دانشنامه دفاعی

گروه تخصصی دانشنامه دفاعی

دانشنامه دفاعی

گروه تخصصی دانشنامه دفاعی

دانشنامه دفاعی

مشخص شدن دقیق این موضوع که رژیم صهیونیستی از چه نوع موشکی برای هدف قراردادن محل سکونت شهید سمیر قنطار در سوریه استفاده کرد، دشوار است اما با توجه به سابقه استفاده از موشک های اسپایس، برخی کارشناسان معتقدند اینبار هم صهیونیست ها از این سلاح استفاده کرده‌اند.

درحمله سحرگاه بیست و نهم آذرماه هواپیماهای رژیم صهیونیستی به منطقه ای مسکونی در منطقه جرمانا در اطراف دمشق، سمیر قنطار از فرماندهان مقاومت و تعدادی از شهروندان سوری و رزمندگان مقاومت به شهادت رسیدند.

جنگنده‌های ارتش اسرائیل ظاهرا از داخل مرزهای اشغالی به سمت ساختمان محل سکونت شهید قنطار شلیک کردند.
براساس این گزارش برای اجرای این حمله  از جنگنده‌های اف 15  استفاده شد و ساختمان محل استقرار سمیر قنطار با 4 تن مواد منفجره به وسیله 4 موشک هوشمند رژیم صهیونیستی موسوم به " اسپایس" هدف قرارگرفت.
موشک‌های هوا به زمین SPICE (مخفف کلمات smart/precise impact/cost-effective) نوع پیشرفته بمب اسرائیلی Popeye ساخت کمپانی رافائل است که با نصب جی پی اس (مدل اسپایس 1000)از بمبهای غیر هدایت شونده تبدیل به بمب‌های هدایت شونده می‌شوند که برای اولین بار در سال 2003 روی اف 16 های اسرائیلی نصب و آزمایش شد.

روزنامه السفیر چاپ لبنان دراین زمینه نوشت: این نوع موشک بر روی جنگنده‌‌های اف 15، اف 16، تورنادو، و جنگنده گریدین ساخت سوئد نصب می شود.

رژیم صهیونیستی پیش از این هم برای حمله به اهدافی در سوریه از موشک اسپایس استفاده کرده است.

نوع پیشرفته موشک اسپایس با استفاده از تراشه کامپیوتری، مجهز به سیستم پیشرفته تصویر برداری دیجیتالی و از طریق جی پی اس کنترل وهدایت می شود. موشک اسپایس دو مدل دارد که مدل اسپایس 2000 پیشرفته تر بوده و بدون جی پی اس و بدون ردیابی و فرار از رادار، هدف را نابود می کند. موشک اسپایس از فاصله 60 کیلومتری به سوی هدف شلیک می شود.
دیده‌بان‌های سوری جنگده‌های رژیم صهیونیستی را رصد کرده‌اند که بدون عبور از خطوط جولان اقدام به شلیک 4 موشک پیشرفته اسپایس 2000 کردند که این موشک پس از طی مسیر 90 کیلومتری به هدف اصابت کردند.

العالم

چهار صد کیلو

ساب گریفین

  • موافقین ۷
  • ۹۷۵ بار مطالعه شده است

SPICE

نظرات (۴)

خدا لعنتشون کنه این صهیونیست یه درک واصل باشن  . با چهار تن مپاد منفجره و چهار موشک موشای بز دل برای شهادت ای فرمانده از چقد تجهیزات استفاده کردن ان شاءالله هموتون دود بشید
چون نمیدونم حق چیست پس چیزی نمیگم و  قضاوتی هم نمیکنم .
دانشنامه دفاعی:
شما همان دوست اصفهانی ما هستی
من به خاطر اینکه شما کامنت نگذاری کامنت را بستم. حالا ثبت نام کرده‌ای؟
هشدار می‌دهم اگر آن کامنت‌های قبل را تکرار کنید کامنت‌هایتان را اسپم میکنم.
حوصله سر و کله زدن هم ندارم.
  • عمو یاور دانشنامه
  • حق را نمی‌دانید چیست
    لایک که می‌توانید بزنید عمو جان
    شما چی زهرا خانم!؟
    چرا لایک نمی‌کنی عمو؟
    اصفهانی ها توی هشت سال جنگ تحمیلی گل کاشتند . بیشترین شهید را تقدیم کردند . عملیات های بزرگی انجام دادند و سراداران بزرگی دادند . اصفهانی ها از جنس شهید همت ها و شهید خرازی اند . اصفهانی عاشق وطن است . برای وطن و ایران جان می دهد . الان هم قطب صنعت و هنر اند . اصفهانی همیشه برای سرافرازی ایران مردانه ایستاده است
    دانشنامه دفاعی:
    بر منکرش لعنت