دانشنامه دفاعی

گروه تخصصی دانشنامه دفاعی

دانشنامه دفاعی

گروه تخصصی دانشنامه دفاعی

دانشنامه دفاعی

EXTRA

ارتش رژیم صهیونیستی طی سالهای اخیر نوعی راکت توپخانه ای را به سازمان رزم خود اضافه کرده است که Extra نام دارد. این راکت که شکل نیمونیکExtended Range Artillery است، دارای 450 کیلوگرم وزن کامل می باشد که وزن سرجنگی آن 125 کیلوگرم است و  وزن بدنه راکت نیز 325 کیلوگرم است. قطر این راکت 300 میلیمتر و طول آن نیز 3970 میلیمتر بوده و دارای برد نهایی 150 کیلومتر است.
این راکت یکی از دقیقترین راکت های ساخته شده در جهان به شمار می رود که CEP آن در ماکزیمم برد آن معادل 10 متر است که رقمی بسیار جالب توجه است. این راکت ها دارای محفظه های شلیک مخصوص به خود هستند که به صورت کامل بر روی خودروی پرتاب کننده آن قرار می گیرند. به این معنی که راکت ها درون سیلوهای یک بار مصرف قرار دارند و توسط جرثقیل مربوطه، بر روی خودروهای پرتاب کننده قرار داده می شوند و پس از شلیک نیز سیلوها دور انداخته می شوند.

EXTRA

این راکت قدرتمند و دوربرد هم اکنون در سیستم راکت انداز لینکس مورد استفاده قرار می گیرد و اسرائیل و جمهوری آذربایجان از استفاده کنندگان از این راکت هستند.

راکت مزبور برای اولین بار در سال 2009 در نمایشگاه صنایع نظامی پاریس به نمایش در آمد. این راکت توسط کارخانجات IAI و یا همان Israel Aircraft Industries و IMI تولید شده است که در واقع این راکت حاصل تجربه این دو کارخانه معروف و با سابقه می باشد که در زمینه ساخت موتور ، سرجنگی و سیستم هدایت تجربه های فراوانی دارند.
راکت اکسترا در پد های 4 تایی تولید می شود و استفاده از آن نیز بسیار آسان است. هزینه تولید پایین این راکت به نسبت کارآیی فوق العاده آن یکی از برتری های این راکت می باشد.

دانلود ویدئو

  • موافقین ۳
  • ۲۵۱۳ بار مطالعه شده است

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی