دانشنامه دفاعی

گروه تخصصی دانشنامه دفاعی

دانشنامه دفاعی

گروه تخصصی دانشنامه دفاعی

دانشنامه دفاعی

تک تیرانداز

اسلحه تک تیرانداز کالیبر 12,7x108 میلی متر КSVК  "کرد" در سال 2004 میلادی در کارخانه اسلحه سازی "دگتریف"  شهرکاورف روسیه طراحی و ساخته شده است( این اسلحه بر پایه اسلحه کالیبر بزرگ SVN-98 که در سال 1990 میلادی ساخته شده بود طراحی گردیده است) و پس از گذشت مدت زمان زیادی سرانجام در سال 2013میلادی در یگانهای ارتش روسیه قرار گرفت.


KSVK

 اسلحه تک تیرانداز КSVК  "کرد" بر اساس سیستم بولپاپ طراحی گردیده و کار میکند (در اسلحه های با سیستم بولپاپ خشاب در پشت سیستم چکاننده و ماشه قرار گرفته است) سیستم بولپاپ باعث کوتاهتر شدن طول و وزن اسلحه تک تیرانداز КSVК  "کرد"  نسبت به دیگر اسلحه های تک تیرانداز کالیبر بزرگ غربی و روسی گردیده است.

اسلحه تک تیراندازКSVК "کرد" با قطرلوله ضخیم و بزرگ طراحی گردیده و با آهنگری سرد پرداخته و ساخته شده است که دقت زیادی را در تیراندازی در فواصل زیاد برای نیروی تک تیرانداز محیاء میکند.
برای شلیک به اهداف واقع شده در فواصل دور دست در روی این اسلحه دوربین اپتیکی pso-1 نصب گردیده است که این دوربین اغلب در روی اسلحه های تکتیرانداز روسی مدل S.V.D نصب می شود.
اسلحه تک تیرانداز КSVК "کرد"  برای هدف گرفتن و تخریب زره نفر برهای نظامی که با زره سبک و ضعیف می باشند و همچنین نیروهای پیاده ای که جلیقه ضد گلوله بر تن دارند استفاده می شود و گلوله این سلاح قادر به عبور از جلیقه های ضد گلوله سری پنجم تا فاصله 1500 متری می باشد.
اسلحه تک تیرانداز КSVК "کرد" بوسیله گلنگدن مسلح می شود لوله اسلحه مجهز به ترمز برگشتی است که باعث کمتر شدن لگد و عقب نشینی قنداق اسلحه نسبت به سلاح های دیگر تا سه مرتبه گردیده است ضمنا"  قنداق اسلحه КSVК "کرد"  به پد نرمی مجهز شده است که ضربه به شانه تک تیرانداز را کم و نرم تر گردانیده است و این باعث بالارفتن دقت در شلیک و نشانه روی با این اسلحه گردیده است.


KSVK

مشخصات اسلحه تک تیرانداز КSVК کرد به شرح زیر می باشد:
کالیبر(میلیمتر):12,7×108
طول لوله اسلحه(میلیمتر): 1000
طول اسلحه: (میلیمتر): 1420
وزن اسلحه بدون مهمات و دوربین نشانه روی اپتیکی و دو پایه(کیلوگرم) : 11
ظرفیت خشاب اسلحه:  5گلوله
سرعت گلوله(متر بر ثانیه):850—900
برد مفید با سیستم نشانه گیری اپتیکی(متر): 2000

  • موافقین ۴
  • ۲۰۰۱ بار مطالعه شده است

نظرات (۱)

سلام
پس کجایی عزیز؟
خیلی وقت بود آپ نمی کردی؟
ممنون
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی