دانشنامه دفاعی

گروه تخصصی دانشنامه دفاعی

دانشنامه دفاعی

گروه تخصصی دانشنامه دفاعی

دانشنامه دفاعی

خبرگزاری رویترز با اشاره به سیل مهاجرت پناهجویان از سوریه، عراق و افغانستان به سمت مرزهای اروپا اعلام کرد، تلاش غربی‌ها برای سرنگونی نظام سوریه و ایجاد حکومت‌هایی که دوست آنها به حساب آیند با شکست مواجه شد و تروریست‌هایی که زاده و پرورده خود غربی‌ها بودند آتشی افروختند که دامن آنها را گرفت.
به گزارش تسنیم به نقل از این روزنامه انگلیسی «اتحادیه اروپا تصور می‌کرد با براندازی حکومت‌های منطقه از قفقاز گرفته تا صحرای آفریقا دولت‌هایی بر سر کار خواهند آمد که زنجیره دوستان غرب را تکمیل و اهداف آنها را تامین خواهند کرد در حالی که برعکس شد و هم‌اکنون نه تنها از سوی حلقه‌ای از دوستان احاطه نشدیم بلکه حلقه‌ای از آتش ما را احاطه کرده است.»
گفتنی است چهار سال درگیری در سوریه و ظهور تروریست‌هایی همچون داعش، جبهه النصره، جیش‌الفتح و... و ایجاد جنگ و ناآرامی در این کشور و همسایه‌های آن موجب آوارگی و مهاجرت میلیون‌ها نفر از مردم این کشورها به سمت اروپا شده است.
کشورهای اروپایی ابتدا تصور می‌کردند که می‌توانند از موضوع پناهجویان استفاده کرده و به نفع خود بهره‌برداری نمایند در حالی که پی بردند مشکلات ناشی از اسکان مهاجران به اندازه‌ای زیاد و غیرقابل کنترل است که نمی‌توانند به راحتی از عهده آن برآیند و مشکلات اجتماعی و اقتصادی عدیده‌ای برای آنها به بار خواهد آورد به همین دلیل در آتشی که خود برافروخته بودند گرفتار شدند و اکنون راهی برای نجات پیدا نمی‌کنند.

  • موافقین ۵
  • ۴۶۵ بار مطالعه شده است

آوارگان

فتنه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی