دانشنامه دفاعی

گروه تخصصی دانشنامه دفاعی

دانشنامه دفاعی

گروه تخصصی دانشنامه دفاعی

دانشنامه دفاعی

چندی پیش خبری از رسانه‌های روسیه پخش شد که ممکن است تمام معادلات جنگ‌های آینده را بر هم بزند. خبر ساخت هواپیمای جدیدی به نام میگ 41. پس از پروژه میگ 1.44 شرکت میکویان عملاً از عرصه رقابت خارج شده بود و احتمال دارد اینبار با چالشی بزرگ برای شرکت‌های سوخو و یاک دوباره به عرصه بازگردد.

MIG-41

نخستین کانسپت از میگ 41

میگ -۴۱، جنگنده نسل فضایی روسیه سریع‌تر از هرگونه موشک/ تنها اس -۵۰۰ قادر به سرنگونی احتمالی میگ ۴۱ فضایی است روسیه گام‌های نخست طراحی برترین جنگنده جهان که از آن به عنوان جنگنده عصر فضایی نام برده می‌شود و هرگونه پهپاد مافوق صوت را نیز سرنگون می‌سازد، آغاز کرده است.

میگ 31

روسیه قصد دارد نسل جدیدی از جنگنده‌های فضایی را بسازد و در این رابطه در تلاش برای ترسیم آخرین طراحی‌ها در ساخت جنگنده جدید عصر فضایی «میگ 41» همت گمارد و تولید آن را قبل از سال 2025 آغاز کند.

جنگنده میگ

میگ 1.44

هنوز اطلاعات زیادی از میگ 41 در دسترس نیست زیرا ساخت این هواپیما جزو پروژه‌های نوین نظامی و در حیطه اطلاعات طبقه بندی ارتش قرار دارد.

بر اساس این گزارش، اینک میگ 31 سریع‌ترین جنگنده نظامی است اما پیش‌بینی می‌شود در سال‌های آتی مسیر برای ورود نمونه‌های پیشرفته‌تر جدید هموار شود.
گفته می‌شود که جنگنده میگ 41 سال‌ها از نمونه‌های قبلی خود پیشرفته‌تر بوده و قادر است حتی پهپادهای مافوق صوت را که اینک در آمریکا تولید می شوند، رهگیری کند و تنها موشک‌های سامانه «اس 500 » روسیه آن‌هم به طور فرضی قادر به سرنگونی این جنگنده خواهند بود.
« آلکساندر تارانایف» از اعضای کمیته دفاعی دومای روسیه در این باره گفت: «میگ 41 تمام امتیازهای میگ 31 رهگیر را دارد.»

فضا پیمای جنگی

میگ 105

هرچند که ویژگی‌های میگ 41 هنوز مشخص نشده اما آن‌چه که ‌آشکار است، این هواپیمای جنگنده‌ای سریع‌تر از موشک است. میگ 41 برای پرواز با سرعت 4 تا 4.3 ماخ طراحی شده و هرگونه تهدیدی را دفع می‌کند.

بر طبق اطلاعات درز کرده هدف از ساخت این جنگنده رسیدن به توانایی‌های است که شوروی از اواسط دهه 60 دنبال می‌کرده. یک هواگرد با سرعتی بیش از 4 ماخ که بتواند در کمترین زمان ممکن عملیاتی شده و به مقابله با تهدیدات روسیه بپردازد. لازم به ذکر است که شوروی در سالها قبل پروژه‌ای با نام میگ 105 اسپیرال را عملیاتی کرد که با توجه به هزینه‌های بالای پروژه، فقط یک نمونه ساخته شد و آن نیز فقط 8 پرواز انجام داد. همچنین اعلام شده که این پرنده قرار است جایگزین هواپیمای اسطوره‌ای میگ 31 شود. تا پیش از این هواپیمای فاکسهوند مخوف‌ترین و سریعترین رهگیر روسیه بود که از زمانه خودش بسیار جلوتر بود. اگر بنا باشد میگ 41 هم راه پدرش «گرگ گرسنه شرق» را برود بایست انتظار چیزی را داشته باشیم که چشم جهانیان را از حیرت باز بگذارد.

دانلود فیلم از کانال دانشنامه

باز نشر آزاد است

  • موافقین ۷
  • ۹۰۳۲ بار مطالعه شده است

MIG 41

MIG-41

میگ 41

نظرات (۳)

روسیه چقدر مصمم داره رو به جلو حرکت میکنه
دوست عزیز ماخ یعنی چقدر؟
دانشنامه دفاعی:
ماخ یک عدد است
سرعت صوت
یعنی حدود 330 متر در ثانیه البته درسترش 340 متر است
یعنی پرنده‌ای که حدود 1.5 کیلومتر در ثانیه حرکت می‌کند
سلام
سال نو شما مبارک سالی توام با موفقیت روزافزون داشته باشین
 
این چقدر شبیه این شفق که عکسش توی سایت‌ها هست...
سلام . نوروز مبارک . ضد موشک های امروزی 10 ماخ سرعت دارند و این هواپیما قرار است 4 ماخ سرعت داشته باشد . فقط ممکن است سامانه های هدایت و تغیر جهت موشک های فعلی برای رهگیری این پرنده مناسب نباشند که تا ان موقع حتما مناسب خواهند شد ! در هر صورت برای هواپیما ممکن نیست نسبت نیرو به وزنش مثل موشک باشد ! (چون هواپیما تعداد زیادی سامانه اضافی (وزن اضافی ) نیازمند است که موشک نیازمند نیست .
دانشنامه دفاعی:
علیکم السلام
بر شما هم مبارک
دقت نکردید آقا مسعود
به ارتفاع پروازی دقت نکردید
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی