دانشنامه دفاعی

گروه تخصصی دانشنامه دفاعی

دانشنامه دفاعی

گروه تخصصی دانشنامه دفاعی

دانشنامه دفاعی

خبرگزاری ایتارتاس روسیه به نقل از یک مقام ارشد نظامی امروز جمعه گزارش داد که تحویل سامانه اس 300 به ایران در ماه ژانویه آغاز می‌شود.

این منبع نظامی گفته است که تحویل اولین سامانه از اس 300 در ماه ژانویه آغاز و در ماه فوریه(فوریه) به پایان می‌رسد. به گفته وی، ایران دومین سامانه را در ماه اوت یا سپتامبر 2016 دریافت خواهد کرد.

وی تاکید کرد که روسیه تمام تعهدات خود را در زمینه تجهیز ایران به سامانه پدافند هوایی اس 300 انجام خواهد داد.

به گفته این مقام ارشد روسیه، حدود 80 متخصص ایرانی در زمینه نحوه استفاده از این سامانه در آکادمی هوای فضای موژیسکی روسیه آموزش خواهند دید. متخصصان ایران از ماه ژانویه آموزش خود را در این آکادمی آغاز خواهند کرد و به مدت 4 ماه به طول خواهد انجامید. براساس این گزارش، هزینه‌های این دوره آموزشی 4 ماهه در قرارداد پیش بینی شده است. پس از آن متخصصان ایران در ماه مه به خانه بازخواهند گشت.

به گفته این منبع روس، براساس قراردادی که میان دو طرف در ماه سپتامبر 2015 امضا شد، اولین سامانه از اس 300 برای انجام مراحل تست و آزمایش فورا به منطقه «کاپوستین یار» منتقل شد. در حال حاضر مراحل تست آن رو به اتمام است و منتظر تاییدیه نهایی است.

مشرق

  • موافقین ۹
  • ۶۷۶ بار مطالعه شده است

نظرات (۵)

اس چهارصد میخواهیم . اس سیصد مال اون زمان بود که قرار داد بستیم و روسیه همش بدقولی میکرد . الان اگر روسیه ادعای هم پیمانی با ایران را دارد باید به ما اس چهارصد بدهد
  • گوهریا ...
  • باسلام آقا یاور
    ببخشید عرضی داشتم
    کلاس پهپاد شناسی را یادتان هست دیگر خبری از این کلاس نیست
    اگر اجازه هست  بنده این بحث پهپاد شناسی را بر عهده بگیرم و چون امتحانات دی ماه هم شروع شده یه کمکی وقت دارم روی این طرح کار کنم و توی دی ماه یک کلاس یا یک پست تهیه کنم و در فرصت مناسب بفرستم  البته به شیوه دیگر و از صفر درصد تا صد دردصد
    البته اگر اجازه دهید
    دانشنامه دفاعی:
    علیکم السلام
    چرا که نه برادر
    انجامش بدهید.
    والا بنده دیدم علاقه نشان نمی‌دهند دیگر دنبال نکردم.
    می‌خواستم بعد از اینکه تک به تک پهپادها را معرفی کردم بروم سراغ معرفی اطلاعات و مشخصات.
    البته یکی از دوستان علاقه‌مند هستند که این موضوع دنبال شود.
    اما خب، به خاطر یک نفر نمی‌شود کلاس اجرا کرد.
    شروع کنید اگر این بار بازخورد داشت بنده هم ادامه می‌دهم.
  • گوهریا ...
  • باسلام
    البته چون امتحانات هستش تا آخر دی طول میکشد و بعد از دی توی اولین فرصت مطالب رو منتشر می کنم
    به اصطلاح یه جور جمع و جور باشه که همه آدمی بتونه ازش سر در بیاره
    دانشنامه دفاعی:
    فکر خوبی است...
    علی آقا، من انتهای مطالب می‌نویسم حق نشر برای دانشنامه محفوظ است به خاطر این سایت‌هاست.
    چون مقاله یاک 24 را در آی آر ارتش هم گذاشته بودم طرف بدون مجوز منتشر کرد. پرسیدم چرا گفت از مدیران آی‌آر اجازه گرفتم. گفتم مدیران آی‌آر رفقای من هستند و نویسنده‌ی مقاله هم من هستم.
    خلاصه.. می‌دانید که کار با ورد پرس را بلد نیستم. خیلی هم سعی کردم اما نتوانستم موفق شوم.
    این مقالاتی که می‌گذارم را خودتان اگر صلاح دانستید در اوج بگذارید. آی‌دی که برایم ساختید همان است. پسوردش تغییر نکرده... اگر مایل بودید تمام آنها را باز نشر دهید.
    توی این دو سه ما چند بار می‌خواستم بگویم گفتم یک وقت موضوع جوری‌جا نیفتد که سوء تفاهم شود. برای همین هر دفعه با خودم گفتم (بگذار دفعه‌ی بعد) اما الان که حرفش افتاد بهتر دیدم موضوع را در میان بگذارم.
  • گوهریا ...
  • باسلام اقا یاور
    با کمال میل
    چه سوء تفاهمی . . . .
    این وردپرس هم برای خودش مشکلی شده اما مشکل ما که نیستش حتما مقالات خوب شما را هم قرار می دهم فقط یه سوالی روی تصاویر مقالاتتان واتر مارک قرار دهم که مشکلی نیست . . . .
    دانشنامه دفاعی:
    علیکم السلام
    خودتان چی فکر می‌کنید؟
    مقاله مال دانشنامه است! واتر مارکتش هم باید مال دانشنامه باشد.
    اگر برایتان دشوار است مسئاله‌ای نیست اصراری ندارم.
  • گوهریا ...
  • نه مسئله ای نیست فقط یک سوال پرسیدم که آن هم چندان اهمیتی نداشت