دانشنامه دفاعی

گروه تخصصی دانشنامه دفاعی

دانشنامه دفاعی

گروه تخصصی دانشنامه دفاعی

دانشنامه دفاعی

گلاک (به آلمانی: Glock) خانواده‌ای از پیستول‌های نیمه خودکار ساخت شرکت اتریشی گلاک است است که از اوایل دهه ۱۹۸۰ تاکنون به طراحی و تولید انبوه آن مشغول است. بینان‌گذار این شرکت تا پیش از ساخت اولین پیش‌نمونه این سلاح تجربه‌ای در طراحی و ساخت سلاح‌های سبک نداشت اما تجربه بسیار او در مورد ساخت مواد صنعتی پلیمری باعث موفقیت آن در ساخت سلاح‌هایی سبک و مقاوم با قالب پلیمری شد. پیش‌نمونه گلاک در سال ۱۹۸۰ برنده رقابت نیروهای مسلح اتریش برای انتخاب یک سلاح کمری جدید شد و تولید انبوه آن از سال ۱۹۸۲ با نام گلاک ۱۷ آغاز شد. گلاک ۱۷ پیستولی نیمه‌اتوماتیک با کالیبر ۹ م‌م پارابلوم و خشاب استاندارد با ظرفیت ۱۷ فشنگ اولین محصول این شرکت بود که در سال‌های بعد با تولیدات دیگری با کالیبرهای مختلف ادامه یافت.
نسخه های بهینه شده این اسلحه از سری 18 به بعد قابلیت شلیک سه تیر و در نسخه 23 به بعد قابلیت شلیک تمام خودکار (رگبار) را داراست.

تپانچه

قابلیت های دیگر اسلحه :
-امکان تعویض لوله به طول و مدل های مختلف
-امکان نصب لیزر
-امکان تغییر و نصب قطعات جانبی به قبضه که باعث بهبود Handling اسلحه میشود
-امکان نصب خشاب با ظرفیتهای 15 ، 17 ، 20 ، 33 ، 50 و 100 فشنگی ، که خشاب 20 ، 33 ، 50 و 100 فشنگی بیشتر برای مواقع شلیک خودکار (رگبار) و شلیک سه تیر استفاده میشود.
-امکان تغییر سریع و آسان سایت های نشانه روی مختلف روی اسلحه
-راحت ترین عملکرد و مکانیزم برای باز و بسته کردن و تعمیر اسلحه در مواقع ضروری
طراح :گاستون گلاک
طراحی شده در سال ۱۹۷۹
سازنده گلاک
تولید شده در سال ۱۹۸۲
تعداد ساخت : ۲۵۰۰۰۰۰۰+

 
در اینستاگرام با ما باشید
  • موافقین ۴
  • ۱۱۹۱۷ بار مطالعه شده است

تپانچه

گلاک

نظرات (۲)

عالی
عجب تفنگی ه
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی