دانشنامه دفاعی

نحن صامدون

دانشنامه دفاعی

نحن صامدون

دانشنامه دفاعی

«أَشِدَّاء عَلَى الْکُفَّارِ رُحَمَاء بَیْنَهُمْ»
------------------------------------------------------------
برای بهترین دوستان خود شهادت آرزو کنید:
یا رب اجعلنی شهیدا حیث لا یعلم احد این انا
و
اللهم لا تردنی الی اهلی و ارزقنی الشهاده
التماس دعا
------------------------------------------------------------
یارب این آتش که بر جان من اســـت
سرد کن، زان سان که کردی‌بر خلیل
------------------------------------------------------------
السلام علیک یا نوح (ع) نبی الله
السلام علیک یا ابراهیم (ع) خلیل الله
السلام علیک یا اسمائیل (ع) ذبیح الله
السلام علیک یا موسی (ع) کلیم الله
السلام علیک یا عیسی (ع) روح الله
السلام علیک یا محمد (ص) رسول الله
السلام علیک یا فاطمه (س) عین الله
السلام علیک یا امیرالمؤمنین علی (ع) ولی الله
السلام علیک یا حسین بن علی (ع) ثار الله
السلام علیک یا صاحب الزمان مهدی (عج) بقیه الله
-----------------------------------------------------------
در کرب‌و‌بلا بیطرفان بیــــــــشرفانند
تاریخ همان است، حسینی و یزیدی
-----------------------------------------------------------
بسیار شرم آور است اگر شیعه و پیرو حضرت علـی علیه السلام باشید. آنگاه داعشی و تکفیری و وهـابی نجس در میان شـما آمد و شد کنند.
سوگند که اگر دنیا را غیرت بود، در تلاقی نگاه‌های دلواپس و نگران اربابم ابوالفضل علیه السلام و مولایم امام حسین علیه السلام باید میسوخت و خاکسـتر میشد.
آی دنیا؛ دلم آتش گرفت از گریه‌ی فرزندان حسین علیه السلام. رواست دلت آتش بگیرد. رواست که بسوزی و خاکستری شوی از گریه‌ی مهدی.. بایست دنیا ... بایست دنیا.. چطور میگذری وقتی هنوز دل زینب خون است.
==============================
وَقُلْ جَاء الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ
خاک پای عاشقان اهل بیت:
دانشنامه دفاعی
==============================
تماس با من
daneshnameh@mihanmail.ir
==============================
خدایا تو را سپاس که به ما حسین علیه السلام را دادی؛ بار اللهی عشق عزیز حسن و حسین و عباس علیهم السلام را از من رو سیاه نگیر
اللهی آمین

السلام علیک یا خضر نبی علیه السلام

مقالات نظامی
  • ۱۱ آذر ۹۵ , ۱۲:۲۷
    Mi-1
لوگوی دوستان

مؤسسه خيريه محك
به امید ظهورش صلوات
دانشنامه دفاعی
یک دانشجو

پیامبران و فرقه‌های شر

Mi-1

پنجشنبه, ۱۱ آذر ۱۳۹۵، ۱۲:۲۷ ب.ظ

بالگرد

دفتر طراحی و ساخت میل،که در 12 دسامبر 1947 با مدیریت میخائیل میل کارش را آغاز کرد، آخرین مرکز هلیکوپتر سازی تاسیس شده در شوروی سابق بود.میخائیل میل فعالیتش را با مطالعه اتوجایرو ها آغاز کرد، و بعدا به هلیکوپتر علاقه مند شد. اولین طرح مرکز طراحی میل،جی.ام-1 بود که بعد ها میل-1 خوانده شد،و ناتو آنرا هیر نامید. 


میل-1،اولین دستاورد شرکت میل:
اولین فروند از سه پیش نمونه اصلی میل-1 در سپتامبر 1948 (تنها 11 ماه پس از تشکیل دفتر طراحی میل) بعد از فرود واژگون شد.با این حال،میل-1 اولین هلیکوپتر واقعی روسها بود که با پروانه اصلی (از نوع تمام مفصلی) و پروانه دمی ساخته شد، و توانست دو ماه زودتر از رقیب خود یعنی یاک-100 ، به پرواز درآید.طی سالهای بعد، شکل و ترکیب ساختمانی تیغه های میل-1 بسیار اصلاح شدند. 

mil 1SM
نمونه میل 1 تولید شده در لهستان اس ام 1

تیغه های اولیه میل-1 دارای تیر فلزی و سازه چوبی با عمر خستگی حدود 200 ساعت بود،اما در 1961 در مدلی به نام موسکویچ از تیغه های تمام فلزی استفاده شد،و عمر خستگی آنها به 2000 افزایش یافت.هر چند طرح اولیه میل-1 پایدارساز افقی روی دم خور نداشت،چنین پایدار سازی در همه ی مدل های تولید شده به کار رفت.در میل-1 دو یا سه نفری میتوانستند در کنار هم و در پشت سر خلبان بنشینند،البته میدان دید آنان چندان وسیع نبود.
طی یک پرواز آزمایشی،یکی از پیش نمونه های میل-1 در ارتفاع 5000 متری از کنترل خارج شد و سقوط کرد.در این سانحه خلبان توانست خودش را نجات بدهد.مدتی بعد،طی پرواز آزمایشی پیش نمونه دیگری،در اثر نقص پروانه دمی، سانحه ای رخ داد که به کشته شدن خلبان و کمک خلبان هلیکوپتر منجر شد.این سوانح باعث توقف برنامه ها نشد و پس از اجرای اصلاحاتی ، در 1949 تولید انبوه میل 1 آغاز شد.

بالگرد

کاکپیت میل 1

هر چند موتور پیستونی و جعبه دنده میل-1 به تنهایی حدود 25% از وزن خالی ماشین را تشکیل میداد، و به همین دلیل هم میل-1 قدرت حمل بارمزد کمی داشت،خط تولیدش در سالهای متمادی بدون تغیر چندانی به کار تولید مشغول بود.در طول این سالها،گروه طراحان میل مشغول بررسی طرح های مهمتری بودند.خط تولید میل-1 تا سال 1965 با تولید حدود 1800 فروند در روسیه و لهستان فعال بود.
انواع مدلها:
Mi-U : مدل آموزشی
Mi-1NKh :مدل چند منظوره غیر نظامی
Mi-1S :مدل ناموفق آمبولانس هوایی
Mi-1SM-1 : مدل ساخت لهستان
کاربران: شوروی سابق،کشور های اروپای شرقی
تعداد تولید شده تا 1965 : حدود 1800 فروند
نیروگاه:
یک موتور شعاعی Vسیلند AI-26V خنک شونده با پنکه
توان موتور: 575 hp
پروانه اصلی سه تیغه ای تمام مفصلی،با تیغه های تمام فلزی با تیر فولادی
ابعاد
قطر پروانه اصلی: 28.7 متر
سرعت دورانی پروانه اصلی: 232 rpm
طول: 12.1متر
وزنها
وزن خالی: 1755 کلیوگرم
بیشترین وزن برخواستن: 2460 کیلو گرم
عملکرد پروازی
بیشترین سرعت کروز: 190KM\H
حداکثر نرخ صعود: 318 متر بر دقیقه
سقف پرواز ایستا: 11 کیلومتر
برد: (در ارتفاع ا کیلومتری،در سرعت کروز اقتصادی) 600 کیلومتر

  • موافقین ۱
  • ۹۵/۰۹/۱۱
  • ۲۰۶ بار مطالعه شده است

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.