دانشنامه دفاعی

گروه تخصصی دانشنامه دفاعی

دانشنامه دفاعی

گروه تخصصی دانشنامه دفاعی

دانشنامه دفاعی

مراسم رونمایی و استقرار عملیاتی از سامانه‌های راداری نظیر و بینا با حضور امیر فرزاد اسماعیلی ازطریق ویدئو کنفرانس برگزار شد.

رادار بردبلند و کاملا بومی نظیر یک سامانه راداری با دقت بسیار بالا در تفکیک است که توانایی آشکارسازی و شناسایی اهداف با سطح مقطع راداری پایین را داشت و مقاوم در برابر موشک‌های ضد رادار است و می‌تواند اهداف را در برد بیش از 800 کیلومتر و با ارتفاع 100 هزار پا کشف کند.

همچنین سامانه راداری بینا که یک رادار کنترلی سه بعدی است دقت بسیار بالایی در تفکیک دارد و از قابلیت آشکارسازی و شناسایی اهداف با سطح مقطع راداری پایین برخوردار است و می‌تواند اهداف رادار گریز را کشف کند. این رادار توانایی مقابله با جنگ الکترونیک دارد.

گفتنی است نمونه مشابه این دو رادار تاکنون در جهان گزارش نشده و به صورت 100 درصد بومی توسط متخصصان کشورمان طراحی، ساخت و به بهره‌برداری رسیده است.

این دو رادار پیش از این در روز شنبه هفته جاری توسط امیر اسماعیلی رونمایی شده بود و حالا از طریق ویدئو کنفرانس در 2 نقطه کشور استقرار عملیاتی یافته و به شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور پیوست.


تصویری که خبرگزاری‌ها گذاشته‌اند مربوط به رادار کاوش است طبق تجربه تا ساعتی دیگر تصاویر منتشر میشوند
تسنیم
  • موافقین ۶
  • ۸۷۶ بار مطالعه شده است

رادار بینا

رادار نظیر

نظرات (۱)

  • جنجال پیکس جنجالی
  • 100000 فوت(پا) برابر است با 30.48 کیلومتر
    دانشنامه دفاعی:
    بله
    30,480
    میشود و ارتفاع مناسبی است چنانکه هیچ پنهانکاری رسمن نمیتواند تا این ارتفاع پرواز کند.
    قدرت شناسایی این ارتفاع برای بمب افکنی مثل بی-2 مشخص میکند که رادار ایرانی به احتمال زیاد این بمب افکن را در فاصله‌ای حدود 180 تا 220 کیلومتری کشف میکند. (البته با توجه به صحبت‌هایی که از گوشه و کنار در مورد توانایی رادارهای جدید گفته میشود) به عقیده بنده موشک هارم که غربزده‌ها سعی در بزرگ جلوه دادن آن دارند نمیتواند از پس این رادار بر بیاید و از توضحیات امیر هم چنین چیزی استنباط میشد که منبع شلیک در فاصله‌ای بیش از برد موشک توسط رادار شناسایی میشود.
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی