دانشنامه دفاعی

گروه تخصصی دانشنامه دفاعی

دانشنامه دفاعی

گروه تخصصی دانشنامه دفاعی

دانشنامه دفاعی

روزنامه روسی راسیسکایا نوشت: سامانه‎های راداری «فارا یک» با توان نصب بر روی تسلیحات نیروهای پیاده نظام در هر شرایط آب و هوایی مواضع و نیروهای دشمن را ردیابی می کنند و نظامیان بدون اینکه خود را در معرض خطر آتش مقابل قرار دهند، عملیات شناسایی و شلیک را با ضریب اطمینان بسیار بالا انجام دهند.
این سامانه راداری با توان شناسایی دو کیلومتری انسانی و چهار کیلومتری زرهی مانند تانک تا کنون فقط در اختیار ارتش روسیه بوده است.
روسیه در چارچوب اجرای قراردادهای نظامی با سوریه افزون بر انجام عملیات بمباران و موشکباران یگان‎های نیروی هوافضای خود در این کشور که سبب زمین‎گیر شدن گروه‎های تروریستی بویژه داعش شده است، محموله‎های تسلیحاتی در اختیار نظامیان سوری گذاشته است.

 

روسیه سامانه راداری نظامی به سوریه تحویل داد+عکس


پیشتر نیز ارتش سوریه با دریافت آتشبارهای پرقدرت «توس 1 ای» معروف به «جهنم روسی» یا «پخته شدن در آفتاب» توانست در مناطق کوهستانی لاذقیه پیشروی کند و سنگرها و پایگاههای گروه‎های تروریستی بویژه داعش را ویران کند.
آتشبار جهنم روسی با برد 4،5 کیلومتر و شلیک 24 گلوله در هر بار، پس از برخورد به هدف در عرض چند ثانیه با تولید 1000 درجه سانتیگراد دما تا شعاع چند صد متری را با امواج ویران کننده دمایی انفجاری و حذف تمامی اکسیژن موجود منهدم می کند.

ایرنا

  • موافقین ۸
  • ۱۲۶۹ بار مطالعه شده است

فارا یک

نظرات (۲)

  • سیّد محمّد جعاوله
  • خوب خوب
  • مهدی ابوفاطمه
  • ان شالله شر داعش کم بشه
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی