دانشنامه دفاعی

گروه تخصصی دانشنامه دفاعی

دانشنامه دفاعی

گروه تخصصی دانشنامه دفاعی

دانشنامه دفاعی

مسلسل سبک

مسلسل سبک ام پی 7

این اسلحه که در کنار اسکورپیون و ام پی 5 از بهترین مسلسل های سبک دنیا به حساب میاید ساخت کارخانه هکلر اند کخ آلمان است. این اسلحه با وزن کم و نرخ آتش و کالیبر مناسبی که دارد مورد استقبال قرار گرفته و در جنگهایی مانند جنگ عراق و جنگ افغانستان نیز به کار گرفته شده است.

ام پی 7 بر عکس هم سلف خود ام پی 5 که از مهمات 9×19 پارابلوم و لوگر استفاده میکرد از مهمات 4.6 میلیمتری استفاده میکند. این مهمات دارای طول پوکه بلندتر یا به عبارتی دارای ابعاد 4.6×30 میلیمتری است که سرعت دهانه به مراتب بالاتری یعنی سرعتی بالغ بر 735 متر بر ثانیه میدهد. اگر چه کوچک بودن و طول کوتاه لوله موجب میشود که برد مؤثر 200 متری سلاح ناکارآمد به نظر برسد، لیکن استفاده از ریل تثبیت کننده تجهیزات نشانه روی، سبک بودن و کیفیت ساخت بالای اسلحه میتواند از مزایای فوق العاده MP7 باشد و دستکم به کاربر اجازه بدهد تا برد حدود 100 متر را با دقت نسبتا مناسبی مورد هدف قرار دهد. هر چند که ماموریت و تعریف استفاده از مسلسل سبک برای بردهای بالاتر از 50 متر نیست اما میشود این را به عنوان یک مزیت غیر قابل چشم پوشی برای ام پی 7 در نظر گرفت.

طراحی T شکل این اسلحه با توجه به تجربه مناسب طراحی های دیگر میتواند از جمله مزایای این سلاح به شمار برود و آن را به عنوان جانشینی مناسب برای ام پی 5 مطرح کند. مهمات MP5 در اوزان 26 و 31 و 42 گرین تولید شده است.

ام پی 7

مسلسل سبک MP7

محصول هکلر اند کخ آلمان

کالیبر 4.6 HK

مهمات مصرفی 4.6×30

خشاب 20-30-40 تیری

مکانیسم گلنگدن قفل چرخشی

مکانیسم مسلح سازی گاز غیر مستقیم باروت، پیستون کورس کوتاه

طول لوله 180 میلیمتر

طول سلاح 638 - 415 میلیمتر با قنداق باز - جمع

وزن 1.9 کیلو خالی

برد مؤثر 200 متر

نرخ آتش 950 دور در دقیقه

در اینستاگرام ما را همراهی کنید

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی