دانشنامه دفاعی

گروه تخصصی دانشنامه دفاعی

دانشنامه دفاعی

گروه تخصصی دانشنامه دفاعی

دانشنامه دفاعی

سردار امیرعلی حاجی‌زاده ظهر امروز در نشست "ایران موشکی" در دانشگاه فردوسی مشهد اظهار داشت: از بدو پیروزی انقلاب اسلامی ایران، در مردم و مسئولان دو نگاه و رویکرد وجود داشت؛ نگاه نخست، رویکرد استقلال‌طلبانه و انقلابی بود که امام(ره)، ملت و رهبری این نگاه را دنبال می‌کردند و در مقابل عده‌ای نیز نگاه خوش‌بینانه به غرب داشتند.

وی افزود: عده‌ای معتقد هستند که دنیا کدخدایی دارد و باید در پازل بزرگ آنها قرار بگیریم تا مسائل خود را پیش ببریم. این تفکر امروزه مطرح نمی‌شود بلکه از زمان دولت بنی‌صدر شروع و تا دولت فعلی این تفکر ادامه داشته است. در این تفکر به غرب خوش‌بین هستند و بر این باورند که همه سیاست‌ها بایستی بر این اساس تنظیم شود.

فرمانده هوافضای سپاه با تأکید بر اینکه ما پیش از پیروزی انقلاب از سیم‌ خاردار تا سلاح سبک وابسته بودیم، گفت: ما از روز اول در تحریم تسلیحاتی بودیم اگرچه امروز هم صددرصد خودکفا نشده‌ایم ولی بیش از 85 درصد از نیازهای خود را در داخل کشور تأمین می‌کنیم؛ آن 15 درصد مربوط به مراحل نهایی تحقیقات است که تا 2 سال آینده تکمیل می‌شود و می‌توانیم بگوییم به طور کامل خودکفا شده‌ایم.

حاجی‌زاده خاطرنشان کرد: امروز ما بزرگترین قدرت منطقه در بخش تأمین تسلیحات هستیم و می‌توانیم این ادعا را داشته باشیم که وابسته به جایی نیستیم و موشک‌هایمان از نوع کوتاه‌برد، میان‌برد و سوخت‌های رادارهایمان را خود تأمین می‌کنیم.

وی اظهار داشت: آموزش، تعمیرات و پشتیبانی مسائل پیچیده‌ای است که همه آنها در داخل کشور پشتیبانی می‌شود، جلوه واقعی توانمندی‌های ما در حال حاضر در منطقه به نمایش گذاشته شده است؛ غرب این عقیده را مطرح کرده است که بشار اسد باید سرنگون شود چون حلقه واسط با مقاومت است؛ آنها بر این باور بودند که سوریه باید تجزیه شود و در این راه ترکیه، قطر و عربستان پول‌های زیادی را خرج کرده‌اند ولی اراده نظامی ما این نبوده است.

فرمانده هوافضای سپاه افزود: آمریکایی‌ها پس از آنکه از عراق خارج شدند بر آن بودند که مجدداً بر عراق برگردند و این کشور را تجزیه کنند، اگر اراده رهبر انقلاب و کمک نظام ما نبود آنها بغداد را هم گرفته بودند.

حاجی‌زاده با تأکید بر اینکه نگاه انقلابی در پبشبرد اهداف حائز اهمیت است گفت: اگر تفکر انقلابی نداشتیم سیاست‌های آمریکا در منطقه اعمال می‌شد. این در حالی است که آمریکا در تمام اطراف کشور ما در حال خرج کردن پول نیست، داخل هم که بماند. از روزنامه‌نگار، بخش رسانه و بخش نرم‌افزار استفاده کرده و در این راه پول خرج می‌کنند تا برای ناامن‌سازی کشور اقدامی انجام دهند.

فرمانده هوافضای سپاه با تأکید بر اینکه آمریکا دل، جرأت و جسارت درگیری در برابر ارتش، سپاه پاسداران و بسیج را ندارد، عنوان کرد: ما توانسته‌ایم به لحاظ تسلیحاتی خودکفا و بومی شویم، با این وجود آنها کدام گلوگاه را می‌خواهند بگیرند تا پیشرفت ما را متوقف کنند؟ غرب در ارتباط با ایران هیچ‌کاری را نمی‌تواند از خارج انجام دهد به جز اینکهبا نفوذ، ورود داخل، دستیابی به مراکز قدرت و دسترسی به افراد تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر تا سیاست‌های خود را عملیاتی کند.

حاجی‌زاده خاطرنشان کرد: در این باب رئیس‌جمهور امتیازاتی به آنها داده و سعی کرده نظر آنها را جلب کند، تا حدی پیشرفت‌هایی در این مورد صورت گرفته است؛ پیام عاشورا در 1400 سال گذشته با پیامی که رئیس‌جمهور در مورد عاشورا داده‌اند متفاوت است. رئیس‌جمهور پیام عاشورا را پیام مذاکره دانستند ولی ما پیام عاشورا را به گونه‌ای دیگر شنیده‌ایم، این گفته رئیس‌جمهور گواه این مطلب است که تحریم‌ها اثر کرده است.

وی تصریح کرد: اگر بنا بود با اعتدال با تعریف از انقلاب مشکلات حل شود باید مصداق حل مشکلات در گوشه‌ای از دنیا دیده می‌شد و یا نمونه‌ای از رفع مشکلات در مسائل به عینه مشاهده می‌شد؛ این گفته‌ها بر اساس اطلاعات است نه تحلیل سیاسی. در این 30 ماه که مذاکره صورت گرفته باید مشکلات تا حدی حل می‌شد ولی هر زمان که پرتاب موشکی داشتیم کار جاسوسی آنها نیز شروع می‌شد. آنها دست از دشمنی بر نمی‌دارند و از هدف اصلی خود که ساقط کردن نظام است چیز کمتری نمی‌خواهند. آنها از بیرون نمی‌توانند کاری کنند ولی از داخل به واسطه نفوذ می‌توانند دانه به دانه دستاوردهای ما را حذف کنند.

فرمانده هوافضای سپاه با تأکید بر اینکه رهبری فرموده‌اند "مشکل غرب با ما هسته‌ای نیست و آنها خواستار آنان که به سراغ دستاوردهای موشکی ما بیایند" گفت: هدف غرب ریشه‌کن کردن این نظام است؛ آنها به ضعیف‌ترین حوزه ما که اقتصاد است حمله کرده‌اند بدان جهت که در این 37 سال افرادی انقلابی که با روحیه جهادی به صورت مستمر نیامده‌‌اند که کار کنند.

حاجی‌زاده خاطرنشان کرد:‌ گزینه روی میز آمریکا تنها شامل مسائل نظامی نیست بلکه شامل بحث جنگ و تهاجم در ابعاد مختلف است. آمریکا اراده‌ای برای جنگ ندارد ولی در این باب در حال جمع‌آوری اطلاعات خود است. در بحث جنگ نیمه‌سخت با ناامن‌سازی و در بخش نرم با دست‌درازی در مسائل فرهنگی دامن‌زدن به اعتیاد و ورود به مسائل اخلاقی بر آن است که به نفوذ خود دامن بزند. ما هر چه داریم از توان داخلی است که باید تبدیل به مطالبه شود.

وی گفت: برداشت من از توانمندی‌های کشور در حاضر این است که در شرایطی همچون اوایل انقلاب قرار داریم با وجود آنکه نیروهای مستعد زیادی داریم ولی تنها می‌توانیم از بخش کوچکی از نیروها بهره‌مند شویم. ما به عنوان سپاه به تنهایی قادر نیستیم استعدادهای فراوان و مستمر را در بخش‌های مختلف به کار گیریم.

فرمانده هوافضای سپاه در مورد تعامل سپاه با دولت گفت: این تعامل وجود دارد ولی بالاتر از سپاه رهبری وجود دارد که سیاست‌ها و منویات رهبری به صورت علنی مطرح می‌شود. نگاه دولت به غرب خوش‌بینانه است ولی رهبری به غرب نگاه بدبینانه دارند. امروز رهبری به پاسدارانی که ملوانان آمریکایی را دستگیر کرده‌ بودند مدال می‌دهد و فردا رئیس‌جمهور به تیم مذاکره‌کننده مدال می‌دهند این گونه رفتارها شایسته قشر ارزشی نیست.

حاجی‌زاده در مورد وضعیت ایران در حوزه طراحی جنگنده‌ها، اظهار داشت: این امر بیشتر در دست ارتش است و ما در بحث بدون سرنشین کار کرده‌ایم با این وجود با وزارت علوم صحبت‌هایی شده است و بناست هواپیمای بمب‌افکن را در دست راه‌اندازی قرار دهیم.

وی در مورد پولهای دریافتی برجام و صرف این درآمدها در جبهه مقاومت عنوان کرد: دولت تا آنجایی که توانسته به نیروهای مسلح کمک کرده است ولی در 2 سال گذشته مشکلات اقتصادی به کشور فشار آورده است؛ دست دولت باز است که این پول‌ها را در چه راهی خرج کند.

فرمانده هوافضای سپاه خاطرنشان کرد: پایگاه‌های آمریکا در منطقه بسیار است ولی این پایگاه‌ها زیر برد موشکی ما قرار دارند، اگر بخواهند با ما بجنگند باید به منطقه ما بیایند، علت اینکه به موشکی با برد بیش از 2 هزار کیلومتر نیاز نداریم این است که برایش هدفی نداریم چون بر این باوریم که اگر غرب بخواهد با ما بجنگد باید به نزدیک منطقه ما بیاید در صورتی که جنگی رخ دهد ما رژیم صهیونیستی و کشورهای منطقه را در قد و قواره خود نمی‌بینیم و در واقع برای ما عددی نیستند. اگر کشور ما در معرض جنگ قرار گیرد تهدید خود را در سطح کشور آمریکا می‌دانیم.

  • موافقین ۹
  • ۱۰۹۹ بار مطالعه شده است

نظرات (۱)

  • مهدی ابوفاطمه
  • احسنت
    باریکلا
    خدا قوت
    ان شالله همیشه مؤید و پیروز باشند.
    مهمتر از فعالیت های نظامی و تولید قدرت نظامی،‌ فکر سالم و منطقی و دشمن شکنه که این عزیزان دارند و همینه که مقدمات رشد و تعالی رو فراهم می کنه.
    شما هم موفق باشید
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی