دانشنامه دفاعی

گروه تخصصی دانشنامه دفاعی

دانشنامه دفاعی

گروه تخصصی دانشنامه دفاعی

دانشنامه دفاعی

ترکیه می‌گوید از اظهارات ایران مبنی بر حمایت آنکارا از داعش و تبادل نفتی با این گروه تروریستی «شگفت‌زده» شده است.

تانجو بیلگیچ، سخنگوی وزارت خارجه ترکیه، روز یک‌شنبه گفت چیز مهمی در اتهامات ایران وجود ندارد که بتوان آن را «جدی» گرفت.
 
رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه، به تازگی ادعا کرده که به حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، هشدار داده است چنانچه صحبت درباره خرید نفت داعش در ترکیه ادامه یابد، ایران هزینۀ گزافی پرداخت خواهد کرد.
 
وی همچنین مدعی شد پس از این اظهارات، مقامات ایرانی حرف خود را پس گرفته‌اند و اخبار مربوط به خرید نفت از داعش را از وب‌سایت‌های خبری حذف کرده‌اند.
 
در واکنش به این ادعاها، وزارت امور خارجه ایران روز جمعه از ترکیه خواست «نزاکت و احترام متقابل در روابط» را رعایت کند.
 
پیشتر روسیه، اردوغان و اعضای خانوادۀ او را به دست داشتن در مبادلات نفتی با داعش متهم کرد. 
 
همچنین به تازگی دادگاهی در ایتالیا پرونده‌ای علیه بلال اردوغان، پسر رئیس جمهور ترکیه، به اتهام پولشویی به جریان انداخته است.
 
وکیل شاکی خصوصی این پرونده می‌گوید بلال مبلغ قابل توجهی پول از ترکیه به ایتالیا منتقل کرده است.
 
این در حالی است که وزارت دفاع روسیه چهارشنبۀ گذشته تصاویری ماهواره‌ای منتشر کرد که نشان می‌دهد گروه تروریستی داعش بیش از 200 هزار بشکه نفت را با دست‌کم 1722 تریلی نفت‌کش از سوریه و عراق به کشورهای دیگر به ویژه ترکیه منتقل می‌کند.
 

روابط مسکو و آنکارا پس از آن که جت‌های ترکیه یک جنگندۀ سوخوی 24 روسیه را هنگام عملیات علیه تروریست‌ها در خاک سوریه سرنگون کردند، پرتنش شده است.

نظرات (۱۰)

ترکیه باید نتیجه خیانتش به دنیای اسلام رو بده....اینارو هوا ورداشته که بزرگ شدن خبر ندارن سپر بلای اروپا شدن خخخ
دانشنامه دفاعی:
ترکیه تبیه می‌شود آنهم به سختی
...
ناتو به محض اینکه متوجه شود روابط ترکیه و روسیه به نقطه بی‌بازگشت رسیده ترکیه را کنار می‌گذارد.
اللهی زودتر ریشه کن شن . روشونو برم شگفت زده هم میشن دارن عین چی به دنیا خیانت میکنن داعش پرورش میدن خدا لعنتشون کنه بعد انکارم میکنن
دانشنامه دفاعی:
خدا لعنتشان کند
خدا لعنتشان که از عربستان هم بدترند
خدا این قوم ظالم و فاسد را از روی زمین محو کند ان‌شاءالله
خدایا ما کشتی شکستگانیم دریاب ما را
الهی زمین دیگر تاب حرمت شکنی ها را ندارد٬ بگو باز آید فرزند زهرا را
واقعا در برابر این همه جنایت دیگه نمیدونی چی بگی٬ تا کجایه دنیا میخوان خیانت و جنایت کنن... خدا نگذره ازشون
دانشنامه دفاعی:
خدا لعنت کند ترکیه و ملتش را
خدا لعنت کند حامیان داخلیش را که یا احمقند یا خودشان را به آن راه زده‌اند و به خاطر لعنت گفتن به ترکیه ما را شماتت می‌کنند و حدیث هم می‌آورند.
این ملعونان بروند روایاتی که از پیامبر صلوات الله علیه در مورد خانواده نجس سفیان است را بخوانند.
بروند سخنان امام سجاد علیه السلام را بخوانند.
بروند برخورد امام حسین علیه السلام با یزید را بخوانند.
این بدبخت‌ها می‌خواهند از ائمه ما یک موجود عجیب و غریب مثل آنچه که مسیحیت از حضرت روح الله مسیح علیه السلام که درود خدا بر او و مادر پاکش باد؛ ساخته‌اند بسازند.
  • دانشنامه دفاعی
  • خدا لعنت کند ترکیه و ملتش را
    خدا لعنت کند حامیان داخلیش را که یا احمقند یا خودشان را به آن راه زده‌اند و به خاطر لعنت گفتن به ترکیه ما را شماتت می‌کنند و حدیث هم می‌آورند.
    این ملعونان بروند روایاتی که از پیامبر صلوات الله علیه در مورد خانواده نجس سفیان است را بخوانند.
    بروند سخنان امام سجاد علیه السلام را بخوانند.
    بروند برخورد امام حسین علیه السلام با یزید را بخوانند.
    این بدبخت‌ها می‌خواهند از ائمه ما یک موجود عجیب و غریب مثل آنچه که مسیحیت از حضرت روح الله مسیح علیه السلام که درود خدا بر او و مادر پاکش باد؛ ساخته‌اند بسازند.

    ما یک دوست مشترک داریم که خودش را عقل کل می‌داند. چون از نام مستعار استفاده می‌کند مشخصاتش را به عرض نمی‌رسانم. این بنده خدا (اگر واقعن بنده خدا باشد.. بر خلاف آنچه که از ظاهر او بر می‌آید)  از بنده مکدر است که چرا ترکیه‌ی ظالم و دون پرور را لعن می‌کنم.
    پاسخ کامنتی که در پست «ترکیه‌ی نجس: از اظهارات ایران شگفت‌زده شدیم» برای کامنت مرجان خانم گذاشتم را بخوانید.
    البته تنظیماتی انجام دادم که کامنت‌های این دوست مشترک به صورت خودکار حذف و هرزنامه تلقی شوند. اگر دو تا کامنت برای ما بگذارد خود به خود تا چند ماه هر چه که می‌نویسد به صورت هرزنامه شناخته می‌شود و دیگر نمی‌تواند برای کسی کامنت بگذارد.

    اختیار دارید؛ من آن جواب را نوشتم زیرا می‌دانستم به جز شما و بقیه خواهران و برادران خود او هم می‌آید آن را می‌خواند. با این دید به موضوع نگاه کنید متوجه عرضم خواهید شد.
  • دانشنامه دفاعی
  • نه؛ کامنت‌هایش به طور خودکار پاک می‌شوند. دنبالش نگردید در چند پست قبل مربوط به عثمانی کامنت می‌گذارد.
    اصولن من به کسانی که تو خطاب می‌کنند یا از ضمیر اول شخص در موردم استفاده می‌کنند جواب نمی‌دهم.
    اخلاقم است. برای کسی که می‌نویسم نهایت احترام را رعایت می‌کنم. تحمل هم نمی‌کنم کسی که بیست سال از من کوچکتر است با لحن غیر رسمی مرا خطاب قرار دهد. یکی از دلایلی که کامنت‌های این شخص در فهرست هرزنامه قرار گرفته همین عدم رعایت نزاکت در مورد برخورد با بزرگترش است.
    دوم اینکه شدیدن عاشق و سینه چاک عثمانی است و من با کمال میل حاضرم این افراد را سلاخی کنم. عرض کردم با کمال میل و رغبت این کار را می‌کنم.
    از چند قشر به شدت نفرت دارم. کسانی که دوست آمریکا هستند. کسانی که می‌گویند فلسطین به ما مربوط نیست. کسانی که در مورد بقیع بی تفاوت هستند و کسانی که به عثمانی علاقه دارند. این اقشار که ذکر کردم از نظر من در زمره‌ی بی‌شرفان قرار دارند.
    بله منم به شخصه از آدم های گستاخ و بی ادب متنفرم.اتفاقا بنده یه خواهر دارم که اینقدر روی این قضیه تاکید میکند حتی به خودشون اجازه نمیدن  بنده رو تو صدا بزند وهمیشه به شاگردانش هم این نکته رو گوش زد میکند و حتی یک کودک 3 ساله رو هم با  ضمیر شما صدا میزند .ایشون  الگوی بنده هستن
    دانشنامه دفاعی:
    احسنت به این خواهرمان
    والله، بنده هم با کودکان اگر چه با زبان کودکانه سخن می‌گویم اما نهایت ادب را به خرج می‌دهم. این وصیت پدربزرگم بود. همیشه مرا آقا... صدا می‌کرد.
    دقیقن یک روز قبل از وفاتشان به عیادت ایشان رفتم. نوه بزرگشان بودم. ایشان در بستر مرگ بودند. اما تلاش می‌کردند که بلند شوند بایستند. با عجله خودم را رساندم و دستشان را بوسیدم. همیشه به من و پدر و عموها و عمه‌ها سفارش می‌کردند با هم مهربان باشید و به هم احترام بگذارید.
    برای همین است که نمی‌توانم نسبت به گستاخی بی تفاوت باشم.
    خواهر زاده‌ام امیر محمد و شما خطاب می‌کنم... قربانش بروم؛ آنقدر این بچه مؤدب است که آدم از گفتگو با او لذت می‌برد.
    موضوع همین است خواهرم. آدم باید از بچه‌گی یاد بگیرد که به دیگران احترام بگذارد. این موضوع هم دلیل نمی‌شود که نسبت به گستاخی دیگران بی تفاوت باشد یا با ظالم هم مؤدبانه برخورد کند..
    اشداء علی الکفار
    رجوع کنید به برخورد مولایمان حسین علیه السلام با یزید.
    بله همینطور است.جانم فدای راه امام عزیزم.همان قضیه اشتباه وضو گرفتن پیر مرد و برخورد دو عزیز ه خانم فاطمه زهرا که سراسر ادب در تذکرشان به آن پیرمرد نشان داده شده .بله باید درس گرفت  از امامان بزرگوار 
    دانشنامه دفاعی:
    امام حسین علیه السلام برای ابد مسیر حق و باطل را مشخص کرده‌اند. امام حسن علیه‌السلام هم همیشه درس صبر و استقامت و حکمت را داده‌اند.
    چطور می‌شود از فرزندان امیر المؤمنین و خانم فاطمه چیزی جز این انتظار داشت؟
    إن شاءالله در مسیر اسلام حسینی شویم.
    دانشنامه دفاعی:
    ان‌شاءالله
  • آنتی صوفی
  • شگفت زده شدن بیچاره ها فکرشم نمیکردن:))))))
    لینگ زیر را مطالعه کنید
    خوابی که وهابی های سعودی برای شیعیان دیدند
    http://www.yjc.ir/fa/news/5420401/%D8%A7%D9%81%D8%B4%D8%A7%DB%8C-%D9%86%D9%82%D8%B4-%D8%B9%D8%B1%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D9%88-%D9%82%D8%B7%D8%B1-%D8%AF%D8%B1-%D8%B4%DA%A9%D9%84-%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D8%B9%D8%B4-%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%A8%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D8%B3%D8%B9%D9%88%D8%AF%DB%8C-%D9%87%D8%A7-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%B4%DB%8C%D8%B9%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%AF%DB%8C%D8%AF%D9%86%D8%AF
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی