دانشنامه دفاعی

گروه تخصصی دانشنامه دفاعی

دانشنامه دفاعی

گروه تخصصی دانشنامه دفاعی

دانشنامه دفاعی

طبق گزارش منابع روس، هواپیمای ترک حدود 5 تا 7 کیلومتر از داخل مرز سوریه اقدام به شلیک کرده است. بمب افکن "سوخو-24 ام" با نامگذاری ناتو " Fencer فنسر به معنای شمشیرباز" — یک بمب افکن تهاجمی است که برای ضربات موشکی، پرتاب بمب و نابودی اهداف زمینی و دریایی در تمامی شرایط جوی، تمامی ساعات شبانه روز و حتی در ارتفاع پایین، طراحی و ساخته شده است. این جنگنده بمب افکن قادر است به صورت اتوماتیک و نیمه اتوماتیک هدایت شده و در زمین های نا هموار در ارتفاع 50 متری از سطح پرواز کند.


برای دیدن تصویر روی آن کلیک کنید
سپهبد ویکتور بوندرف،فرمانده کل نیروی هوا ـ فضای روسیه به خبرنگاران گفت طبق اسناد کنترل توسط وسایل پدافند هوایی سوریه، هواپیمای اف ـ 16 ترکیه مدت 40 ثانیه در حریم هوایی سوریه قرار داشت و به اندازه 2 کیلومتر وارد عمق خاک سوریه شده بود اما بمب افکن روسی "سوخو 24 ام" مرز ترکیه را نقض نکرده بود.

سپهبد ویکتور بوندرف ضمن اعلام این مطلب افزود که در جریان بررسی ویدئوی تهیه شده توسط وسایل مقر فرماندهی نیروی هوایی و پدافند هوایی سوریه، هدف هوایی در حال پرواز با سرعت 810 کیلومتر در ساعت از جانب ترکیه به سوی مرز دولتی با مسیر 190 درجه کشف شد".
همچنین دمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رییس جمهور روسیه اعلام کرد همه کشورهای تاثیرگذار بر ترکیه باید تمام ظرفیت های خود را به کار برند تا قابل پیشبینی بودن آنکارا تضمین شود.

دبیر مطبوعاتی رییس جمهور روسیه در مصاحبه ای تلویزیونی که در سایت شرکت رادیو و تلویزیون دولتی روسیه منتشر شد، با اشاره به این که طرف ترکیه در حال حاضر رفتار غیر قابل پیشبینی از خود نشان می دهد، اظهار داشت: "همه کشورهایی که بر ترکیه تاثیر دارند، باید از نفوذ و ظرفیت خود استفاده کنند تا حد اقل قابل پیشبینی بودن عملیات آنکارا را تامین کنند".
وی در این مصاحبه گفت: "هیچ کس نمی تواند هواپیماهای روسی را سرنگون کند و به روسیه دستبرد بزند!"

روز سه شنبه 24 نوامبر دو فروند جنگنده "ف-16" متعلق به نیروی هوایی ترکیه به بمب افکن سوخو-24 روسی در آسمان سوریه در نزدیکی مرز ترکیه حمله کرده و آن را سرنگون کردند. ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه این اقدام را "خنجر زدن از پشت" توسط دولت ترکیه نامید.
  • موافقین ۵
  • ۶۹۵ بار مطالعه شده است

سوخو 24

نظرات (۵)

  • فــــــاطــــــیــــما شـــــــــــیــــــطــــــــــــونــــــــه
  • واو عالی
    دانشنامه دفاعی:
    بله دخترم
    وعده‌ی خداست، ایشان رسوا خواهند شد؛ تک به تک رسوا خواهند شد
    به اذن و خواست الله
  • رضا فاطمی
  • سلام
    حال شما خوبه؟ ببخشید مدتی بود نیستیم، ولی شما همچنان لطف دارین نسبت به ما..
    بله یکی از بچه ها خر شده زن گرفته اینکه دیگه اصلا مارو یادش رفته...البته گه گداری زنگ میزنه خدارو شکر.. از دیگر دوستان که سال اخر دانشگاشونه و پابان نامه دارن و این چیزارو بهونه کردن ...البته هستن دوستانی که برامون مطلب زیاد فرستادن یه جورایی تلمبار شده ولی منم یکم تنبلیم میشه و کارای بیرون و بهونه کردم و دیگه رقیتون کم شده.... آخه نمیشه تنهایی همه کار کرد...  کاش مثل شما هدف بزرگی داشتیم و زود کمرنگ نمی شد ...  البته مسلما خیلی ها دوس دارن بنویسن ولی کسی که صرفاً نیت خالص داشته باشه و به فکر هزینه و درآمد نباشه اخه کم پیدا میشه... ولی با این حال خیلی دوس دارم ادامه بدم ولی یه شوک نیاز دارم و اینکه دوستانی که اعتماد داشتم و برگردونم...  حتی گفتم این دامنه رو هم کسی بخواد میفروشم..در این حد...
    با این حال اگه سری بزنم به اینجا حتما به وبلاگتون میام..شاید نظر ندم ولی می خونم...
    ببینم چی میشه...شاید ادامه دادم...  موندم..
    دانشنامه دفاعی:
    علیکم السلام آقا رضای گل
    آقا دلمان برایتان تنگ شده بود
    از من می‌شنوید دوباره بنویسید.
    خودتان تنها..
    میبینید که من هم این روزها دارم تنها می‌نویسم.
    در کل وبلاگ گروهی مضراتش بیشتر از منفعتش است.
  • آنتی صوفی
  • سلام علیکم و خسته نباشید
    دانشنامه دفاعی:
    علیکم السلام
    خخخخ یه ضرب المثل خیلی خوب خدا جای حق میشنه همه چی معلوم شد ....
    دانشنامه دفاعی:
    بله، حالا تک تکشان رسوا می‌شوند و میانشان هم اختلاف خواهد افتاد
    یعنی یه ریس مملکت اینقدر نوکر و سرسپرده میشه؟
    ترکیه چه مردم بدبختی داره که این شده ریس جمهورشون
    دانشنامه دفاعی:
    واقعن خاک بر سر ترکیه
    شده بازیچه دست یک مشت یهودی و وهابی
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی