دانشنامه دفاعی

گروه تخصصی دانشنامه دفاعی

دانشنامه دفاعی

گروه تخصصی دانشنامه دفاعی

دانشنامه دفاعی

حجتیه

سردار ابراهیم حاجی‌محمدزاده از بنیانگذاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در دومین نشست «بازخوانی اندیشه سیاسی امام خمینی(ره)» که در باشگاه خبری توانا برگزار شد، گفت: امام در تبیین انگیزه انقلاب اسلامی فرمودند: «انقلاب برای اسلام بوده است نه برای کشور، نه برای ملت، نه برای به دست آوردن یک حکومت؛ برای اینکه اسلام را از شرّ ابرقدرت‌ها و جنایتکارهای خارجی و از شرّ سلیقه‌های کج داخلی و داخل اسلامی نجات بدهد».

حاجی محمدزاده با تاکید براینکه انقلاب ما انگیزه‌های الهی دارد، بیان کرد: امام فرمودند: «انقلابات در دنیا زیاد واقع شده است ولی باید دید انگیزه‌ها و ثمرات این انقلاب‌ها چه بوده است. انقلاب فرانسه، شوروی، سایر انقلاباتی که در عالم واقع شده، یک انقلاباتی بوده است، اما انگیزه، انگیزه مادی بوده، انگیزه دنیایی بوده است».

داعش و حجتیه دو روی یک سکه

عکس: شیخ محمود حلبی، مؤسس انجمن حجتیه، سال ۱۳۳۲

وی در ادامه افزود: امام خمینی (ره) در دیدار با میهمانان خارجی در دهه فجر فرمودند «آن وقتی که روسیه قیام می‌کند، انگیزه‌اش امیال دنیایی است. اما انگیزه انبیا در انقلاباتشان، در قیامشان دنیا نبوده است، اگر دنیا را اصلاح کردند تبع بوده است، انگیزه الهی بوده، برای خدا، معارف الهی و برای بسط عدالت الهی در جامعه بوده است. آن انگیزه است که این انقلابات را از هم جدا می‌کند».

عضو شورای فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در زمان جنگ افزود: امام خمینی (ره) با اشاره به انگیزه الهی در جنگ تحمیلی فرمودند «از هر کدام از جوانان بپرسید که تو چرا داری می‌روی به جبهه، می‌گوید برای اسلام، برای امر خداست اما اگر فرض کنید که از یک سرباز روسی بپرسند که تو برای چه به جبهه می‌روی؟ او می‌گوید: می‌خواهم این کشور را به دست بیاورم یا می‌خواهم قدرت خودم را توسعه بدهم».

حاجی‌محمدزاده با اشاره به اینکه آمریکا درصدد است تا با نشان دادن داعش فرهنگ شهادت را تخریب کند، گفت: امام خمینی (ره) فرمودند: «فوز عظیم دانستن شهادت نه از باب کشته شدن است، طرف ما هم کشته می‌شود، از باب این است که این انگیزه برای اسلام است. وقتی انگیزه برای اسلام شد، دیگر لذت دارد نه غم، منتها ما چون ناقص هستیم و نرسیدیم به آن مقامی که باید برسیم، از این جهت تلخی داریم».

وی ادامه داد: امام انقلاب را ادامه راه انبیا معرفی کردند و در این خصوص فرمودند: «وقتی انگیزه را ملاحظه کنیم و اگر بفهمیم این مقاصدی که انبیا داشتند و آنچه که در صدر اسلام واقع شده است چه جور بوده است، برای ما سهل می‌شود؛ یعنی، خوف از بین می‌رود، تلخی مبدّل به لذت می‌شود. این سبب می‌شود که هیچ تلخی در دنیا نبینیم مگرآن چیزی که مخالف اسلام است. آنی که مخالف اسلام است برای ما تلخ باشد و آن چیزی که برای اسلام است برای ما شیرین باشد».

حاجی‌محمدزاده با تاکید براینکه این مواضع انقلابی امام منحصر به قبل از قطعنامه نبود و بعد از پذیرش جام‌ زهر هم در اعتقادات امام تغییری بوجود نیامد، گفت: امام در اولین بیانات خود در خصوص قطعنامه فرمودند: «من به صراحت اعلام می‌کنم جمهوری اسلامی ایران با تمام وجود برای احیای هویت اسلامی مسلمانان در سراسر جهان سرمایه‌گذاری می‌کند و دلیلی هم ندارد که مسلمانان جهان را به پیروی از اصول تصاحب قدرت در جهان دعوت نکند و جلوی جاه طلبی و فزون طلبی صاحبان قدرت و پول و فریب را نگیر».

وی با اشاره به این‌که خداوند در قرآن داعش را زیر سؤال می‌برد گفت: خداوند در آیه 24 سوره توبه می‌فرماید: «اگر پدرانتان و پسرانتان و برادرانتان و همسرانتان و خویشانتان و اموالی که فراهم کرده‌اید و تجارتی که از کسادش بیم دارید و جاهای مسکونی که به آنها دلخوشید از خدا و فرستاده او و جهاد در راه او به نزد شما محبوب ترند پس منتظر باشید تا خداوند فرمان خود را  صادر کند ، و خدا فاسقین را هدایت نمی کند.»

اولین رئیس دفتر سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه آمریکا از قران وحشت دارد افزود: آمریکا همه مزدوران داخلی و خارجی خود را برای آیه 24 توبه بسیج کرده و با داعش می‌خواهد موارد گفته شده در این آیه را خدشه دار کند.

عضو مؤسس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به نقل از امام خمینی(ره) گفت: آیه24 توبه خطاب به مصلحت اندیشان، سازشکاران، متاسفان برای شهادت جوانان و متاسفان برای از دست رفتن جان‌ها، مال‌ها و خسارت‌ها است و جالب آنکه بعد از حب خدا و رسولش در بین تمام احکام الهی، جهاد فی سبیل اللَّه را ذکر فرموده است.

وی افزود: امام خمینی(ه) در رابطه با آیه24 توبه فرمودند: «جهاد فی سبیل اللَّه در رأس تمام احکام است که آن حافظ اصول است و تذکر داده که در صورت قعود از جهاد، منتظر عواقب آن باشید، از ذلت و اسارت و بر باد رفتن ارزشهای اسلامی و انسانی و نیز از همان چیزها که خوف آن را داشتید و بدیهی است که همه اینها پیامد ترک جهاد، خصوصاً جهاد دفاعی است که ما اکنون گرفتار آن هستیم».

این تحلیل سیاسی با یادآوری سخنان امام در رابطه با اینکه هم شمشیر ابن ملجم و هم شمشیر امام علی(ع) به نام اسلام بلند می‌شود خاطرنشان کرد: امروز شمشیر ابن ملجم همان داعش است و شمشیر امام علی(ع)، مدافعان حرم هستند.

حاجی محمدزاده با اشاره به خلاصه پیام برائت از مشرکین امام در صفحه 112 جلد 20 صحیفه مبنی بر اینکه «اعلام برائت مرحله اول مبارزه و ارائه آن، مراحل دیگر وظایف ماست» تاکیدکرد: امام خمینی (ره) در مورد شیوه‌های اعلان برائت از مشرکین معتقدند که هر عصر و زمانی شیوه‌های خاص خود را می‌طلبد و الان این اعلام برائت همان شعار مرگ برآمریکا است.

وی با اشاره این‌که در عصر کنونی آمریکا به واسطه داعش مظاهر ملی ،فرهنگی وسیاسی ملت‌ها را بازیچه هوس‌های خود قرارداده است گفت: امام خمینی(ره) فرمودند: «باید دید که در هر عصری، همانند امروز که سران کفر و شرک همه موجودیت توحید را به خطر انداخته اند و تمامی مظاهر ملّی و فرهنگی، دینی و سیاسی ملّت ها را بازیچه هوس ها و شهوت های خود نموده اند، چه باید کرد؟»

حاجی محمدزاده ادامه داد: امام خمینی (ره) فرمودند: «آیا باید در خانه‌ها نشست و با تحلیل‌های غلط و اهانت به مقام و منزلت انسان‌ها و القاء و عجز در مسلمانان، عملاً شیطان و شیطان‌زادگان را تحمل کرد و جامعه را از وصول به خلوص که غایت کمال و نهایت آمال است، منع کرد و تصور نمود که مبارزه ابراهیم در شکستن بت‌ها پیشقدم و اما در مصاف با ستمگران، صحنه مبارزه را ترک کرده‌اند».

وی با اشاره به تأکید امام خمینی(ره) بر مفهوم «انَّنیِ بَری‌ءٌ مِمَّا تُشْرِکُون»گفت: امام خمینی(ره) فرمودند «اصلًا در زمان معاصر، بت و بت‌پرستی وجود ندارد و راستی کدام انسان عاقلی است که بت‌پرستی جدید و مدرن را در شکلها و افسونها و ترفندهای ویژه خود نشناخته باشد و از سلطه‌ای که بتخانه‌هایی چون کاخ سیاه بر ممالک اسلامی و خون و ناموس مسلمین و جهان سوم پیدا کرده‌اند، خبر نداشته باشد».

وی در رابطه با وضع کنونی انقلاب گفت: امام خمینی فرمودند: «فریاد برائت ما، فریاد برائت همه مردمانی است که دیگر تحمل تفرعن امریکا و حضور سلطه طلبانه آن را از دست داده‌اند و نمی‌خواهند صدای خشم و نفرتشان برای ابد در گلوهایشان خاموش و افسرده بماند و اراده کرده‌اند که آزاد زندگی کنند و آزاد بمیرند و فریادگر نسلها باشند. فریاد برائت ما فریاد دردمندانه ملتهایی است که خنجر کفر و نفاق قلب آنان را دریده است.»

وی افزود: امام خمینی(ره) فرمودند:«فریاد برائت ما، فریاد فقر و تهیدستی گرسنگان و محرومان و پابرهنه‌هایی است که حاصل عرق جبین و زحمات شبانه روزی آنان را، زراندوزان و دزدان بین المللی به یغما برده‌اند و حریصانه از خون دل ملتهای فقیر و کشاورزان و کارگران و زحمتکشان، به اسم سرمایه داری و سوسیالیزم و کمونیزم مکیده و شریان حیات اقتصاد جهان را به خود پیوند داده‌اند».

محمدزاده به نقل از امام خمینی(ره)گفت: «فریاد برائت ما، فریاد امتی است که همه کفر و استکبار به مرگ او در کمین نشسته‌اند و همه تیرها و کمانها و نیزه‌ها به طرف قرآن و عترت عظیم نشانه رفته‌اند و هیهات که امت محمد(ص) و سیراب‌شدگان کوثر عاشورا و منتظران وراثت صالحان به مرگ ذلت بار و به اسارت غرب و شرق تن در دهند».

حاجی محمدزاده ادامه داد: امام خمینی(ره) فرمودند: «هیهات که خمینی، در برابر تجاوز دیوسیرتان و مشرکان و کافران به حریم قرآن کریم و عترت رسول خدا و امت محمد(ص)و پیروان ابراهیم حنیف ساکت و آرام بماند و یا نظاره‌گر صحنه‌های ذلت و حقارت مسلمانان باشد. من خون و جان ناقابل خویش را برای ادای واجب حق و فریضه دفاع از مسلمانان آماده نموده‌ام و در انتظار فوز عظیم شهادتم».

وی با طرح این سوال که امام با چه چیزی می‌خواهد انقلاب را پیروز کند گفت: امام به این سوال جواب دادند و فرمودند «اگر خمینی یکه و تنها هم بماند به راه خود که راه مبارزه با کفر و ظلم و شرک و بت‌پرستی است ادامه می‌دهد و به یاری خدا در کنار بسیجیان جهان اسلام، این پابرهنه‌های مغضوب دیکتاتورها، خواب راحت را از دیدگان جهانخواران و سرسپردگانی که به ستم و ظلم خویشتن اصرار می‌نمایند سلب خواهد کرد».

حاجی محمدزاده دررابطه با سیاست بین‌المللی اسلام گفت: امام خمینی (ره) فرمودند: «شعار نه شرقی و نه غربی ما، شعار اصولی انقلاب اسلامی در جهان گرسنگان و مستضعفین بوده و ترسیم‌کننده سیاست واقعیِ عدم تعهد کشورهای اسلامی و کشورهایی است که در آینده نزدیک و به یاری خدا اسلام را به عنوان تنها مکتب نجاتبخش بشریت می‌پذیرند و ذره‌ای هم از این سیاست عدول نخواهد شد».

وی با اشاره به بیانات امام خمینی(ره) دررابطه با سیاست بین المللی اسلام ادامه داد: «کشورهای اسلامی و مردم مسلمان جهان نباید وابسته به غرب و اروپا و امریکا و نه وابسته به شرق، شوروی، که ان شاء اللَّه به خدا و رسول خدا و امام زمان وابسته است و به طور قطع و یقین، پشت کردن به این سیاست بین المللی اسلام، پشت کردن به آرمان مکتب اسلام و خیانت به رسول خدا(ص)و ائمه (ع) است.»

اولین رئیس دفتر سیاسی سپاه دررابطه باکسانی که به سیاست بین المللی اسلام که امام خمینی(ره) فرمودند، پشت کنند تاکید کرد: واالله، والله آن‌ها یا نمی‌فهمند یا دستور دارند.

وی در رابطه با زمان اعلام برائت از مشرکین وسیاست بین المللی امام خمینی(ره) گفت: امام خمینی(ره) فرمودند«کسی گمان نکند که این شعار، شعار مقطعی است که این سیاست، ملاک عمل ابدی مردم ما و جمهوری اسلامی ما و همه مسلمانان سرتاسر عالم است».

عضو شورای فرماندهی سپاه با اشاره صداقت و روراستی امام با مردم گفت: امام خمینی(ره) فرمودند: «برای هدف بزرگ و آرمانی اسلامی، الهی باید بهای سنگینی پرداخت نماییم و شهدای گرانقدری را تقدیم کنیم».

حاجی محمد زاده ضمن تاکید بر جمله‌ای از امام مبنی بر اینکه «جهانخواران با استفاده از ایادی داخلی و خارجی‌شان به ما شبیخون زده» اظهار داشت: امام اشاره‌ای به بمب‌های جهانخواران برای شبیخون زدن به ما نکرده است بلکه به ایادی داخلی و خارجی‌شان اشاره داشته است.

نخستین رئیس دفتر سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه برداشت مارکسیستی از کلمه مستضعف، برداشت درستی نیست گفت: مستضعف چند بعد داردکه یک بعد آن استضعاف مالی است، بعد دوم آن مربوط به کسی است که آگاهی دارد ولی توان ندارد و وجه آخر آن در خصوص کسانی است گه تعهد دارند ولی موانع زیادی روبرویشان قرار دارد.

حاجی محمدزاده با اشاره به حدیثی از معصومین(ع) مبنی بر اینکه «مستضعف واقعی ما هستیم» تشریح کرد: حضرت علی(ع) چیزی کم نداشت ولی 25 سال خانه نشین بودند و همچنین می‌توان به غیبت امام زمان(عج)اشاره کرد که ایشان این استضعاف را می بینند ولی زمینه سازی برای ظهور نیست.

وی با بیان اینکه امام علی(ع) هرچیزی را در موضع خود می‌دیدند افزود: با وجود همه خباثتهای خوارج حضرت علی(ع) می فرمایند «بعد از من خوارج را نکشید» چون از نظر حضرت علی (ع) کسی که دنبال حق بوده و اشتباه کرده متفاوت با کسی است که از ابتدا به دنبال باطل بوده است، که دراین صورت باید با اولی برخورد شود اما با دومی نباید برخوردی صورت بگیرد.

حجتیه

محمدزاده با بیان اینکه داعش ساخته دست استکبار است اظهار داشت: اگر دین در مسیر رهبری صحیحی نباشد سودش را استکبار می برد که نمونه بارز آن داعش است.

حاجی محمدزاده ضمن تصریح براینکه انجمن حجتیه نوعی فراماسونری است تصریح کرد: انجمن حجتیه بسیار نزدیک به داعش است. و در واقع انتظار فرج در خدمت امریکا برابر با استضعاف در خدمت امریکا است که نمونه آن داعش است.

حاجی محمدزاده ضمن اشاره به اینکه انواع انتظار فرج در صحیفه امام نوشته شده است گفت: امام دسته اول را مربوط به کسانی می‌دانند که ترجیح می دهند در خانه بنشینند و برای ظهور فقط دعا کنند.

وی ادامه داد: امام این افراد را مردم ساده‌ای می‌دانند که به وظایف شرعی خود عمل می کنند و حتی امر به معروف و نهی از منکر هم می‌کنند ولی فقط همین از دستشان ساخته است و به فکر این مهم نبودند که کاری کنند.

وی در رابطه با دسته دوم از منتظرین فرج گفت: امام خمینی(ره)دسته دوم را کسانی می‌دانستند که برایشان مهم نیست بر ملت و جهان چه می گذرد و معتقد هستند فقط در حدی که می‌توانند به کار خود عمل کنند و باقی کارها با خود امام زمان(عج) است که این گروه هم مثل گروه اول افراد صالحی هستند.

این تحلیل‌گر سیاسی با اشاره به نظر امام خمینی(ره) درباره اینکه دسته سوم منتظرین معتقد هستند که جهان باید پر از معصیت شود گفت: این افراد بر این باورهستند که گناه وفساد را باید در جامعه زیاد کرد تا فرج نزدیک شود.

حاجی محمدزاده دسته چهارم منتظرین را از نظر امام کسانی معرفی کرد که معتقدند هرحکومتی در زمان غیبت محقق شود باطل است.

وی افزود: امام خمینی(ره) در رابطه با دسته سوم اینگونه پاسخ می‌دهند« این که ما معصیت بکنیم تا حضرت صاحب بیاید،آیا خلاف قران نیست؟ حضرت صاحب می آیند تا عدالت را گسترش دهند و فساد را از بین ببرند.برحسب رای شما ما باید به صدام و امریکا وشوروی دعا کنیم که عالم را پر از ظلم می‌کنند تا حضرت صاحب بیایند و بعد حضرت می آیند تا این ظلم را ازبین ببرند!!».

فرمانده سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تشریح کرد: بنابر نظر امام خمینی(ره) دسته چهارم برخلاف اسلام مبنای کارخود را حدیثی مبنی بر اینکه تا قبل از ظهور هیچ حکومتی اسلامی نمی‌تواند باشد قرار دادند.

نخستین رئیس دفتر سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تشریح کرد: امام خمینی(ره) فرمودند «اگر ما می‌توانستیم ظلم را از ریشه برمی‌کندیم و لیکن نمیتوانیم اما میتوانیم شرایط ظهور را با کم کردن ظلم و ایجاد حکومت اسلامی ایجاد کنیم و باید شرایط ظهور را خود مهیا کنیم».

حاجی ‌محمدزاده با تاکید براینکه هرکس می‌خواهد امام خمینی(ره) را بشناسد باید از وصیت نامه ایشان شروع کند، گفت: امام در وصیت نامه خود فرمودند: «آن‌چه لازم است تذکر دهم آن است که وصیت سیاسی ـ الهی اینجانب اختصاص به ملت عظیم‌الشأن ایران ندارد، بلکه توصیه به جمیع ملل اسلامی و مظلومان جهان از هر ملت و مذهب می‌باشد».

وی با بیان اینکه آمریکا با حمایت از داعش به‌دنبال اسلام‌هراسی است و عده‌ای نیز با آنان هم‌صدا هستند، گفت: به عنوان مثال در بخشی از مقاله روزآنلاین نوشته شده است «اکثر قریب به اتفاق فقهای شیعه و سنی اعمال کنونی داعش را رد می‌کنند و مشارکتی در آن ندارند اما در کتب و تعالیم موجود در حوزه‌های دینی شیعه و سنی و نگرش برخی از رهبران دینی اعم از وهابی‌ها در عربستان سعودی و دستگاه ولایت فقیه در جمهوری اسلامی پایه‌های مشوق داعشیسم و طالبانیسم وجود دارد».

حاجی محمدزاده در واکنش به این مقاله بخشی از سخنان امام خمینی (ره) را ذکر کرد و گفت: امام دو نوع شمشیر زدن را با هم مقایسه کردند و فرمودند «صورت اعمال همیشه شبیه به هم است، ظاهر عمل از یک فاجر فاسد ظاهر بشود یا کافر ظاهر بشود و از یک مؤمن موحد یا از یک ولی خدا، ظاهر یکی است. شمشیر و قدرت عمل است و کشتن آن طرف یا شهید کردن آن طرف. اما آنچه که این دو عمل را از هم و همه اعمال صادره از بشر را ممتاز می‌کند، انگیزه‌های اعمال است.

وی در ادامه افزود: امام خمینی (ره) در تبیین اعمال الهی و شیطانی فرمودند« اگر شمشیر برای خدا بلند بشود و برای خدا به پایین بیاید، این انگیزه، انگیزه الهی است، ارزشمند است؛ اگر برای شیطان باشد، این ابلیسی است و ارزشمند نیست. این در همه اعمال مردم است؛ در همه اعمال خصوصی انسان در اعمال اجتماعی، سیاسی، انقلابی است».

وی افزود: امام در پیام سالگرد کشتار خونین حجاج در مکه فرمودند «ما باید برای پیشبرد اهداف و منافع ملت محروم ایران برنامه‌ریزی کنیم. ما باید در ارتباط با مردم جهان و رسیدگی به مشکلات و مسائل مسلمانان و حمایت از مبارزان و گرسنگان و محرومان با تمام وجود تلاش نمائیم و این را باید از اصول سیاست خارجی خود بدانی».

حاجی محمدزاده با بیان اینکه امام جمهوری اسلامی را وسیله‌ای برای نجات‌ مستضعفان جهان می‌دانست اظهار داشت: بنابر سخن امام خمینی(ع) جمهوری اسلامی ایران حامی وپناهگاه همیشگی مسلمانان آزاده جهان است.

وی در رابطه با سخن امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه «ایران یک دژ نظامی و آسیب ناپذیر است که نیاز سربازان اسلام را تامین و آنان را به مبانی عقیدتی وتربیتی اسلام وهمچنین به اصول وروش های مبارزه علیه نظام‌های کفر وشرک آشکار می‌سازد»، گفت: باتوجه به اینکه منظور از نیاز در این جمله تسلیحات است، اسلام سربازان اسلامی را هم از لحاظ نظامی  وهم از لحاظ عقیدتی تربیت می‌کند.

حاجی محمدزاده با اشاره به کشتارخونین حجاج در مراسم حج سال 66 اظهار داشت: امام خمینی(ع) چندروز قبل از این فاجعه پیامی خطاب به حجاج دادند که ابتدای آن را با آیه« هر کس بعنوان مهاجرت به سوی خدا و پیامبر او، از خانه خود بیرون رود، سپس مرگش فرا رسد، پاداش او بر خداست» شروع کردند وپیشنهاد برخی مبنی بر تغییر این آیه که در مورد مرگ است را قبول نکردند.

نخستین رئیس دفتر سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امام خمینی(ره) فرمودند: «تجربه انقلاب اسلامی با خونبهای هزاران شهید و مجروح و خراب شدن منزل‌ها و به اتش کشیدن خرمن‌های کشاورزان و کشته شدن زیر بمباران و اسیری و هزاران تهدید و فشارهای اقتصادی و جانی به دست آمده است و ملت ایران این هدیه را به شما مستضعفان جهان می‌دهد».

وی با بیان اینکه امام خمینی فرمودند «وقطعا پیروزی نهایی اسلام است» به نقل از امام خمینی(ره) تاکیدکرد: «ملت ایران تجربه پیروزی بر کفر را با خراب شدن خروار و آوار بر سر کودکانش بدست آورده و نتیجه این جنگ را به تمام جهان بی هیچ چشم‌داشتی و به خصوص به مبارزان راه حق اهدا می‌کنیم».

محمدزاده افزود: امام خمینی(ره) فرمودند: «من با اطمینان می‌گویم اسلام ابرقدرتها را به خاک مذلت خواهد کشاند و موانع داخلی و خارجی را یکی پس از دیگری برطرف و سنگرهای کلیدی جهان را فتح خواهد کرد»

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) فرمودند: «من با اطمینان می‌گویم اسلام ابرقدرتها را به خاک مذلت خواهد کشاند و موانع داخلی و خارجی را یکی پس از دیگری برطرف و سنگرهای کلیدی جهان را فتح خواهد کرد»

حاجی محمدزاده در بیان عبارت‌های امام خمینی(ره) در خطاب به ملت شریف ایران گفت: امام خمینی(ره) فرمودند: «ملت شریف ایران توجه داشته باشند کاری که شما انجام می‌دهید آنقدر گرانقیمت است که اگر صدها بار ایران با خاک یکسان شود و دوباره با فکر و تلاش فرزندان عزیز شما ساخته گردد نه تنها ضرری نکرده اید که نور زیستن در کنار اولیاء الله را برده اید و دنیا بر شما رشک خواهد برد»

وی با هشدار به جهانخوران خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) فرمودند: «من با قاطعیت می‌گویم اگر جهانخواران بخواهند دربرابر ما بایستند تماما دربرابر آنها می‌ایستیم و به آزادی بزرگی که شهادت است می‌رسیم و به همان‌گونه که در تنهایی و عزلت و بدون کمک احدی انقلاب را به پیروزی رساندیم و در جنگ هم تنها و مظلومانه جنگیدیم باقی مانده راه را هم تنها خواهیم پیمود».

حاجی‌محمدزاده در پایان به دعای امام خمینی(ره) اشاره کرد وگفت: امام خمینی(ره) فرموند« خدایا بر مامنت گذار و انقلاب ما را مقدمه ظهور و سرنگونی کاخ‌های متجاوزان قرار ده و همه ملتها را از برکات آن بهره‌مند گردان»

  • موافقین ۵
  • ۱۲۶۵ بار مطالعه شده است

نظرات (۲)

عالی بود ممنونم
دانشنامه دفاعی:
خواهش میکنم خواهر جان
  • محمدرضا سلمانیان نژاد
  • آفرین
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی