دانشنامه دفاعی

نحن صامدون

دانشنامه دفاعی

نحن صامدون

دانشنامه دفاعی

«أَشِدَّاء عَلَى الْکُفَّارِ رُحَمَاء بَیْنَهُمْ»
------------------------------------------------------------
برای بهترین دوستان خود شهادت آرزو کنید:
یا رب اجعلنی شهیدا حیث لا یعلم احد این انا
و
اللهم لا تردنی الی اهلی و ارزقنی الشهاده
التماس دعا
------------------------------------------------------------
یارب این آتش که بر جان من اســـت
سرد کن، زان سان که کردی‌بر خلیل
------------------------------------------------------------
السلام علیک یا نوح (ع) نبی الله
السلام علیک یا ابراهیم (ع) خلیل الله
السلام علیک یا اسمائیل (ع) ذبیح الله
السلام علیک یا موسی (ع) کلیم الله
السلام علیک یا عیسی (ع) روح الله
السلام علیک یا محمد (ص) رسول الله
السلام علیک یا فاطمه (س) عین الله
السلام علیک یا امیرالمؤمنین علی (ع) ولی الله
السلام علیک یا حسین بن علی (ع) ثار الله
السلام علیک یا صاحب الزمان مهدی (عج) بقیه الله
-----------------------------------------------------------
در کرب‌و‌بلا بیطرفان بیــــــــشرفانند
تاریخ همان است، حسینی و یزیدی
-----------------------------------------------------------
بسیار شرم آور است اگر شیعه و پیرو حضرت علـی علیه السلام باشید. آنگاه داعشی و تکفیری و وهـابی نجس در میان شـما آمد و شد کنند.
سوگند که اگر دنیا را غیرت بود، در تلاقی نگاه‌های دلواپس و نگران اربابم ابوالفضل علیه السلام و مولایم امام حسین علیه السلام باید میسوخت و خاکسـتر میشد.
آی دنیا؛ دلم آتش گرفت از گریه‌ی فرزندان حسین علیه السلام. رواست دلت آتش بگیرد. رواست که بسوزی و خاکستری شوی از گریه‌ی مهدی.. بایست دنیا ... بایست دنیا.. چطور میگذری وقتی هنوز دل زینب خون است.
==============================
وَقُلْ جَاء الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ
خاک پای عاشقان اهل بیت:
دانشنامه دفاعی
==============================
تماس با من
daneshnameh@mihanmail.ir
==============================
خدایا تو را سپاس که به ما حسین علیه السلام را دادی؛ بار اللهی عشق عزیز حسن و حسین و عباس علیهم السلام را از من رو سیاه نگیر
اللهی آمین

السلام علیک یا خضر نبی علیه السلام

مقالات نظامی
لوگوی دوستان

مؤسسه خيريه محك
به امید ظهورش صلوات
دانشنامه دفاعی
یک دانشجو

پیامبران و فرقه‌های شر

بالگرد Sikorsky CH-54 Tarhe

پنجشنبه, ۲۳ دی ۱۳۹۵، ۱۲:۱۵ ب.ظ

بالگرد سنگین سیکورسکی که در شرکت Sikorsky Aircraft ساخته شده است یکی از سنگین وزن ترین بالگردهای دنیا به شمار می آید، از این بالگرد سنگین وزن از سال 1962 میلادی تا سال 1990 میلادی که خط تولید و ساختش تعطیل گردید 105 فروند تولید و ساخته شده است نوع دیگر این بالگرد مدلS-64 Skycrane  می باشد که برای بخش خصوصی و جهت حمل بار و خاموش کردن آتش وحریق برای نیروهای آتش نشان مورد استفاده بسیار زیادی قرار میگیرد.


بالگرد

طراحی این بالگرد توسط کارشناسان شرکت سیکورسکی از روی نمونه بالگرد دیگری به نام  S-60که مجهز به موتورهای پیستونی بود صورت گرفته است که البته کارخانه سازنده سعی در طراحی بالگردی با مشخصات بهتر و موتور قویتری داشت که مدل جدید تولید شده S-64 Skycrane  مجهز به موتورهای  پرقدرت توربوجت کارخانه "پرات اند ویتنی" هر کدام به قدرت 4500 اسب بخار گردید.
اولین پرواز بالگرد S-64 Skycrane  در نهم ماه می 1962 میلادی صورت گرفت و این بالگرد توانست باری را به وزن 9000 کیلوگرم  را تا مسافت 85 کیلومتر و بار دیگری را به وزن  6000 کیلوگرم  را تا مسافت 345 کیلومتر از مبداء پرواز خود حمل و جابجا کند، طراحی این بالگرد بر اساس طرحی به نام "شاسی پرنده" صورت گرفته بود چنین طراحی بالگرد با شاسی بلند اجازه میداد که بارهای حجیم و بزرگی را به راحتی حمل و جابجا کرد، حمل بار در این بالگرد می توانست بصورت کابینی برای حمل مسافران و یا بارهای حجیم و با شکل غیر هندسی منظم و یا کانتینیر در زیر بدنه بالگرد باشد،در سالهای بعد با تغییراتی زیادی که در روی این بالگرد صورت گرفته است و از موتورهای قوی تر و پیشرفته تر این در این بالگرد استفاده شده است که بدون فرود آمدن بر روی زمین و با استفاده از جرثقیل پرقدرتی که در زیر شاسی آن نصب گردیده است می تواند بارهای سنگینی را تا وزن 11340 کیلوگرم را حمل و جابجا کند ، بالگردی با چنین مشخصاتی تمامی خواسته های فرماندهان ارتش آمریکا را برآورد میکرد بنابراین فرماندهی ارتش آمریکا 105 فروند از این نوع بالگرد را به کارخانه سازنده سیکورسکی سفارش دادند که با نام CH-54 در یگانهای ارتش امریکا شناخته و مشخص گردیده است.
شرکت سیکورسکی در روی مدل ارتشی بالگرد سیکورسکی کانکس (کانتینیر) را با نصب صندلی برای حمل نیروهای پیاده ارتشی با تمامی وسایل و مهماتشان را به ابعاد 8,36x2,69x1,98 متر را ساخته بود که امکان حمل و جابجائی 60 نفر از نیروهای ارتشی را در زمان جنگ و نبرد مهیاء میکرد، این کانکس مجهز به سیستم روشنائی ،سیستم تهویه مطبوع و دو درب برای ورود و خروج نیروهای پیاده ارتشی مجهز گردیده بود.
از این بالگرد برای حمل و نقل هوایی بار در مناطق جنگی استفاده میگردید که مورد توجه بسیاری از فرماندهان ارتش امریکا قرار گرفت این بالگرد در جنگ و زدوخوردهای داخلی کشور ویتنام شرکت نموده است و از آن برای حمل و جابجائی نیروها و بارهای سنگین ارتشی و همچنین برای جمع آوری و حمل و جابجائی هواپیماها و بالگردهای تخریب شده از جبهه های مختلف جنگ در کشور ویتنام به پایگاههای ارتش آمریکا استفاده میکرد.
بالگرد سیکورسکی پس از مدتی خدمات مهم ترابری در یگانهای ارتش آمریکا کم کم جائی خود را با بالگرد ترابری شینوک ( Boeing CH-47 Chinook ) ساخته شده توسط شرکت بوئینگ می باشد تعویض گردید و در گارد ملی ارتش امریکا از مدل نظامی بالگرد سیکورسکی Sikorsky CH-54 تا سال 1990 میلادی در یگانهای مختلفی استفاده میگردید.


CH-54

ویژگیهای بالگرد ترابری و جرثقیل سنگین  Sikorsky CH-54 Tarhe امریکا:
خدمه پرواز(نفر): 3
طول (متر) : 21.46
قطر چرخانه(ملخ) اصلی(متر) :   21,95
قطر چرخانه (ملخ) دوم (متر) :   4.88
ارتفاع (متر) :   7.75
وزن خالی(کیلوگرم): 8 980
بیشترین حمل بار (کیلوگرم): 9 000
ماکزیمم وزن با بار (کیلوگرم): 21 000
پیشرانه :دو دستگاه  موتور توربو شفت  مدل 2 Pratt & Whitney T73-P-700
 قدرت موتور(اسب بخار) : 2 х 4 800
بیشینه سرعت پرواز(کیلومتر برساعت):169
ماکزیمم سرعت پرواز(کیلومتر برساعت): 203
حداکثر شعاع پروازی (کیلومتر): 370
ماکزیمم سقف پرواز (متر): 5600 
نرخ اوج گیری (متر/ ثانیه): 6,75

  • موافقین ۶
  • ۹۵/۱۰/۲۳
  • ۱۳۲۹ بار مطالعه شده است

نظرات (۲)

عجب غول خفنیه
سلام داداش
درواقع همون وانت هلیکوپتره دیگه (:

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.