دانشنامه دفاعی

گروه تخصصی دانشنامه دفاعی

دانشنامه دفاعی

گروه تخصصی دانشنامه دفاعی

دانشنامه دفاعی

موشک‌های ۳ام۵۴ کالیبر و ۳ام۱۴ بیریوزا گروهی از موشک‌های کروز دوربردِ کشتی‌پایه و زیردریایی‌پایه روسی هستند که برای حملات ضدکشتی، ضدزیردریایی و ساحلی و زمینی استفاده می‌شوند. این موشک‌ها که در سال ۲۰۱۲ وارد خدمت در ارتش روسیه شدند به سر جنگی ۴۵۰ کیلوگرمی مسلح می‌شوند و برد موثر مدل‌های مختلف آن بین ۵۰ تا ۲۵۰۰ کیلومتر است.

انواع:

3m54 Klub

  • ۳ ام ۵۴: نسخه‌ای که ناتو به ان لقب اس‌اس‌ان-۲۷ ای داد و دارای نقش ضدکشتی است با پیشرانه توربوجت. این نسخه با طول ۸٫۲ متر دارای یک کلاهک ۲۰۰ کیلوگرمی و دارای برد ۴۴۰ تا ۶۶۰ کیلومتر است و می‌تواند با سرعت ۲٫۹ ماخ در ارتفاع ۵ متری سطح آب پرواز کند و دارای سامانه هدایت رادار فعال در کنار خلبان خودکار است. این نسخه دارای یک ارتفاع‌سنج راداری است تا ارتفاع موشک تا سطح اب را تنظیم کند. این نسخه درون یک محفظه پلمپ از لوله ۵۳۳ م م اژدر افکن زیر دریایی پرتاب شده و به روی اب می‌آید، و سر محفظه به طرف بالا قرار میگرد و موشک شلیک شده و از محفظه بیرون امده، ارتفاع خود را کاهش و در ارتفاع کم پرواز می‌کند. این نسخه از تمام زیر دریایی‌های روسی قابل پرتاب است.
  • ۳ ام ۵۴ تی: نسخه ضدکشتی مشابه نسخه قبلی برای پرتاب از لانچرهای عمودی ناوها شلیک شده و به صورت عمودی توسط بوستر کمکی از سیلو بیرون امده و به طرف هدف تغییر مسیر می‌دهد.
  • ۳ ام ۱۴: این نسخه در ناتو اس‌اس–ان-۳۰ ای نامید شده و نسخه کروز تهاجمی به اهداف ثابت زمینی است. این نسخه بر خلاف مدل‌های بالا مادون صوت است و دارای بیشترین سرعت ۸۵۰ کیلومتر بر ساعت است و دارای برد ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ کیلومتر است و دارای کلاهک ۴۵۰ کیلوگرمی انفجار قوی بوده و دارای سامانه هدایت اینرسی در کنار گلنوس است و دقت ان زیر ده متر است. این نسخه از زیر دریایی شلیک می‌شد.
  • ۳ ام-۱۴ تی: مشابه ۳ ام ۱۴ که از کشتی‌ها و سیلوهای عمودی پرتاب می‌شود.
  • ۳ ام ۵۴ئی کلاب اس: نسخه صادراتی زیردریایی پرتاب در نقش ضدکشتی که توسط چندین کشور از زیردریایی کلاس کیلو شلیک می‌شود. این نسخه با برد ۲۲۰ کیلومتر و یک کلاهک ۲۰۰ کیلوگرمی دارای سامانه هدایت رادار فعال و دارای سرعت ۲٫۹ ماخ و ارتفاع پروازی ۵ متر است.
  • موافقین ۶
  • ۸۹۱ بار مطالعه شده است

کلاب

کلابر

نظرات (۲)

  • عبداله سعادت
  • شادی اگر تقسیم شود..
    دو برار می شود..
    غم اگر تقسیم شود،نصف می شود..
    ایام ولادت باسعادت آقا امام کاظم علیه السلام را تبریک میگویم سعادت دنیا وآخرت را آرزومندم.
    لطفا دیگرآدرس:saadat52.blogfa.com   آزران وطن من  نیز سری بزنید وکامنت دهید تا با هم لینک شویم.

    دانشنامه دفاعی:
    احسنت برادر
    شخصن علاقه زیادی به سخنان قصار که شما مرحمت می‌کنید دارم.
    کاشکی ایران از این موشکا داشت ومهندسی معکوس میکرد
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی