دانشنامه دفاعی

گروه تخصصی دانشنامه دفاعی

دانشنامه دفاعی

گروه تخصصی دانشنامه دفاعی

دانشنامه دفاعی
ناو ماسکوا روسیه که در نزدیکی سواحل شهر لاذقیه سوریه لنگر انداخته است، وظیفه پشتیبانی هوایی از پایگاه حمیمیم و جنگنده های روسی را برعهده دارد و مجهز به انواع سلاح ها برای مقابله با حملات هوایی و دریایی است.
ناو ماسکوا قاتل ناوهای هواپیمابر محسوب می شود و برای انهدام اهداف هوایی طراحی شده و یکی از قدرتمندترین جنگ افزارهای دریایی در جهان است که با استقرار در آب های سرزمینی سوریه وضعیت دریای مدیترانه را تغییر خواهد داد و حریم هوایی سوریه را در برابر هر گونه مداخله یا تجاوز کشورهای حامی تروریسم حفظ خواهد کرد.
ناو ماسکوا مجهز به موشک های استراتژیک با بُرد 500 کیلومتر و چند سامانه موشک دریا به هوا و اژدر است.
ناخدای ناو ماسکوا، یکی از پیشرفته ترین ناوهای جنگی، در مصاحبه با خبرنگاران گفت: وظایف اصلی ناو ماسکوا پشتیبانی هوایی از پایگاه هوایی حمیمیم و تامین امنیت عملیات جنگنده های روسیه ضد گروه های تروریستی به خصوص داعش است.
ناو ماسکوا مجهز به موشک های بالدار برای انهدام اهداف زمینی است و پیام حضور آن به همه همپیمانان منطقه ای و جهانی گروه های تروریستی این است که حریم هوایی سوریه «خط قرمز» است. 
یکی از فرماندهان نیروی دریایی سوریه که در عرشه ناو ماسکوا حضور داشت گفت: نیروهای روسی طبق توافق مسکو و دمشق به سوریه آمده اند و با نیروهای سوری همکاری و مبادله اطلاعات می کنند.
  • موافقین ۵
  • ۷۱۸ بار مطالعه شده است