دانشنامه دفاعی

گروه تخصصی دانشنامه دفاعی

دانشنامه دفاعی

گروه تخصصی دانشنامه دفاعی

دانشنامه دفاعی

در حال حاضر در صنعت ساخت هواگردهای بدون سرنشین ؛ نوع عمود پرواز آن در حال گسترش می باشد. پهپادهای عمود پرواز می توانند در میدان عمل بسیار کوچک بسیار موثر بوده و قابلیتهای یک هلیکوپتر کوچک را داشته باشند.به عنوان مثال در قایق های نظامی تندرو و یا ناوچه ها که قابلیت حمل بالگرد را ندارند بسیار مفید و کارآمد هستند.به علاوه کنترل و فرماندهی این نوع پرنده ها بسیار ساده بوده و در میدان های نبرد انعطاف پذیری بالایی را به اپراتور خود می دهند.

پهپاد


کمپانی دارگون‌فلای با همکاری کمپانی هریس موفق به ساخت نوع جدیدی از پرنده‌های بدون سرنشین عمود پرواز شده‌اند که علاوه بر توانایی نشست و برخاست عمودی و در هر مکانی، امکان تولید برای حمل محموله‌های سنگین را نیز دارد. این پهپاد که سیستم آن بر اساس سیستم‌های بالگردهای شینوک طراحی و ساخته شده است، کار بسیار نویی در این زمینه به شمار می‌رود. و در طراحی آن از یک سنجاقک الهام گرفته شده که در معماری آن نیز مشهود است. این پهپاد با نام DP-6 قابلیت مخفی‌کاری تا 150 متری هدف را دارا است اما بیشتر برای دیدبانی در مرزهای به کار گرفته خواهد شد.


پهپاد

هواگردDP-6 Whisper  بالگردی عمود پرواز با دو پروانه سه پر می‌باشد که قابلیت انجام ماموریت کنترل نوار مرزی؛ شناسایی؛ کسب اطلاعات از اهداف و آنالیز آن و همچنین حمل بارهای سنگین را داراست. این پهپاد بنا به نیاز نیروهای نظامی مستقر در خاور میانه و با توجه به شرایط و اقلیم خاص این منطقه طراحی و ساخته شده.برای تامین نیروی اتصالات الکتریکی این بالگرد از دو عدد باطری قابل شارژ استفاده می شود.

این هواگرد قابلیت حمل انواع سیستم های مخابراتی؛ الکترونیکی و اپتیکی و همچنین سنسورهای حساس حرارتی و بویایی را دارد و در مواقعی هم می تواند در جهت شناسایی و یافتن مجروحان و ارسال موقعیت آنها به تیم های امدادی مورد استفاده قرار گیرد.


مشخصات فنی :
طول بدون روتورها : 1.83 متر
طول با روتورها : 3.48 متر
عرض : 0.386 متر
ارتفاع : 0.62 متر
وزن ناخالص: حدود 22 کیلو
وزن خالی : حدود 10 کیلو

میزان بار قابل حمل: 26 lbs
حداکثر مداومت پرواز : 1 ساعت
حداکثر سرعت : 70  نات
شعاع عملیاتی : 80 کیلومتر
ارتفاع پروازی : 4570 متر

  • موافقین ۳
  • ۲۵۸۵ بار مطالعه شده است

نظرات (۱)

پهپاد جالبیه کافیه دست بچه های ایران بیفته تا بهسازی روش انجام بدن و ارتقاعش بدن
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی