هم کامنتا رو
    انسان بی منطق رو نمیشه باهاش بحث کرد
    به راحتی زیر حرفاش میزنه و منکر میشه
    بهرحال به شما خسته نباشید میگم و براتون آرزوی سربلندی و موفقیت دارم و ان شالله این خاشاک های دور و بر هم چشماتون رو اذیت نکنه
    :)
    دانشنامه دفاعی:
    ممنون برادر
    متاسفانه غباری بر دل این جوانان نشسته که موجب می‌شود از قافله جوانان صالح عقب بمانند.
    من تلاشم را کردم
    فرج نزدیک است ان شاءالله

    البته چند تا از این دوستانی هم که کامنت می‌گذارند به سرویس‌های صهیونیستی بهایی وصل هستند. من گاهی به درب می‌گویم که دیوار بشنود. اما در کل نیتم خیر است.
    اللهی آمین
    سلام . سال پیش با چند نفر از مثلا ازادی خواه ها بحث گروهی داشتیم . به من به خاطر اینکه گفتم اسراییل باید نابود شود در ان انجمن اخطار دادند(گفتند خشونت طلب هستم !) (قبل از ان همه ی انقلابی ها را جنایتکار نامیده بودند ) و از بهاییت هم به شدت دفاع کرده انها را نخبه های علمی معرفی نمودند (افراد مقابل بحث با تحصیلات بالا و سواد زیاد در یکی از علوم مهندسی بودند ) و بعد از یک ساعت از ان حرف ها ی حقوق بشری انها ژاپن را محکوم کرده و بمباران اتمی هیرو شیما را در انجمن ستودند و چند نفر انقلابی موجود در انجمن را هم محکوم کردند !! ( من برای جمع اوری اسناد علیه بهاییت (از کتاب های نوشته ی باب و ... از انجمن خارج شدم و بعد وقتی نتیجه ی بررسی ام را گذاشتم (با استناد به اینکه در کدام صفحه کتابشان چه حرفی زدند ) وقتی دیدند نمیتوانند بحث را جمع کنند کلا پست های ان بحث را حذف کردند . هنوز هم هر از چندی انقلابی ها را محکوم میکنند !!
    دانشنامه دفاعی:
    علیکم السلام
    دقیقا همینطور است
    فقط یک علی صبوری نیست. اما هر روز چند نفر هستند که فقط به خاطر اینکه مطالب من باب میلشان نیست دشنام می‌دهند.
    یک عده هم هستند که تمام وقت خود را گذاشته‌اند و می‌روند در سایتها با نام من دشنام می‌نویسند. جالب است. نصف کسانی که می‌آیند می‌گویند شخصی با این مشخصات و این آیپی به من فحش داد و آدرس شما را گذاشت اما خوشحالم که با شما آشنا شدم.
    شکر خدا این یارو هم دارد بار گناه خود را سنگین‌تر می‌کند.
    امروز نگاه کردم دیدم کامنتش را دستگاه به طور خودکار حذف کرده و فقط ساعت ورودش هست. برایم جالب است وقت می‌گذارند و اینطور با شیطان شراکت می‌کنند.
    البته من طبق وظیفه‌ام هر از گاهی آیپی و مشخصات این افراد را به مراجع مربوطه می‌دهم.
    نمونه‌اش آن داعشی که آی پی‌اش را دادم و دستگیر شد.
    به قول شهید آوینی در این ممکلت همه آزادند جز حزب اللهی‌ها اما راه‌های قانونی همیشه باز هستند. طرف از فیلتر شکن استفاده کرده بود باورش نمی‌شد توانسته‌اند پیدایش کنند. شکر خدا که دشمنان ما از احمق‌ها هستند.
    اغلب این افراد بی سواد، بی فرهنگ و بی تربیت هستند. از ایشان نمی‌شود بیشتر انتظار داشت چون لقمه حرام خورده‌اند.
    سلام
    یعنی یه ادم اینقده احمقه که فکر میکنه بقیه هم مثل خودشن.
    این همه متن توهین امیز نشون میده کارتون درسته...ولی هیچ وقت خودتون رو در حد این افراد پایین نیارین این مهلت داده شدگان هستند و هیچ زمان به راه راست نمیان...
    اینقدر از این متن کیف کردم که نگو .باید کلی راجبش توی رسانه‌ها گفته میشد و تمجید روانه این جرکت نظامی نیروی هوایی صورت میگرفت. ولی اینقده عالی بود که لینکش رو برای چند نفر دیگه فرستادم و همه جا خوردن چون نمیدونستن و خیلی کیف کردن.
     خسته نباشین
    دانشنامه دفاعی:
    علیکم السلام
    آقا روح الله دوست قدیمی
    جدیدا خیلی کم پیدا شدید برادر
    در مورد اول که حرفی درش نیست و سخن بجا و صحیحی است. در مورد دوم هم کاملا با شما موافقم؛ چون هرگز در این مورد نه سخنی گفته شد نه مقاله‌ای نوشته شد. این یک حماسه و انتقام بزرگ بود و باید در موردش سخن گفته می‌شد. اما متاسفانه چنین نشد.
    اینا جوون هستن شیطنت می کنن، نا آگاهن. شما جای پدرشون، ندیدشون بگیر. 😊هر چی قلبت بررگتر باشه خودت خوشحالتری. 
    دانشنامه دفاعی:
    نمی‌دانم قصدشان چیست
    قبلا هم رفتند برای یک بنده خدایی از طرف من کامنت گذاشتند
    او هم شاکی آمد اینجا، من هر چی گفتم که والا وقت ندارم حتی به دوستان خودم سربزنم باور نکرد
    اما دیگر اهمیت نمی‌دهم.
    لیست یکسری اکانت را دادم که وبلاگ مسدود کند
    افراد متخلف را هم هماهنگ کردم به مراجع قانونی معرفی کنم.
    شما ببخشیدشون بچه هستند . گناه دارن .به نظر میاد ١٨ ٢٠ سال بیشتر ندارند . شما جای پدرشون
    من معتقدم إسلام کاملترین دینه. پس شما هم با بزرگواری که از این آیین یاد گرفتین، این نوجوانان خام رو ببخشید . من خودم یه پسر ١٨ ساله دارم ، واقعن خام هستن و نیاز به راهنمایی ما دارن . پس آرام باشین و بخشنده:) همون که راهنمایی شون کردین به خودشون میان
    دانشنامه دفاعی:
    ان شاءالله
    خدا فرزند و خانواده‌تان را برایتان حفظ کند
    والله من پدر کشتگی با کسی ندارم
    این‌ها را هم سعی کردم متوجه کارشان کنم اما دو سه نفر از اینها هستند که دیگر بچه هم به نظر نمی‌رسند. هر چند بچگانه رفتار می‌کنند.
    من خودم از قعر تاریکی به اسلام رسیدم و می‌دانم و رحمانیت اسلام را می‌شناسم. اما صبر هر کسی هم حدی دارد.
    من به این می‌گویم، برادر، عزیزم و برایش دعای خیر می‌کنم؛ طرف اگر بیمار هم باشد محال است نفهمد. دارد خودش را به نادانی می‌زند. ورنه محبت روی کفتار هم تاثیر می‌گذارد.
    خدا همه‌ی ما را ببخشد و بیامرزد.
    اللهی آمین
    ممنونم از محبت شما ، به عنوان یک پدر هم ممنونم که ازشون گذشت کردین. پسر خودم رو جایشان می گذارم دلم می سوزد. ایشالا فرزندان و خانواده شما هم سلامت باشند 
    دانشنامه دفاعی:
    ممنونم برادر
    خدا شما را حفظ کند ان شاءالله
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی