دانشنامه دفاعی

گروه تخصصی دانشنامه دفاعی

دانشنامه دفاعی

گروه تخصصی دانشنامه دفاعی

دانشنامه دفاعی

هشدار: اگر تیتیش مامانی و ای‌وای خواهر هستید به ادامه مطلب نروید

یکی از اسرار آمیز ترین موضوعاتی که بشر با آن سر و کار دارد موجودی فرا مادی به نام "جن" است. برخی از افراد بشر که تعداد آنها کم هم نیست تجربه ارتباط با این موجودات نا شناخته را داشته اند. ادیان آسمانی نیز اطلاعاتی فراوانی را در مورد جنیان در  اختیار بشر گذاشته‌اند.

در قرآن کریم علاوه بر اینکه در سوره های مختلف سخن از جنیان به میان آمده سوره ای نیز مستقل با نام جن وجود دارد. بخشی از این آیات به موضوع  ارتباط جن با انسان پرداخته اند و انسان را ازبرقراری ارتباط با آنها بر حذر داشته است. قرآن می فرماید:

وَ أَنَّهُ کانَ رِجالٌ مِنَ الْإِنْسِ یَعُوذُونَ بِرِجالٍ مِنَ الْجِنِّ فَزادُوهُمْ رَهَقاً (جن6)

و مردانى از انس به مردانى از جن پناه مى ‏بردند پس آنها (اجنّه) بر گناه و طغیان و ذلت اینان (انسان‏ها) می‌افزودند.


این بنده‌ی خدا هم به قول ما قزوینی‌ها تلیدس!
جای جن قالب کردن به خلق الله

جن پرستی 

ارتباط انسان با طایفه جن تا آنجا در میان بشر رواج پیدا کرد که برخی از افراد بشر به دلیل امتیازات مادی  که در فرمانبری از شیاطین به دست می آوردند به پرستش آنها روی می آوردند. در برخی از آیات قرآن کریم صریحاً به این مطلب اشاره شده که برخی از انسانها جنیان را پرستش می کردند. مثلاً در آیه40 و 41 از سوره سبأ آمده است:
(وَ یَوْمَ یَحْشُرُهُمْ جَمیعاً ثُمَّ یَقُولُ لِلْمَلائِکَةِ أَ هؤُلاءِ إِیَّاکُمْ کانُوا یَعْبُدُونَ. قالُوا سُبْحانَکَ أَنْتَ وَلِیُّنا مِنْ دُونِهِمْ بَلْ کانُوا یَعْبُدُونَ الْجِنَّ أَکْثَرُهُمْ بِهِمْ مُؤْمِنُونَ)

روزى را که خداوند همه آنان را بر مى‏ انگیزد، سپس به فرشتگان می‌گوید: «آیا اینها شما را پرستش مى‏ کردند؟!» آنها می‌‏گویند:
«منزّهى (از اینکه همتایى داشته باشى)! تنها تو ولىّ مایى، بلکه آنها؛  جنّ را پرستش مى‏ نمودند؛ و اکثرشان به آنها ایمان داشتند!»

وای به عاقب اینها (عذاب سختی در انتظارشان است. عذاب خیلی سخت)
اینها همسایه پولس و معاویه و یهودا و شمر خواهند بود. تردید نکنید

حقیقت جن پرستی 

پس از آنکه شیطان (که بر اساس قرآن از جنیان بود) با نافرمانی خداوند از درگاه الهی رانده شد. قسم خورد که انسان را از مسیر اطاعت  و بندگی خدا دور نماید و بیشتر انسانها را گمراه نماید.
(قالَ رَبِّ بِما أَغْوَیْتَنی‏ لَأُزَیِّنَنَّ لَهُمْ فِی الْأَرْضِ وَ لَأُغْوِیَنَّهُمْ أَجْمَعینَ)(39حجر)
گفت: پروردگارا، بدان سبب که مرا (به طرد از حضورت) به گمراهى افکندىمن نیز در روى زمین (همه کارهاى زشت را) براى آنها آراسته خواهم کرد و
همه آنها را گمراه خواهم نمود.
او وعده داد که بخشی از بندگان خدا را به بندگی و اطاعت خود خواهد کشاند. قرآن کریم  کلام شیطان را اینگونه نقل می نماید:
(...قالَ لَأَتَّخِذَنَّ مِنْ عِبادِکَ نَصیباً مَفْرُوضاً ) (نساء/118)
سوگند باد که از بندگان تو بهره‏اى معین (براى خود) خواهم گرفت. بر اساس این آیه همه تلاش شیطان بر این است که انسان را از اطاعت خداوند به اطاعت خود در آورد.  البته شیطان در این مسیر تنها نبوده و بخشی از جنیان و انسی‌ها را با خود همراه نموده است که قرآن آنها را حذب شیطان نامیده  است.
در مورد این جانورها بعدن توضیحات و مقالات بیشتری می‌گذاریم.
باید دانست پرستش جنیان همیشه به معنای اجرای اعمالی مثل نماز برای آنها نیست(اگر چه نماز هم از جمله اعمال جن پرستان است) بلکه مفهومی فراتر از آن دارد. و آن این است که انسان سر به اطاعت جنیان بسپارد و از آنها اطاعت کند. این عمل ایشان دقیقاً در مقابل خداپرستان است که سعی در فرمانبری از پروردگار عالم دارند و برای او نماز و مناسک دیگر دینی را اجرا مینمایند. بنابراین معنای جن پرستی این است که انسان به جای اطاعت از خدا و پیامبران الهی در اطاعت جنیان در آید. این همان چیزی است که خداوند در سوره یاسین  انسان را از آن بازداشته است:
(أَ لَمْ أَعْهَدْ إِلَیْکُمْ یا بَنی‏ آدَمَ أَنْ لا تَعْبُدُوا الشَّیْطانَ إِنَّهُ لَکُمْ عَدُوٌّ مُبینٌ وَ أَنِ اعْبُدُونی‏ هذا صِراطٌ مُسْتَقیمٌ) (61یس)
اى فرزندان آدم، آیا به شما (به وسیله پیامبران و عقول خودتان) سفارش نکردم که شیطان را نپرستید که او مسلما براى شما دشمنى آشکار است؟!و فقط مرا بپرستید که این راه مستقیم است؟!

دقت کنید: ممکن است صاحبان اجنه کارهایی کنند که در نظر شما یا یک مؤمن حتا از کرامات محسوب شود. خیلی باید دقت کنید.

جن پرستی امری نسبی است

هر اندازه انسان به دعوت طایفه فریبکار جن به گناهان آلوده شود به همان اندازه از ولایت شیطان سهم دارد و از ولایت خداوند خارج می شود. بنابراین همانگونه که انسانها در پرستش خداوند درجاتی دارند و متناسب با درجات ایمان و بندگی از خداوند پاداش دریافت می دارند جن پرستی نیز مراتب و درجاتی دارد. مرتبه ای از پرستش جنیان همان اطاعت از آنها و ارتکاب گناهان است. اگر انسان در مسیر اطاعت از جنیان باقی بماند به مراتب بالاتری از پرستش آنها می رسد و  شیطان نیز به عنوان تشکر از آنها قدرتهایی شیطانی به آنها اعطا می کند تا لذت پرستش شیطان را بیش از گذشته درک کنند و در نتیجه هر چه بیشتر به فرمان شیطان در آیند تا آنجا که در زمره یکی از حزب شیطان قرار گیرند. انسانهایی که امروز به زندگی خود را با فرمان شیطان سامان داده اند همان بهره شیطان و دیگر جنیان از بندگان خدا هستند. 
اسْتَحْوَذَ عَلَیْهِمُ الشَّیْطانُ فَأَنْساهُمْ ذِکْرَ اللَّهِ أُولئِکَ حِزْبُ‏ الشَّیْطانِ أَلا إِنَّ حِزْبَ‏ الشَّیْطانِ هُمُ الْخاسِرُونَ (مجادله19)
شیطان بر آنها مستولى شده پس یاد خدا را از خاطرشان برده است، آنان حزب شیطانند، آگاه باش که حزب شیطان همان زیان‏کارانند.

پس از این مرحلت، هلاکت است
آنچه در زمان ما به نام آیین شیطان پرستی شناخته می شود مرحله‌ای پیشرفته از اطاعت و ولایت شیطان است که مناسک و آداب خاص خود را دارد اما مراحل پایین تر جن پرستی همان آلوده شدن به گناهان است که نوعی فرمانبری از شیاطین وسوسه گر است. 

نویسنده: سید مهدی خدایی

این مطلب را بازنشر دهید

پی‌نوشت:
یک مورد را در مورد تصویر چهارم بگویم. صاحبان اجنه در واقع خود را هم در اختیار اجنه می‌گذارند. یک رابطه دو طرفه که جز انحطاط در بر نخواهد داشت.
دقت کنید. یک اجنه باز ممکن است در وهله‌ی اول با این موضوع روبرو شود که اجنه‌ی مزبور چند کار برایش انجام دهد. اما مواردی پیش می‌آید که اجنه نیز از وی چیزی طلب می‌کند. مثل اینکه «تصویر خودت را در مضحک‌ترین شرایط منتشر کن» یا «با محارمت زنا کن» یا چیزهایی مانند این.
پس همانطور که گفتم با دقت مطالعه بفرمایید.

دانشنامه دفاعی (آنتی داعش)

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی