دانشنامه دفاعی

گروه تخصصی دانشنامه دفاعی

دانشنامه دفاعی

گروه تخصصی دانشنامه دفاعی

دانشنامه دفاعی

مراسم بزرگداشت یاد و خاطره شهید مصطفی بدرالدین (ذوالفقار) از فرماندهان بلندپایه حزب‌الله در مجتمع سیدالشهداء(ع) واقع در ضاحیه جنوبی بیروت آغاز شد.

سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در این مراسم به سخنرانی پرداخت و گفت: در ابتدا به همه شما خوش‌آمد می‌گویم که در مراسم بزرگداشت شهید مصطفی بدرالدین تشریف آوردید و تشکر می‌کنم. از صمیم قلب به مادر شهید بدرالدین و همسر وی و پسر عزیز و دختران عزیزش و برادران و خواهران گرامی و همه اعضای خانواده و دوستانش و همرزمانش تسلیت و تبریک می‌گویم.

وی افزود: ما امروز در این عزا با هم شریک هستیم، زیرا این شهید هم فرزند خانواده کوچک و هم فرزند خانواده بزرگش بود. به همه خانواده‌های شهدا که صبر کردند و همچنین کسانی که به شهادت فرزندانشان در همه میادین و به‌ویژه شهدایی که در سوریه به شهادت رسیدند و این شهید فرمانده آنها بود، درود می‌فرستم.

دبیرکل حزب‌الله گفت: در این سخنرانی، سخنانم را به سه بخش تقسیم می‌کنم؛ در بخش اول درباره شهید بدرالدین، در بخش دوم درباره شهادت و جزئیات آن و در بخش سوم درباره بعد از شهادت وی و اینکه ما به کجا می‌رویم و موضع ما چیست سخن می‌گویم.

نصرالله با اشاره به شجاعت این فرمانده برجسته مقاومت ادامه داد: مصطفی بدرالدین از اولین نیروهای مقاومت بود که در مبارزه با دشمن صهیونیستی، پیش‌قراول مبارزان بود. وی از سال 1995 تا اواسط سال 1999 میلادی مسئولیت نظامی مرکزی در حزب‌الله را به‌عهده داشت و موفق شد هسته‌های مقاومت و کار مقاومت را توسعه دهد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان افزود: توسعه رسانه جنگی و جنگ روانی و همچنین کمین انصاریه از مهمترین دستاوردهای دوره مسئولیت شهید بدرالدین بود.

وی گفت: مهمترین چالش‌هایی که در دوره فرماندهی نظامی مرکزی بدرالدین رخ داد نبرد موسوم به خوشه‌های خشم و جنایت قانا بود.

نصرالله گفت: بعد از شهادت حاج عماد مغنیه بدرالدین مسئولیت دیگری را به‌عهده گرفت و از مهمترین دستاوردهای این دوران می‌توان به کشف شبکه‌های جاسوسی اشاره کرد. مصطفی در متلاشی کردن شبکه تروریسم در لبنان مشارکت کرد و تلاش‌هایی را که دستگاه‌های امنیتی لبنان در متلاشی کردن این شبکه‌ها انجام داده بودند، تکمیل کرد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان افزود: هنگامی که حزب‌الله تصمیم گرفت که وارد سوریه شود، مصطفی مسئولیت و رهبری یگان‌های حزب‌الله را در آنجا به‌عهده  گرفت و به‌لطف تلاش‌های او مقاومت به افتخار تحقق دستاوردها و جلوگیری از سقوط سوریه نائل شد.

نصرالله گفت: من در ابتدا پذیرفتم که مصطفی بدرالدین به مرزها برود و با فرماندهان ارتباط داشته باشد و سپس به لبنان بازگردد. من مانع رفتن او به سوریه می‌شدم، اما سید مصطفی می‌گفت که "‌نمی‌توانم چنین میدانی را از لبنان اداره کنم". بنابراین بیشتر وقتش را در سوریه گذراند و مسئولیت‌های سنگینی را در دشوارترین اوضاع به‌عهده گرفت.

دبیرکل حزب‌الله لبنان افزود: دشمن صهیونیستی کینه‌توز در حق ما انصاف را رعایت کرد اما کشورهای عربی به آمریکا و رژیم صهیونیستی بیشتر از خود آنها خدمت کردند.

وی گفت: ما 34 سال با دشمن صهیونیستی درگیر هستیم و هیچ‌وقت دروغ نگفتیم. این دشمن به صداقت و شجاعت ما اعتراف کرد اما کشورهای عرب مستعربه در صداقت ما شک کردند.

نصرالله ادامه داد: ما تحقیق و بررسی کردیم و هیچ نشانه‌ای دال بر دست داشتن رژیم صهیونیستی بر ترور شهید بدرالدین وجود ندارد. هرچند ما رژیم صهیونیستی را تبرئه نمی‌کنیم اما ما حتی دشمنان را متهم نمی‌کنیم و جنگ روانی ما با تمام جهان تفاوت دارد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان خطاب به صهیونیست‌ها گفت: ای صهیونیست‌ها، اگر به هرکدام از مجاهدان ما دست‌درازی کنید، واکنش ما آشکار و مستقیم خواهد بود، سخت و کوبنده و خارج از مزارع شبعا خواهد بود.

وی در ادامه سخنانش افزود: بر اساس اطلاعات به دست آمده گروه‌های تروریستی مسلح موجود در منطقه، شهید بدرالدین را به شهادت رساندند و ما نمی‌توانیم به خانواده این شهید چیزی غیر از این را بگوییم.

نصرالله گفت: از لحظه به شهادت رسیدن شهید مصطفی تا به امروز برخی اظهاراتی می‌شنویم که از خسارت‌های حزب‌الله سخن می‌گویند. حزب‌الله، سال‌های طولانی است که از هر جهت یک سازمان کاملی شده است.

دبیرکل حزب‌الله در ادامه تصریح کرد: هنگامی که فرماندهان بلندپایه ما به شهادت می‌رسند، خون آنها عزم و اراده‌ای جدید خلق می‌کند. هنگامی که شهید حاج عماد به شهادت رسید خیلی‌ها گفتند که بنیه حزب‌الله ضعیف خواهد شد اما قوی‌تر شد.

نصرالله گفت: تا هر زمان که مقاومت این مسئولیت را به‌عهده گیرد و در این راه حرکت کند و فرماندهان آن، این مسئولیت را بپذیرند، شهدای بیشتری تقدیم خواهیم کرد. ما هنگامی که تصمیم گرفتیم به سوریه برویم، بر اساس دیدگاه و فهم و تشخیص آشکار خطرات و فرصت‌ها به این کشور رفتیم.

دبیرکل حزب‌الله لبنان افزود: هر روز حقایق اهداف این نبرد و نقش آمریکا و غرب و همپیمانان منطقه‌ای آنها آشکار می‌شود. پشیمانی غرب از آنچه در سوریه و سؤال غرب از راه حل آنچه در این کشور رخ داده است آغاز شده است.

وی افزود: روشن است که چه‌کسانی از ‌تروریستی سوء استفاده کردند و از آنها حمایت کرد و آنها را از اقصی نقاط جهان جمع‌آوری کرد.

نصرالله افزود: ما در کار جهادی فقط یک یا 10 فرمانده نداریم، بلکه یک نسل فرمانده در اختیار داریم.

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت که همه داده‌های میدانی از چند سال قبل تاکنون دخالت عربستان در سوریه را ثابت می‌کند. این عربستان است که هیئت ریاض را در ژنو مدیریت می‌کند. عربستان قانون اساسی جدیدی در سوریه می‌خواهد، آیا این کشور اصلاً قانون اساسی غیر از حکومت پادشاه و دربار حاکم دارد؟ عربستان انتخابات ریاست جمهوری زودهنگام در سوریه می‌خواهد، آیا عربستان اصلاً انتخابات دارد؟

عربستان خواهان چندحزبی و چرخش قدرت در سوریه است، آیا این کشور خود چندحزبی است یا چرخش قدرت در آن صورت می‌گیرد؟

دبیرکل حزب‌الله افزود: همه داده‌ها نشان می‌دهد که سوریه به این دلیل هدف قرار گرفته شد که کشوری مستقل و خارج از سلطه آمریکا است.

نصرالله گفت: امروز اگر بشار اسد اعلام کند که در خدمت آمریکا و نقشه‌های رژیم صهیونیستی در منطقه است، جنگ پایان می‌پذیرد.

دبیرکل حزب‌الله تأکید کرد که گروه‌های تکفیری پروژه واحدی هستند و از لحاظ فکری و مالی از سوی عربستان و قطر و ترکیه حمایت می‌شوند.

نصرالله گفت که ارتش آمریکا و رژیم صهیونیستی با پرچم‌های سیاه با نام اسلام آمدند تا اهداف آنها را محقق کنند.

سید حسن نصرالله در پایان سخنان خود تأکید کرد: انتقام بزرگ ما برای خون سید مصطفی بدرالدین با حفظ مقاومت اسلامی و گسترش و حمایت از آن و همچنین ادامه حضور در سوریه و گسترش آن خواهد بود.

نظرات (۴)

  • سیّد محمّد جعاوله
  • استفاده کردم
    ممنون
    سلام خیلی ممنون بابت متن سخنرانی

    "دشمن صهیونیستی کینه‌توز در حق ما انصاف را رعایت کرد اما کشورهای عربی به آمریکا و رژیم صهیونیستی بیشتر از خود آنها خدمت کردند."
    این جمله ی سید خیلی حرف داره واقعا.. لعنت خدا بر آل سعود

    + اگر ممکنه این آهنگ کنار وب رو از حالت پخش خودکار بردارید تا هر کس خواست پخش کنه و برای همه از حجم اینترنت کم نشه.
  • حمیدرضا صادقی
  • یک نسل فرمانده در اختیار داریم.
    مرحبا
    خدا حفظ کنه این سید رو ..
  • ....مسعود ....
  • ممنونم و متشکر
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی