دانشنامه دفاعی

گروه تخصصی دانشنامه دفاعی

دانشنامه دفاعی

گروه تخصصی دانشنامه دفاعی

دانشنامه دفاعی

بنا به اعلام معارضان سوریه، تعداد نیروهای ارتش و گروههای مقاومت، در بخش جنوبی استان «حلب» در شمال افزایش یافته است و در چندین نقطه درگیری‌ها بین نیروهای سوری و معارضان مسلح افزایش یافته است.

به نوشته پایگاه خبری آرانیوز، در پی آماده شدن نیروهای سوری برای اجرای عملیات، گروههای معارض در جنوب حلب و شرق ادلب نیز اتاق عملیات مشترک ایجاد کرداه‌ند.

«مصطفی سلیمان» یکی از فرماندهان معارضان، در گفت‌وگو با آرا نیوز، می‌گوید: نیروهای دولت سوریه دو گروه شده‌اند که یک گروه در کوه «عزان» به سمت شهرک «عبطین» و از آن‌جا به سمت شهرک «الزربه» حرکت کرده‌اند و گروه دیگری در محور «کفر عبید» برای حرکت به سمت مزارع «خان طومان» تجمع کرده اند.

همچنین درگیری های پراکنده در اطراف شهرک‌های «هوبر»، «العیس» و «تل البنجیره» شکل گرفته و جنگنده‌های روسیه در حال پشتیبانی از نیروهای دولتی سوریه هستند.

در پی تحرکات جدید ارتش سوریه و نیروهای مقاومت در جنوب حلب، گروههای تررویستی جنوب حلب و شرق ادلب ائتلافی تحت عنوان گردان «برکان الجنوب» ایجاد کرده‌اند.

به نوشته پایگاه خبری «آرا نیوز» معارضان مسلح در این مناطق به تاکتیک جنگ پارتیزانی روی آورده‌اند و سعی دارند تا از دید هواپیماهای روسیه به دور باشند.

فارس

  • موافقین ۱۰
  • ۱۲۷۶ بار مطالعه شده است

نظرات (۳)

  • مهدی ابوفاطمه
  • ان شالله پدرشونو در بیارن

    این معارضان هنوز هم با استان اسکندرون ترکیه (استانی که در سال 1920 تریکه از سوریه غصب کرد ) گذرگاه (الدانا ) و کلی مرز زمینی برای قاچاق دارند . البته منطقه به نظر کوهستانی است و پیشروی ارتش سوریه سخت است . ازادی حلب چند ماه طول میکشد ؟
    دانشنامه دفاعی:
    بستگی به شرایط نبرد دارد
    چون هوا به سوی گرم شدن می‌رود شرایط برای تروریست‌ها ساده‌تر خواهد بود
    اگر معارضان و داعش به حجم انبوهی از موشک های زمین به هوا و سامانه های راداری متحرک مجهز شوند ارتش روسیه چه عکس العملی خواهد داشت ؟ اگر تلفات زیادی بدهند (20 تا هواپیمایشان هدف قرار گیرد ) انوقت سربازان روسی متزلزل شده و افکار عمومی روسیه خروج از جنگ را خواهد خواست (انها اهل شهید دادن نیستند ).
    دانشنامه دفاعی:
    نگران این موضوع نیستم
    موشک‌های ضد تششع از قبل به سوریه منتقل شده‌اند
    به محض مشاهده اولین سامانه پدافندی در دست تروریست‌ها موشک‌های دوربرد در اختیار یمن قرار می‌گیرد.
    سوریه از دست عربستان و ترکیه خارج شده
    هر اتفاقی که بیفتد از این پس به نفع جبهه مقاومت خواهد بود.
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی