دانشنامه دفاعی

گروه تخصصی دانشنامه دفاعی

دانشنامه دفاعی

گروه تخصصی دانشنامه دفاعی

دانشنامه دفاعی

بیسیم

این بیسیم در کشور به نام فاتح معروف بود اما سازنده اصلی این بی‌سیم آلمان میباشد. برد مفید این نوع بی‌سیم ١٠ کیلومتر است که با وجود موانع کمتر میشود. این بی‌سیم با دیگر بی‌سیم های هم نوع خود بایک فرکانس ثابت در ارتباط هستند همچون “واکی تاکی” و نیاز به سایت، دکل مادر و یا مرکز پیام ندارد. مختصرا به صورت شبکه عمل می‌کند بدون نیاز به دکل مادر. وزن آن نزدیک ١٠کیلوگرم بوده و معمولا بصورت کوله پشتی و یا روی کمر بسته و حمل می‌شود.

بیسیم

طریقه کارکرد با بی‌سیم پی آرسی ٧٧

١- جایگاه نصب آنتن.

٢- قسمت powerاصلی دستگاه می‌باشد که به صورت پیچی باز می‌شود و زمانی که سرپیچ باز باشد رساندن برق به دستگاه قطع می‌باشد وبا بستن سرپیچ جریان بر قرار می‌شود. درعکس بصورت بسته نشان داده شده است.

٣- این قسمت به آنتن ماشین وصل می‌شود. زمانی که ماشینی را به این بی‌سیم مجهز می‌کنند.

۴- این قسمت وضعیت باند نام دارد و کار آن دسته بندی طول موج است که در دو دسته تقسم شده اولی بین (۵٢-٣٠) و دومی بین (٧۵-۵٣) مثالا اگر شما فرکانسی مد نظرتان است مانند(۴٣.۰۵) چون این فرکانس بین (۵٢-٣٠) می‌باشد، پس باید روی این دسته، شاسی را بچرخانید و اگر فرکانس بالاتر از ۵٢ بود مانند( ٠٠. ۶٢) روی دسته (٧۵-۵٣)می‌چرخانیم. کل طول موج بی‌سیم تا فرکانس٧۵ می‌باشد.

۵- شاسی تنظیم فرکانس، که هر کدام طرف خودش را می‌چرخاند و صفحه مابین هم عدد ثبت فرکانس را نشان می‌دهد.

۶- جایگاه اتصال گوشی و یا هدفون، هر دو جایگاه، مشترک می‌باشد. لازم به ذکر است که در گوشی یک شاسی وجود دارد که هنگام صحبت باید آن را نگه داشت، و بعد از صحبت شاسی را رها کرد.

٧- پیچ تنظیم صدا است.

٨- کلید روشن کردن دستگاه وآن را در حالت مختلف قرار دادن می‌باشد ، حالت اول SQUELCH که این حالت میزان شارژ باطری را نشان می‌دهد. با شنیدن خش خش بلندگو، میزان شارژ را نشان می‌دهد، اگر خش خش بلند بود شارژ خوب است.

حالت بعدی RETRANS است که برای مخابره وارسال مکالمات از آن استفاده می‌شود ومعمولا روی این حالت باید ثابت باشد.

٩- ته بی‌سیم جایگاه باطری قرار دارد که اگر در پوش آنرا باز کنید باطری نمایان می‌شود، باطری آن هم دوطرفه است. اگر باطری تمام شد باطری را پشت رو کرده و جایگاه دیگر باطری را به دستگاه وصل کنید. (این شماره در عکس مشخص نیست و در واقع ته دستگاه می‌باشد)

میلیتاری

  • موافقین ۶
  • ۸۶۱۸ بار مطالعه شده است

PCR-77

VCR-77

بیسیم

فاتح

نظرات (۴)

  • سیّد محمّد جعاوله
  • متشکرم
    استفاده شد
    متشکرم مطالب خوبیه
    چه بی سیم باکلاسی هست
  • آشپزی آیکابان
  • مطلب مفیدی  بود
    سپاس
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی