دانشنامه دفاعی

گروه تخصصی دانشنامه دفاعی

دانشنامه دفاعی

گروه تخصصی دانشنامه دفاعی

دانشنامه دفاعی
آمریکایی ها تروریست های حاضر در منطقه را به تروریست تندرو و میانه رو تقسیم کرده اند. نکته قابل تامل این قضیه آنجا است که آمریکایی ها خود را صاحب حق می دانند که بنا بر تشخیص خود، فقط نوع خاصی از تروریستها، قابلیت هدف قرار گرفتن را دارا هستند و باید فضای فعالیت برای بقیه انواع تروریست ها باز باشد.

http://media.jamnews.ir/Original/1394/07/15/JamNewsImage06270232.jpg

البته بر اساس تعاریف بین المللی، تروریست به کسی یا کسانی گفته می شود که با استفاده از ارعاب و وحشت و کارهای جنایت کارانه بخواهد به اهداف خود یا اربابان خود دست پیدا کند که البته اکثر این اهداف هم سیاسی است. حالا ظاهرا اگر این اهداف سیاسی تروریست ها با اهداف غربی ها و در صدر آنها آمریکا یکی باشد آن تروریست یک تروریست اصلاح طلب یا میانه رو و خوب است که باید از آنها حمایت شود اما اگر اهداف تروریست ها مخالف اهداف آمریکایی ها باشد آنها انسانهای جانی و بسیار خطرناکی هستند که همه جامعه جهانی باید بر علیه آنها قیام کنند.

جالب تر اینکه هر گروه یا سازمانی که با آمریکایی ها مخالفتی داشت باشد به زعم یانکی ها تبدیل به تروریست می شود مثل حزب الله لبنان یا انصارالله در یمن و...

یک نکته حائز اهمیت در این موضوع تبدیل تروریست خوب به بد و بالعکس است به گونه ای که گروه های القاعده و طالبان که در سالهای دور بر علیه شوروی در افغانستان مبارزه می کردند جزو تروریست های خوب و مورد حمایت آمریکا بودند اما بعد ها برای اینکه زمینه ساز حضور آمریکایی ها در افغانستان و عراق شوند، همان القاعده و طالبان تبدیل به تروریست های خطرناکی شدند که آمریکایی هارا مجبور به حمله و لشکر کشی به مواضع آنها در عراق و افغانستان کرد!

 

البته ایالات متحده حدود پانزده سال پیش به افغانستان و سپس عراق لشکر کشی کرد و تصمیم داشت این تروریست ها را از بین ببرد اما طی این سال‌ها تنها کاری که انجام نداد نابود کردن این تروریست ها بود. امری که خود شبهه ادامه همکاری ایالات متحده با این تروریست ها را تقویت می کند.

 

گاهی هم پیش می آید که یک گروه تروریستی در یک کشور، تروریست بد به حساب می آید اما همان گروه در کشور همسایه تبدیل به تروریست خوب می شود. به طور مثال آمریکایی ها به گفته خود در حال بمباران مواضع داعش در عراق هستند و داعش را در عراق یک گروهک تروریستی می دانند اما همین آمریکایی ها داعش را در سوریه حمایت کرده و آنها را جزو تروریست ها خوب به حساب می آوردند.

چندی است که ایالات متحده مدعی مبارزه با تروریست ها در منطقه خاورمیانه است اما عملکرد این کشور و همپیمانانش تنها چیزی را که نشان نمی دهد تلاش برای مبارزه با تروریست ها است.

آمریکایی ها از تحویل هواپیماها و سلاح هایی که ارتش عراق، پیشاپیش خریداری نموده خودداری می نمایند و در شرایط مختلف اقدام به انتقال هوایی سلاح و مهمات به نیروهای محاصره شده داعش در عراق می کنند. ترکیه وکشورهای عرب حوزه خلیج فارس که همپیمانان ایالات متحده نیز هستند از هیچ گونه پشتیبانی انسانی و لجستیکی و مالی دریغ نمی کنند و ایالات متحده نمی تواند انکار کند که در جریان کمک های کشورهای عرب منطقه به تروریست ها نیست.

البته همانطور که همه مطلع هستند بیشتر تروریست های در حال جنگ در سوریه را خارجی ها و حتی غیر آسیایی ها تشکیل میدهند اما جالب اینجا است که غربی ها جدیدا نام "مخالفین میانه رو سوری" را برای تروریست های حاضر در سوریه انتخاب کرده اند در حالی که این تروریست ها نه سوری هستند و نه میانه رو.

 یکی از دلایل مهم مخالفت غربی ها با ائتلاف ایران و روسیه و عراق و سوریه هم همین است که آنها ترس از آن دارند که این ائتلاف بتواند تروریست هایی که غربی ها سالها برای پرورش آنها وقت و هزینه گذاشته اند نابود کند.

  • موافقین ۳
  • ۴۷۶ بار مطالعه شده است

نظرات (۵)

مرگ به هر کی که به خاطر پول هر غلطی میکنن خدایا اینا همونایین که خلیفه ی زمین قرار دادی
  • دانشنامه دفاعی
  • شلیک موشک کلاب از دریای مازندران
    دانشنامه دفاعی:
    http://www.aparat.com/v/BzTLx
  • ایمان سلمانی
  • خخخخخخخخخخخخ
    واقعا که..........
    اصلا از شکلشون بدم میاد....اُه
    دانشنامه دفاعی:
    فکر کنم فقط مادرشان از قیافه‌شان خوشش بیاید.
    البته خیلی هم مطمئن نیستم. مادر یکی از اینها مصاحبه کرده بود و برای بچه‌اش مرگ و عذاب آرزو میکرد.
    میگفت این دیگر بچه‌ی من نیست. این جهنمی است. رفته به مقام سیده زینب اهانت کند..
  • پیمان پورجبار
  • با سلام.سگ به اینها شرف دارد.
    امریکا هم هر گروه را که خودش برای منافع خودش بهترمیبیند صاحب حق میداند.
    غافل از اینکه خود دولت امریکا معلم تمام تروریست ها است...
    دانشنامه دفاعی:
    سلام برادر بزرگوارم
    خدا لعنتشان کند.
    خیلی بدبخت هستند.
    کسی که ولایت علی علیه السلام را ندارد.. وای به حالش
    کسی که به معاویه لعنت الله علیه میگوید امیرال.. وای به روزگارش..
    وای به روزگارش
    نفرین رسول الله دنبال اینهاست
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی