دانشنامه دفاعی

گروه تخصصی دانشنامه دفاعی

دانشنامه دفاعی

گروه تخصصی دانشنامه دفاعی

دانشنامه دفاعی

روسیه در حال ساخت پهپادی پیشرفته با مقاصد چند منظوره منجمله تجسسی و هجومی بر آمده است.

«ایگور بوزیوک» معاون شرکت سازنده این پهپاد چند منظوره در این زمینه اعلام کرده که قرار است پهپاد «آویوس _ 1» به فن‌آوری پیشرفته راداری و سامانه ارتباطی ماهواره‌ای مجهز شود.

این مقام روسی افزود: «آویوس _ 1 پهپادی چند منظوره با قابلیت 35 ساعت پرواز مدام و بدون توقف در هرگونه شرایط آب و هوایی منجمله پرواز در قطب شمال است. قرار است نمونه اولیه این پهپاد سال آینده آماده شود و بعد از بررسی‌های لازم در سال 2017 عملیاتی گردد.»

آویوس _ 1 با پرواز در ارتفاعات متوسط قادر به انجام عملیات هوابرد بوده و بردی معادل 2485 مایل یا 4500 کیلومتر دارد. قرار است بعد از عملیاتی شدن اولین نمونه از آویوس _ 1 این پهپاد چند منظوره در سال 2020 به خدمت ارتش روسیه قرار گیرد.

یکی از اهداف روسیه استفاده از این پهپادها برای رصد منطقه قطب شمال عنوان است. «آر تی ای» شرکت سازنده این پهپاد نیز  اعلام کرده است که هزینه ساخت این پهپاد چند منظوره 6 میلیارد روبل روسیه ( 93 میلیون دلار آمریکا) خواهد بود.

از سوی دیگر نیروی دریایی آمریکا و متخصصان شرکت «ریتان» سامانه موشکی جدید قابل نصب بر پهپاد را که «سربروس» نام دارد، ساخته‌اند.

موشک سربروس بر پهپاد

بر اساس این گزارش، آزمایش‌های لازم بر روی توانمندی موشک‌های سربروس پیشتر در رزمایش هر 6 ماه یکبار «نورثرن ادج» نیروهای مسلح آمریکا در ‌آلاسکا صورت گرفت.                                                       

سامانه جدید موشکی بر اساس اعلام شرکت سازنده همگام با برنامه «MALD» که نوعی برنامه الکترونیکی قابل انعطاف که دارای پتانسیل نگه داشتن خلبانان و هواپیما از گزند آسیب می‌باشد بکار رفته است.

«جف هری» رییس موسسه برنامه ریزی راهبردی و نبردهای الکترونیک نیروی دریایی آمریکا در این زمینه گفت: «طراحی این موشک مقرون به صرفه بوده و با تلفیق با برنامه MALD دقت شلیک جنگنده‌های آمریکا و متحدانش بیشتر شده است.»


نمایی از برنامه الکترونیکی مالد شرکت ریتان

 فارس

  • موافقین ۰
  • ۶۹۵ بار مطالعه شده است

پهپاد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی