دانشنامه دفاعی

گروه تخصصی دانشنامه دفاعی

دانشنامه دفاعی

گروه تخصصی دانشنامه دفاعی

دانشنامه دفاعی
ساعتی پیش السومریه نوشت: در بیانیه مشترک گروه های مقاومت اسلامی عراق آمده است: گروه های مقاومت اسلامی مردم را به برگزاری تظاهرات گسترده در روز چهارشنبه این هفته در اعتراض به اعدام شیخ نمر باقر النمر فرامی خوانند.

گروه های مقاومت اسلامی اعلام کردند : مقاومت اسلامی با حفظ منافع ملی عراق در زمان مناسب به جنایت عربستان در اعدام شیخ نمر پاسخ مناسب را خواهد داد. گروه های مقاومت اسلامی همچنین خواستار اخراج سفیر عربستان شدند و افزودند : مقاومت اسلامی از دولت می خواهد که سفیر عربستان را اخراج و سفیر عراق را از ریاض فرابخواند. مقاومت اسلامی عراق بر لزوم اجرای حکم اعدام صادر شده برای تروریست های زندانی عربستانی تأکید کرد و افزود: دولت باید حکم اعدام تروریست های عربستانی را که خون مردم عراق را ریخته اند ، هر چه زودتر اجرا و محصولات عربستانی را نیز تحریم کند .
"ابو آلاء الولائی" دبیر کل گردان های سید الشهداء روز دوشنبه اعلام کرد که گروه های مقاومت اسلامی درباره قطع روابط دیپلماتیک با عربستان متفق القول هستند. وزارت کشور عربستان روز شنبه این هفته از اعدام شیخ نمر باقر النمر خبر داد. این جنایت آل سعود با اعتراضهای گسترده‌ای در عربستان و کشورهای مختلف دنیا همراه شد.
شرکت کنندگان در تظاهرات کربلا درخواست کردند روابط کشورشان با عربستان سعودی قطع شود.
شرکت کنندگان در این تظاهرات در شعارهای خود درخواست کردند که محکومان سعودی در زندانهای عراق به صورت عادلانه مجازات شوند.
"حسن العبودی" رئیس فراکسیون الاحرار در شورای استان کربلا به سومریه نیوز گفت: جریان صدر در اکثر استانهای عراق برای محکوم کردن جنایت آل سعود در قتل شیخ نمر تظاهرات برگزار کرد.
العبودی درخواست کرد که سفارتخانه‌ها و نمایندگی های سعودی در عراق بسته شوند، و همه روابط با آل سعود قطع شود، و کالاهای حامیان تروریسم به ویژه عربستان، قطر و ترکیه تحریم شوند.
روز دوشنبه همچنین تظاهرات گسترده‌ای در منطقه سبز بغداد برگزار شد. شرکت کنندگان در این تظاهرات هم خواستار بسته شدن سفارت سعودی و اخراج سفیر این کشور از عراق شدند.
"مقتدی صدر" رهبر جریان صدر شنبه گذشته از مردم عراق خواست در اعتراض به جنایت آل سعود در اعدام شیخ نمر، تظاهرات کنند. صدر از دولت عراق خواست مانع از فعالیت سفارت سعودی در بغداد شود.
مردم و فعالان استان بصره در جنوب عراق نیز با برگزاری تظاهرات در اعتراض به این جنایت آل سعود، از دولت عراق خواستند کالاهای عربستان سعودی را تحریم کند و سفارت این کشور در بغداد را ببندد.
تظاهرکنندگان در بصره، اجرای حکم اعدام تروریستهای سعودی را خواستار شدند.
"حیدر عبدالامیر سلمان" از برگزارکنندگان این تظاهرات به سومریه نیوز گفت: مردم درخواست کردند که یکی از خیابانهای بصره به نام شهید النمر نامگذاری شود، زیرا وی یک فعال حقوقی شجاع و یک عالم دین بود.
سلمان تأکید کرد که پیروان ادیان و مذاهب مختلف و افرادی با گرایشهای متفاوت سیاسی در این تظاهرات شرکت کردند، واین یک تظاهرات طایفه‌ای نیست، بلکه هدف از این تظاهرات محکوم کردن ظلم و تروریسم دولت سعودی است.

گروه های مقاومت اسلامی عراق نیز با صدور بیانیه مشترکی مردم را به شرکت در تظاهرات روز چهارشنبه دعوت کردند. این گروه ها همچنین از دولت عراق خواستند که سفیر عربستان را از بغداد اخراج و سفیر عراق را از ریاض فرابخواند.

همچنین در رابطه با به شهادت رساندن شهید نمر باقر النمر ترکیه بالاخره موضع رسمی خود را اعلام کرد و مقام ترکیه‌ای گفت که ترکیه با اعدام شهید نمر و اعدام‌های سیاسی مخالف است. این در حالی است که ترکیه خود بزرگ‌ترین ترور سیاسی در میان مخالفان را در سطح غرب آسیا انجام می‌دهد. از خبرنگاران گرفته تا فعالان سیاسی هیچ یک از شر دولت هیتلری اردوغان در امان نبوده و نیستند.

  • موافقین ۱۱
  • ۷۵۷ بار مطالعه شده است

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی